مرسدس بنز AMG GLE 53 پلاگین هیبرید با قدرت بیشتر
مدل ۲۰۲۶ منتشر شده در ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
مرسدس بنز AMG GLE 53 پلاگین هیبرید

مرسدس بنز مدل ۲۰۲۶ خودروی AMG GLE 53 پلاگین هیبرید را با قدرت ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۵۵۹ نیوتن‌متر وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش خودروم، مرسدس بنز GLE را در ابتدای سال به عنوان فیس لیفتی جدید بروزرسانی نمود. چندی بعد نیز نسخه AMG لایت ان با توربوشارژ بزرگتر و گشتاور ۵۵۹ نیوتن‌متر و قدرت ۴۲۹ اسب بخار معرفی شد. اما AMG 53 در آمریکا مسیری متفاوت را طی می‌کند. البته جای نگرانی نبوده و همچنان از موتور شش سیلندر سابق استفاده خواهد شد.

بنز پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ این خودرو را به موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری مجهز نموده و حالا خروجی ترکیبی پیشرانه مرسدس بنز AMG GLE 53 پلاگین هیبرید به ۵۳۶ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این یعنی سیستم پلاگنی هیبرید بنز ۱۰۷ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به نمونه ۲۰۲۴ این خودرو در آمریکا ارائه می‌کند. خودرویی که حالا باتری با ظرفیت ۳۱,۲ کیلووات ساعت در اختیار دارد.

مرسدس بنز AMG GLE 53 پلاگین هیبرید

افزایش قدرت موجب می‌شود که این خودرو در ۴,۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بدون مصرف بنزین نیز امکان پیمایش ۱۴۰ کیلومتر مسافت فراهم است. با این حال شعاع پیمایش الکتریکی براساس استاندارد WLTP حدود ۸۶ کیلومتر بوده و این مورد در GLE 53 معمولی ۸۷ کیلومتر است. میزان پیمایش براساس استاندارد EPA مشخص نیست.

مرسدس بنز AMG GLE 53 پلاگین هیبرید

مرسدس بنز GLE 53 هیبرید روی رینگ‌های ۲۱ اینچی با ترمزهای AMG و مشتک از دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری در جلو با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های ۳۷۰ میلی‌متری عقب با کالیپرهای تک پیستونی حرکت می‌کند. برخی از جزئیات بدنه نیز نسبت به نمونه معمولی تغییر دراند. علاوه بر این از جدیدترین ورژن MBUX به عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی و بروزآوری‌های مرتبط به سامانه هیبریدی استفاده می‌شود.

مرسدس بنز GLE 53 هیبرید ۲۰۲۶ در اواخر سال ۲۰۲۵ وارد بازار آمریکا می‌شود. با این حال احتمال عرضه زود هنگام این خودرو وجود دارد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.