معرفی لکسوس UX هیبرید ۲۰۲۵ قدرتمندتر از همیشه
خوبی که عالی شد منتشر شده در ۰۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
لکسوس UX هیبرید ۲۰۲۵

لکسوس از مدل ۲۰۲۵ مدل UX هیبرید با پیشرانه‌ای قدرتمندتر، رنگ‌هایی جدید و فناوری shift-by-wire گیربکس رونمایی کرد. این خودرو در نیمه دوم سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود.

به گزارش خودروم، لکسوس UX هیبرید ۲۰۲۵ با پیشرانه‌ای جدید و قوی‌تر و کد 300h معرفی شد. البته تغییرات نسخه جدید این خودرو فقط شامل موارد فوق نبوده و ما شاهد عرضه آن با رنگ‌های جدید و مواردی از این دست خواهیم بود. لکسوس UX 300h مدل ۲۰۲۵ از سیستم هیبرید نسل پنجم این خودروساز برای اولین بار استفاده می‌کند. این سامانه به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر خطی به همراه دو پیشرانه الکتریکی و جعبه دنده‌ای CVT عرضه می‌شود. در نتیجه به جای ۱۸۱ اسب بخار قبلی، با قدرت ۱۹۶ اسب بخار مواجه هستیم.

لکسوس UX هیبرید ۲۰۲۵

لکسوس می‌گوید که از یک گیربکس هیبریدی و باتری لیتیوم یونی سبک وزن برای افزایش قدرت این خودرو استفاده می‌کند. این موضوع بهره‌وری انرژی و مصرف بهینه آن را تضمین خواهد کرد. یک باتری کوچک ۶۰ سلولی نیز برای بهبود رااحتی سرنشینان و حفظ فضای ذخیره‌سازی بار در زیر صندلی عقب قرار دارد. لکسوس UX 300h مدل ۲۰۲۵ از فناوری shift-by-wire نیز بهره می‌برد. در این تکنولوژی ارتباطی مکانیکی بین شیفتر دنده و گیربکس وجود ندارد. بلکه تعویض دنده با ارسال سیگنال‌های الکتریکی انجام می‌شود.

لکسوس می‌گوید که بکارگیری فناوری فوق موجب تعویض سریع‌تر و بدون مشکل دنده‌ها خواهد شد. بنابراین به لطف پیشرانه هیبریدی و فناوری جدید shift-by-wire، کراس اوور جدید لکسوس در حالت چهار چرخ متحرک می‌تواند در ۷,۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر این لکسوس UX هیبرید ۲۰۲۵ با سیستم E-Four تمام چرخ متحرک نیز مجهز است. این سامانه از یک موتور سنکرون دائمی بر روی محور عقب استفاده می‌کند و نیروی محرک لازم برای شتاب‌گیری یا حفظ چسبندگی را فراهم خواهد کرد.

آخرین ویژگی این خودرو را باید عرضه آن با تم رنگی Copper Crest شامل رنگ‌هایی مانند آبی یونانی، خاکستری ابری، ایریدیوم، ردلاین و… دانست. ضمن اینکه تمام نسخه‌های این خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهای run-flat به شکل استاندارد برخوردار هستند. قیمت محصول جدید لکسوس سال آینده و همزمان با آغاز فروش آن اعلام می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.