
دانگ فنگ به منظور اجرای برنامه سه ساله خود برای برقی سازی در تمام سطوح برندینگ، از سال 2024 در بخش خودروهای سواری فقط محصولات الکتریکی تولید خواهد کرد.
به گزارش خودروم، دانگ فنگ از برنامهریزی سه ساله خود برای سرعت بخشیدن به عملیات برقی سازی خود رونمایی کرد. به عنوان بخشی از این طرح تمام مدلهای جدید برندهای بزرگ و زیر مجموعه گروه خودروهای سواری دانگ فنگ تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل برقی میشوند.
خودروهای انرژی نو تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۵۰ درصد خودروهای دانگ فنگ و ۷۰ درصد از برندهای زیرمجموعه گروه دانگ فنگ را تشکیل میدهند. این خودروساز از قدرت، توان سرمایه گذاری و همکاری با شرکای بین المللی خود مانند هوندا، پژو و سیتروئن استفاده میکند.
دانگ فنگ انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۵ مجموع فروش برندهای خود به ۲ میلیون دستگاه برسد. این رقم نیمی از آمار مرتبط به خودروهای تحویلی این برند را تشکیل میدهد. مدیرکل دانگ فنگ، یو ژنگ از سرمایه گذاری ۷,۲۶ میلیارد دلاری برای توسعه ساخت خودروهای انرژی پاک در سه سال آینده خبر داد.
بنابراین انتظار میرود که این خودروساز ۱۸ خودروی انرژی پاک و ۲۲ خودروی تجاری الکتریکی محور را در آینده معرفی کند. در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ نیز برند آلئوس دانگ فنگ از سری جدید محصولات برقی خود رونمایی میکند. در نیمه دوم سال جاری هم دانگ فنگ برندی جدید در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی کوچک معرفی خواهد کرد.
کوانتوم پر پرواز دانگ فنگ
همچنین دانگ فنگ از پلتفرم الکتریکی کوانتوم در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ رونمایی میکند. به گفته این خودروساز، پلتفرم مزبور آنها را قادر به تولید خودروهای کاملاً برقی و پلاگین هیبریدی با شعاع پیمایش بیشتر خواهد کرد. مدلهای مبتنی براین پلتفمر بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر شعاع پیمایشی دارند.
به غیر از کوانتوم دانگ فنگ دو پلتفرم M Tech و DSMA را برای ساخت مدلهای لوکس آفرودی الکتریک و بدون آلاینده رونمایی میکند. این خودروساز انتظار دارد که در سال ۲۰۲۳ به فروش ۳,۵ میلیون دستگاه برسد. از این تعداد ۲,۶۳ میلیون دستگاه شامل خودروهای سواری هستند. در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ دانگ فنگ ۴۵۵ هزار خودرو فروخت.














