
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ادغام برخی نمایندگیهای ایرانخودرو و سایپا به منظور سهولت دسترسی و بهبود خدمترسانی به مشتریان در آیندهای نزدیک خبر داد.
به گزارش خودروم و به نقل از ایکوپرس، مهدی خطیبی در نشست با نمایندگیهای پیشکسوت، با بیان اینکه با همت ایساکو، خودروهای متوقع و متوقف بهزودی در وضع مناسبی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: تامین بهموقع و درست قطعات از سوی شبکه خدمات پس از فروش، از موضوعاتی است که با جدیت دنبال میشود و در این راستا اختیار تامین قطعه به شرکت ایساکو داده شده و ساپکو نیز در این زمینه ایساکو را همراهی خواهد کرد.
وی از افزایش ۳۳ درصدی عرضه خودرو از ابتدای سال تا ۱۳ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، افزایش ۴۵ درصدی تیراژ تولید کامل و ۴۰ درصدی صدور فاکتور را رقم زدهایم. خطیبی تغییر ترکیب تولید از خودروهای زیانده به سودده را از دیگر سیاستهای ایرانخودرو دانست و گفت: بر این اساس از تولید خودروهای قدیمی و زیانده به سمت تولید خودروهای جدید، باکیفیت، سودده و با تیراژ بالا خواهیم رفت. وی درباره اهمیت صادرات محصولات گفت: صادرات با ارسال خودرو به کشور ارمنستان آغاز شده و نمایندگیها میتوانند نقش مهمی در کمک به ارائه خدمات به کشورهای هدف ایفا کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عرضه خودروی هایما در بورس کالا را اتفاق مهمی دانست که برای نخستینبار رخ داده و گفت: این اقدام موجب حل شدن بسیاری از موضوعات و مشکلات بعدی در حوزه قیمتگذاری و فروش محصولات ایرانخودرو خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه روش فروش باید اصلاح و قیمتگذاری دستوری برداشته شود، عنوان کرد: فعالیت واقعی فروش نمایندگیهای ایران خودرو با هایما S۸، وانت آریسان دو و هایما S۵ آغاز خواهد شد. اما قائممقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایرانخودرو نیز در این نشست گفت: قیمت تمامشده و زیان انباشته خودروسازی به عنوان یکی از گلوگاههای اصلی، موجب ذلت صنعت خودرو شده است.
خودروسازان به دنبال قیمتگذاری تکلیفی دچار زیان انباشته سنگینی شدهاند؛ اما به نظر میرسد با راهبری وزارت صمت، به تدریج کشور به سمت سامانبخشی در سیاست قیمتگذاری دستوری میرود. کیانوش پورمجیب تاکید کرد: محصولات تولیدی ایران خودرو یکی پس از دیگری به سمتی حرکت میکنند که قیمتگذاری آنها بر اساس منطق بازار انجام شود و امید است تکتک محصولات از زیان انباشته خارج شوند. وی افزود: این اقدام در ابتدا با خودروی هایما آغاز شد و توانستیم برای نخستینبار این محصول را در بورس کالا کشف قیمت کرده و به فروش برسانیم. محصولات بعدی نیز به ترتیب در بورس کالا عرضه و کشف قیمت خواهند شد تا با نظام قیمتگذاری بازار عرضه شوند.
منبع: ایکوپرس