معرفی شاسی بلند کوچک و ارزان ولوو EX30
جسارت سوئدی منتشر شده در ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۷
ولوو EX30

شاسی بلند کوچک، برقی و مقرون به صرفه ولوو با نام EX30 و قیمت 33,950 دلار معرفی شد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت بهترین نسخه این خودرو 3,4 ثانیه است.

به گزارش خودروم، ولوو EX30 یک خودروی کاملاً برقی است. این خودرو را باید کوچک‌ترین شاسی بلند ولوو تاکنون دانست. این خودرو جایگزینی مناسب و مقرون به صرفه‌تر برای X40 و C40 به منظور تردد در شهرها است. ولوو EX30 را باید اولین شاسی بلند ساب کامپکت و چهارمین مدل تمام الکتریکی ولوو دانست. قیمت این خودرو در آمریکا 33,950 دلار خواهد بود. در اروپا برای این خودرو باید 36 هزار یورو پرداخت کرد. از نظر ولوو قیمت محصول مزبور همانند یک شاسی‌بلند احتراقی با همین ابعاد است.

ولوو EX30

از نطر ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,233، 1,837 و 1,555 میلی‌متر اندازه دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2,650 میلی‌متر است. ولوو شاسی EX30 را به عنوان خودرویی کوچک با مرکز ثقل پایین، وزن نسبتاً کم و توزیع یک نواخت آن با وزن 1,830 کیلوگرم می‌سازد. شاسی بلند کوچک ولوو در میلان رونمایی شد. از نظر ظاهری این خودرو مشابه برادر بزرگتر خود یعنی EX90 است. سری EX نشان دهنده مواجه ما با یک مدل کاملاً الکتریکی خواهد بود.

طراحی بدنه و کابین

سبک طراحی EX30 مشابه با EX90 است. جلوپنجره، چراغ‌های عقب، داشبورد و… تا حد زیادی شبیه به برادر بزرگتر EX30 هستند. اما این خودرو یک کپی برداری صرف از EX90 نیست. چون خط شخصیت در ستون C پایان یافته و سقف شناور را شاهد هستیم. کاپوت نیز به شکل بسیار چشمگیری قوس دارد و گلگیرهای نیز عضلانی‌تر از EX90 به نظر می‌رسند.

ولوو EX30

در داخل کابین از زبان طراحی مینیمالیستی به همراه صفحه نمایشی 12,3 اینچی استفاده می‌شود. در واقع ما شاهد ترکیب طرح مینیمالیستی اسکاندیناویایی با فناوری‌های پیشرفته هستیم. نمایشگر مزبور اولین نمونه در نوع خود در محصولات ولوو است. این خودروساز با توجه به شرکات خود با گوگل، اپل و کوالکام، بهترین تجربه کاربری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین نرم افزار HaleyTek و حاصل سرمایه‌گذاری مشترک با ECARX به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های اطلاعات و سرگرمی همراه سرنشینان است. این سامانه را می‌توان به وسیله امکان OTA بروزرسانی کرد.

ولوو EX30

از نکات دیگر باید به طیف گسترده‌ای از حضور برندهای مطرح در زمینه شارژ، گرمایش و… ولوو EX30 اشاره کرد. همچنین آخرین نسل از دستیار کمک پارک ولوو همراه راننده خواهد بود. سرنشینان قادر به انتخاب تریم داخلی از میان چهار تم داخلی مجزا و پنج تم مختلف نورپردازی محیطی هستند.

مشخصات فنی ولوو EX30

این خودرو در آمریکا دو مدل دارد. نسخه ابتدایی دارای پیشرانه‌ای الکتریکی برروی محور عقب با قدرت 268 اسب بخار و 343 نیوتن متر گشتاور است. نیروی موتور توسط یک باتری با ظرفیت 64 کیلووات ساعت تامین می‌شود. باتری ساختار شیمیایی NMC دارد و شعاع پیمایشی خودرو را با یک بار شارژ به 442 کیلومتر می‌رساند. نسخه دوم یک مدل AWD با قدرت 422 اسب بخار و گشتاور 543 نیوتن متر خواهد بود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن 3,4 ثانیه بوده و سریع‌ترین خودروی تولیدی ولوو شناخته می‌شود. در این نسخه از باتری 64 کیلووات ساعتی NMC با شعاع پیمایش 426 کیلومتر استفاده می‌شود.

در اروپا و سایر بازارهای جهان این خودرو با موتور پایه و عقب 268 اسب بخاری عرضه می‌شود. اما باتری آن از نوع LFP با ظرفیت 49 کیووات ساعت و شعاع پیمایش 321 کیلومتر خواهد بود. مدل‌های دارای باتری NMC از شارژ سریع 153 کیلووات ساعتی با قابلیت شارژ 10 تا 80 درصد باتری در 26,5 دقیقه پشتیبانی می‌کنند. باتری‌های LFP نیز از شارژ 134 کیلووات ساعتی و شارژ 26 دقیقه‌ای پشتیبانی خواهند کرد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.