زیکر ایکس ۲۰۲۴ با قیمت ۲۸ هزار دلار معرفی شد
حفظ موقعیت منتشر شده در ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
زیکر ایکس ۲۰۲۴

برند زیکر نسخه جدید و ۲۰۲۴ زیکر X را وارد بازار چین نمود. این خودرو نسبت به نمونه قبلی از نظر امکانات و قابلیت‌های کاربردی در شرایط بهتری قرار دارد.

به گزارش خودروم، زیکر شاسی‌بلند کامپکن و تمام برقی زیکر ایکس ۲۰۲۴ را وارد بازار چین کرد. این خودرو دو دو نسخه چهار و پنج نفره عرضه می‌شود و تیپ‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک دارد. قیمت نسخه پایه زیکر X جدید ۲۸ هزار دلار بوده و برای خرید بهترین نسخه آن باید ۳۱ هزار دلار پرداخت کنید.

بدنه زیکر X

از نظر ظاهری زیکر ایکس ۲۰۲۴ فیس لیفتی بسیار ناچیز را دریافت می‌کند. به طوری که شاید اصلاً متوجه تغییرات آن نشوید. در نمای جلو همچنان از جلو پنجره بسته، چراغ‌های نیمه مخفی، دیلایت‌هایی به شکل H و… استفاده می‌شود. در عقب نیز چراغ‌هایی بلند باریک، لوگو تایپ زیکر و… را می‌بینیم. از نمای کناری نیز درهایی بدون قاب، دستگیره‌های در مخفی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و… جلب توجه می‌کنند.

زیکر ایکس ۲۰۲۴

اکنون خریداران زیکر X قادر به سفارش آن با شش رنگ مختلف برای بدنه هستند. از جمله این رنگ‌ها نیز باید به خاکستری سومو اشاره نمود. ابعاد نسخه ۲۰۲۴ زیکر X تغییری ندارد. این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴,۴۵۰، ۱,۸۳۶ و ۱,۵۷۲ میلی‌متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور هم ۲,۷۵۰ میلی‌متر است.

محیط داخلی زیکر X مدل 2024

زیکر X 2024

در داخلی زیکر ایکس ۲۰۲۴ بیشتر دکمه‌هایب فیزیکی نسبت به نسل قبلی حذف شده‌اند. در عوض دکمه‌های میانبری در زیر فرمان قرار دارند. بیشتر کارهای کنترلی و نظارتی را باید با جلو آمپر ۸,۸ اینچی دیجیتالی، نمایشگر هدآپ ۲۴,۳ اینچی و صفحه نمایش کنترل مرکزی ۱۴,۶ اینچی انجام داد. تمام این اجزاء به واسطه تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ فعالیت می‌کنند. نمایشگر مرکزی می‌تواند برای کمک به رانندگی نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته این قابلیت فقط در مدل‌های سطح بالا فعال است. همچنین گرمکن فرمان نیز فقط در مدل‌های گران قیمت وجود دارد. علاوه بر این امکان سفارش یخچال ۵,۷ اینچی با قابلیت کنترل دما از منفی ۱۵ تا مثبت ۵۰ درجه سانتی‌گراد را می‌توان برای این خودرو سفارش داد. روشنایی محیطی Ice Block با ۶۶ لامپ LED نیز در دسترس است. تریم داخلی را نیز می‌توان در چهار رنگ دوگانه سفارش داد. صندلی‌ها دارای گرمکن و سردکن سه حالتی، تنظیم برقی ۲۲ جهتی و زاویه خوابیدن ۲۸ درجه‌ای هستند.

مشخصات فنی زیکر ایکس 2024

زیکر X مدل ۲۰۲۴ و جدید همچنان به دو شکل تک موتور یا چهار چرخ متحرک دو موتور وارد بازار می‌شود. اما راندمان موتور الکتریکی تیپ اول ۲ درصد بهبود یافته است. در تیپ دوم نیز شاهد استفاده از سیستم ترمز یکپارچه هوشمند و دو برابر سریع‌تر نسبت به ترمزهای قدیمی هستیم. حالت رانندگی آفرود شهری نیز به این خودرو اضافه می‌شود.

زیکر X 2024

نمونه دیفرانیسل عقب موتوری سنکرون با آهنربای دائم دارد. این موتور ۲۶۸ اسب بخار قدرت با حداکثر گشتاور ۳۴۳ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۵,۸ ثانیه است. باتری لیتیوم سه تایی ۶۶ کیلووات ساعتی شعاع پیمایش را با یکبار شارژ کامل به ۵۶۰ کیلومتر مسافت می‌رساند. نمونه چهار چرخ متحرک علاوه بر موتور ۲۶۸ اسب بخاری محور عقب، از پیشرانه ۱۵۴ اسب بخاری بر روی محور جلو استفاده می‌کند. شتاب این نسخه ۳,۷ ثانیه بوده و باتری ۶۶ کیلووات ساعتی آن برای پیمایش ۵۰۰ تا ۵۱۲ کیلومتر مسافت کافی است.

ایمنی

زیکر X مدل ۲۰۲۴ از نظر ایمنی و به شکل استاندارد دارای سیستم کمک رانندگی پیشرفته ZAD است. این سامانه از ۳۱ حسگر شامل ۱۲ دوربین، رادار موج پنج میلی‌متری، ۱۲ رادار اولتراسونیک، یک لیدار و یک دوربین نظارت بر راننده استفاده می‌کند. کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و… نیز از دیگر قابلیت‌های این خودرو هستند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.