مینی کوپر ۲۰۲۵ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت معرفی شد
کوچک و قدرتمند منتشر شده در ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
مینی کوپر ۲۰۲۵

مینی کوپر ۲۰۲۵ توسط گروه BMW با موتورهای احتراقی سه و چهار سیلندر وارد بازار شد. احتمالاً این آخرین نسل از کوپر با موتور بنزینی خواهد بود.

به گزارش خودروم، سال گذشته مینی در هنگام رونمایی از هاردتاپ ۳ در جدید کوپر فقط مدل‌های برقی E و SE را به همگان نمایش داد. اکنون این هاچبک محبوب به موتور احتراقی مجهز شد و دیگر خبری از نوع دیزلی آن نیست. در واقع مینی کوپر ۲۰۲۵ کوچک‌ترین عضو از گروه BMW است که با یک جفت پیشرانه بنزینی تولید می‌شود.

مدل پایه مینی کوپر جدید با کد C شناخته می‌شود. در این نسخه از موتور ۱,۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر استفاده می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در ۷,۷ ثانیه ممکن است. کوپر S و مینی از موتوری توربوشارژ ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متری بهره می‌برند. شتاب ۶,۶ ثانیه خواهد بود. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید؛ باید منتظر نسخه JCW بمانید.

مینی کوپر جدید را می‌توان با رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی، چهار رنگ سقف و یک سقف شیب‌دار سه رنگ برای مدل Favored سفارش داد. در داخل از همان سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۹,۴ اینچی OLED مدل برقی استفاده می‌شود. خوشبختانه مینی همه دکمه‌های فیزیکی را حذف نکرده است. یک ترمز دستی، دسته دنده، دکمه استارت استاپ، دکمه‌های تنظیم صدا و… در دسترس هستند. فضای صندوق عقب ۲۱۰ لیتر بوده و با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان از ۸۰۰ لیتر فضا استفاده کرد. ضمن اینکه مینی به دنبال عرضه نسخه کانورتیبل کوپر جدید هم خواهد بود. البته این خودروها آخرین نسل از احتراقی‌های گروه BMW قبل از پایان دهه و خداحافظی با خودروهای احتراقی است.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.