لامبورگینی استراتو به عنوان آخرین لامبورگینی تمام احتراقی جهان با قدرت 602 اسب بخار و شتاب 3,4 ثانیه معرفی شد.
به گزارش خودروم، اولین خودروی آفرودی لامبورگینی، آخرین محصول احتراقی این شرکت است. این سخنی است که کاملاً درباره هوراکان استراتو صادق بوده و با اولین حضور آن در Art Basel میامی رسمیت یافت. در ماههای گذشته تصاویر جاسوسی مختلفی از این خودرو منتشر شد و تقریباً ظاهر آن برای همه معلوم بود. البته در آن تصاویر استفاده از کمی دود، باعث میشود که تصویر ما از خودرو چندان واضح نباشد؛ اما حالا لامبورگینی استراتو را به وضوح میتوان دید واز تمام اطلاعت مرتبط به آن با خبر شد.
لامبورگینی استراتو یک سیستم تعلیق 1,7 اینچی بر پایهه هوراکان اوو دارد. این یعنی امکان پیمودن مسافت بیشتر با استفاده از این سیستم تعلیق فراهم شده و علاوه بر آن، لامبورگینی از نسخه جدید و بروز شده سیستم تعلیق دینامیک خود در استراتو بهره میبرد.امکان انتخاب و هماهنگسازی خودرو با حالتهای رانندگی اسپرت و… وجود دارد و حالا میتوان از حالت رانندگی جدید رالی با چسبندگی کمتر بر روی سطوح استفاده کرد.
هوراکان استراتو علاوه بر کشیدهتر بودن؛ کمی عریضتر هم شده و عرض آن در جلو و عقب به ترتیب 1,2 و 1,3 اینچ کشیدهتر است. این خودرو چهار چرخ متحرک به ترمزهای 15 اینچی با کالیپرهای 6 پیستونی در جلو و ترمزهای دیسکی 14 اینچی به همراه کالیپرهای چهار پیستونی در عقب مجهز شده است. رینگها 19 اینچی بوده و از تایرهای بریجستون و اختصاصی هوراکان استراتو Dueler AT002 استفاده میکند. این لاستیکها همان تایرهای سری 40 بریجستون هستند؛ فقط دیوارههای کناری آن مقاومت بیشتری داشته و راحتتر خودرو را به جلو حرکت میدهد.
تایرها باید توان بیشتری را تحمل کنند؛ چون لامبورگینی استراتو 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور دارد. همه این اعداد به خاطر بکارگیری موتور 5,2 لیتری V10 لامبوریگینی و گیربکسی 7 سرعته دوکلاچه است. اگر همه چیز خوب باشد؛ شتاب صفر تا 100 تنها در 3,4 ثانیه به دست خواهد آمد و حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت خواهد بود. بنابراین استراتو به اندازه سایر هوراکانها سریع نیست؛ اما هدف از ساخت این خودرو چیزی بسیار متفاوت است.
کمی هم درباره ظاهر هوراکان استراتو بگوییم! از نظر بصری این خودرو دارای پانلهای آلومنیومی در زیر بدنه و برای محافظت از بخشهای حیاتی پیشرانه است. همچنین رکابها تقویت شده و ورودی هوا در پشت سقف نصب شده و این کار برای عبور از آبهای عمیق نیست؛ بلکه هدف جذب هوای تمیز و بدون گرد و خاک است. غیر ممکن است که قوسهای عضلانی روی گلگیر و چراغهای کمکی روی دماغه استراتو را از یاد ببرید. طراحی داخلی هم جدید بوده و از گرافیکی تازه برای صفحه نمایش لمسی و تودوزی منحصر به فرد Verde Sterrato Alcantra استفاده میشود. امکانات آفرودی زیاید از قبلی شیب سنج، نشاگر زاویه فرمان و… هم میزبان شما هستند.
لامبورگینی استراتو 602 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور دارد. همه این اعداد به خاطر بکارگیری موتور 5,2 لیتری V10 لامبوریگینی و گیربکسی 7 سرعته دوکلاچه است. اگر همه چیز خوب باشد؛ شتاب صفر تا 100 تنها در 3,4 ثانیه به دست خواهد آمد و حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
لامبورگینی استراتو یک سیستم تعلیق 1,7 اینچی بر پایهه هوراکان اوو دارد. این یعنی امکان پیمودن مسافت بیشتر با استفاده از این سیستم تعلیق فراهم شده و علاوه بر آن، لامبورگینی از نسخه جدید و بروز شده سیستم تعلیق دینامیک خود در استراتو بهره میبرد.امکان انتخاب و هماهنگسازی خودرو با حالتهای رانندگی اسپرت و… وجود دارد و حالا میتوان از حالت رانندگی جدید رالی با چسبندگی کمتر بر روی سطوح استفاده کرد.