جگوار رنجروور از شاسی بلند SV اسپرت مدل 2024 با موتور 626 اسب بخاری BMW و گشتاور 800 نیوتن متر رونمایی کرد.
به گزارش خودروم، عمر رنجروور اسپرت SVR به پایان رسید. اما رنجروور اسپرت SV با کارایی بهتر مسیر گذشتگان خود را ادامه میدهد. ولی دیگر خبری از موتور 5 لیتری V8 سوپرشارژ جگوار لندروور نیست. به جای آن اکنون از موتور 4,4 لیتری V8 توئین توربو با فناوری هیبریدی ملایم و ساخت بی ام و استفاده میشود. پیشرانه مزبور 626 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. این ارقام نسبت به موتور قبلی 59 اسب بخار و 100 نیوتن متر بیشتر است.
البته رقم گشتاور مزبور تنها در صورت روشن بودن حالت پرتاب دینامیک در دسترس است. زیرا در سایر حالتها گشتاور موتور تنها 750 نیوتنمتر خواهد بود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت قدرتمندترین رنجروور کنونی نزدیک به 3,6 ثانیه است. حداکثر سرعت نیز 290 کیلومتر در ساعت خواهد بود. این ارقام چشمگیر برای یک شاسی بلند بنزینی با وزن 2,560 کیلوگرم بسیار قابل توجه هستند.
البته مشتریان جگوار در صورت انتخاب اولین چرخهای فیبرکربنی 23 اینچی جهان، مقداری از وزن اضافی خودرو به میزان 36 کیلوگرم را از بین میبرند. همچنین برای اولین بار رنجروور در SV جدید به شکل اختیاری امکان بکارگیری ترمزهای کربن سرامیکی برمبو را فراهم میکند. این ترمزها 34 کیلوگرم نسبت به ترمزهای استاندارد سبکتر هستند. همچنین در صورت سفارش کاپوتی از جنس فیبرکربن وزن خودرو 76 کیلوگرم دیگر کاهش خواهد یافت.
جگوار رنجروور اسپرت SV مدل 2024 بر روی تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4 با رنگهای 23 اینچی و ابعاد 285/40 در جلو و 305/35 در عقب سوار است. در صورت بکارگیری حالت دینامیک ارتفاع خودرو 15 میلیمتر کاهش مییابد. در این شرایط واکنش دریچه گاز، فرمان و سرعت واکنش گیربکس 8 سرعته اتوماتیک افزایش خواهد یافت.
صندلیهای این خودرو از مبدلهای داخلی استفاده میکنند. موسیقی از طریق سیستم صوتی 1430 واتی مریدین با 29 بلندگو در خدمت سرنشین و راننده است. صندلیهای مزبور به صندلی روح و بدن مشهور هستند. زیرا آنها برای آررامش بیشتر راننده و سرنشین طراحی و شش الگوی گوناگون دارند. لندرور این شاسی بلند سریع را در سال نخست تولید فقط با یک نسخه و صرفاً به مشتریان منتخب خود میفروشد.