دانگ فنگ به منظور اجرای برنامه سه ساله خود برای برقی سازی در تمام سطوح برندینگ، از سال 2024 در بخش خودروهای سواری فقط محصولات الکتریکی تولید خواهد کرد.
به گزارش خودروم، دانگ فنگ از برنامهریزی سه ساله خود برای سرعت بخشیدن به عملیات برقی سازی خود رونمایی کرد. به عنوان بخشی از این طرح تمام مدلهای جدید برندهای بزرگ و زیر مجموعه گروه خودروهای سواری دانگ فنگ تا سال 2024 به طور کامل برقی میشوند.
خودروهای انرژی نو تا سال 2025 نزدیک به 50 درصد خودروهای دانگ فنگ و 70 درصد از برندهای زیرمجموعه گروه دانگ فنگ را تشکیل میدهند. این خودروساز از قدرت، توان سرمایه گذاری و همکاری با شرکای بین المللی خود مانند هوندا، پژو و سیتروئن استفاده میکند.
دانگ فنگ انتظار دارد که تا سال 2025 مجموع فروش برندهای خود به 2 میلیون دستگاه برسد. این رقم نیمی از آمار مرتبط به خودروهای تحویلی این برند را تشکیل میدهد. مدیرکل دانگ فنگ، یو ژنگ از سرمایه گذاری 7,26 میلیارد دلاری برای توسعه ساخت خودروهای انرژی پاک در سه سال آینده خبر داد.
بنابراین انتظار میرود که این خودروساز 18 خودروی انرژی پاک و 22 خودروی تجاری الکتریکی محور را در آینده معرفی کند. در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 نیز برند آلئوس دانگ فنگ از سری جدید محصولات برقی خود رونمایی میکند. در نیمه دوم سال جاری هم دانگ فنگ برندی جدید در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی کوچک معرفی خواهد کرد.
کوانتوم پر پرواز دانگ فنگ
همچنین دانگ فنگ از پلتفرم الکتریکی کوانتوم در نمایشگاه شانگهای 2023 رونمایی میکند. به گفته این خودروساز، پلتفرم مزبور آنها را قادر به تولید خودروهای کاملاً برقی و پلاگین هیبریدی با شعاع پیمایش بیشتر خواهد کرد. مدلهای مبتنی براین پلتفمر بیش از 1200 کیلومتر شعاع پیمایشی دارند.
به غیر از کوانتوم دانگ فنگ دو پلتفرم M Tech و DSMA را برای ساخت مدلهای لوکس آفرودی الکتریک و بدون آلاینده رونمایی میکند. این خودروساز انتظار دارد که در سال 2023 به فروش 3,5 میلیون دستگاه برسد. از این تعداد 2,63 میلیون دستگاه شامل خودروهای سواری هستند. در سه ماه نخست سال 2023 دانگ فنگ 455 هزار خودرو فروخت.