برند معتبر فیات، نخستین نمایشگاه خودروی متاورسی خود را با کمک مایکروسافت افتتاح کرد و از این لحظه میتوان به شکل مجازی محصولات این خودروساز را خریداری کرد.
به گزارش خودروم، فناوری به سرعت در حال حرکت بوده و متاورس کلیه تصورات ما از اینترنت را تغییر داده است. اکنون به لطف فناوری واقعیت مجازی استفاده از فضای وب گسترش چشمگیری داشته و اکنون فروشگاه فیات در متاورس به عنوان اولین نمایشگاه خودرو متاورسی جهان در دسترس علاقهمندان است.
فروشگاه فیات در متاورس با همکاری Touchcast و مایکروسافت توسعه یافته و نوید یک خرید آنی، واقعی و بدون استرس را میدهد. در این فروشگاه متاورسی چیزی به نام Fiat Product Genius وجود دارد که در واقع یک شخصیت مجازی است و به تمام سوالات مشتریان پاسخ خواهد داد.
در حالی که متاورس معمولاً از واقعیت مجازی استفاده میکند؛ در فروشگاه فیات نیازی به استفاده از هدستهای واقعیت مجازی یا سایر سخت افزارهای پرهزینه نیست. این امکان به لطف سروریس Metaverse-as-a-a-Service Touchcast بر روی Microsoft Cloud امکان پذیر شده است.
در داخل فروشگاه، فروشنده مجازی از مشتری استقبال کرده و همراه با او خودرو را به شکل 360 درجه بررسی میکند. فروشنده متاورس فیات به مشتریان کمک میکند که در مورد فناوریهای خودرو بیشتر دانسته و پاسخگوی سوالاتی در مورد شعاع حرکتی مدلهای الکتریکی، شارژ و هرگونه پرسش در مورد فیات 500 جدید است.
علاوه بر این مشتریان امان مشاهده دقیقتر نحوه عملکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی، حالتهای مختلف رانندگی و شارژ EV را دارند. همچنین قابلیت انتخاب رنگ بدنه، تریم فضای داخلی و هر ویژگی دلخواهد و سفارشی فراهم شده است. برای تکمیل تجربه خرید متاورسی، مشتریان میتوانند رانندگی با فیات 500 لاپریما جدید را تجربه کنند.
این فروشگاه، تنها نمایندگی فیات در متاورس است؛ با این حال فیات در صدد افزودن تمام محصولات خود به این فروشگاه است. نمایشگاه فیات در متاورس در تمام ایام هفته باز بوده و مشتریان برای تکمیل تجربه خرید خود در متاورس، میتوانند به نمایندگیهای فیزیکی فیات مراجعه کرده و خودروها را از نزدیک مشاهده کنند.