شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024 معرفی شد
معنی لوکس به زبان آلمانی منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۰
شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

سرانجام نسخه 2024 شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS با امکانات و قابلیت‌هایی در خور توجه در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 رونمایی شد.

به گزارش خودروم، سرانجام پس از عرضه شش محصول تمام الکتریکی از سری EQ در طول دو سال گذشته نوبت به استراحت مرسدس بنز رسید. اما این خودروساز خستگی ناپذیر به جای کاهش سرعت خود بر مدار تلاش‌ خود ایستاد و نسخه‌هایی از سدان EQS و EQE با نشان AMG را عرضه کرد. حالا هم نوبت به مایباخ رسیده و این برند فوق لوکس شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024 را رونمایی کرد.

شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

شاسی بلند مایباخ EQS مدل 2024 را باید نسخه مجلل نمونه استاندارد EQS دانست. برای ساخت این خودرو از مدل سواری GLS600 با قیمت 170 هزار دلار الهام گرفته‌اند. با این حال برخی از تغییرات جزئی مشاهده می‌شود. مرسدس مثل همیشه تا حد امکان فاصله بین دو محور را افزایش می‌دهد. پس EQS شاسی بلند مایباخ با طولی نزدیک به 5 متر فاصله محوری 320 سانتی‌متری دارد.

شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

مثل مدل‌های جدید مایباخ از طراحی دو رنگ استفاده می‌شود. ستاره سه پر مرسدس بر روی کاپوت قرار دارد. جلوپنجره آبشاری با حروف مایباخ تزئین می‌شود. لوگوهای کوچک مایباخ در ورودی‌های هوای فیک جلو به همراه الگوی لوتوس Vuitton قابل مشاهده است. سایز رینگ‌ها به شکل استاندارد 21 اینچ است. رینگ 22 اینچی هم قابلیت سفارش را دارد. اما خبری از رینگ 23 اینچی نیست؛ چون گلیگرهای EQS شاسی بلند کوچک هستند. طراحی رینگ‌ها مثل همیشه دلنشین و دلچسب است.

شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

طراحی کلی EQS شاسی بلند نسبت به نسخه کانسپت تغییر زیادی ندارد. اما همه چیز تحت تاثیر نام مایباخ است. هیچ کجا را راحت‌تر از کابین مجلل این خودرو پیدا نمی‌کنید. ردیف سوم به شکل اختیاری در دسترس است. بر پشت صندلی‌های ردیف جلو هم دو نمایشگر برای بکارگیری توسط سرنشینان ردیف دوم قرار دارد.

لوکس به معنی واقعی

شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

قابلیت و تنظیمات بی پایان ماساژور ساق پا با گرم کن شانه‌ها علاوه بر تهویه و ماساژ معمولی از طریق کنترل بین صندلی‌های ردیف عقب در دسترس خواهد بود. اگر این طراحی را نپسندید، امکان سفارش نسخه‌ای با کنسول وسط بلند وجود دارد. در این نسخه دیگر خبری از صفحه کنترل مزبور نیست و آن بر روی کنسول میانی قرار دارد. گرم کن جا لیوانی، چهار پورت USB-C، دو پورت HDMI و یک محافظ برای تبلت وجود دارد. یخچال شاسی بلند مایباخ EQS مدل 2024 قابلیت حمل را دارد. دو صفحه نمایش روی بروی سرنشینان ردیف دوم 11,6 اینچی هستند. امنکان دسترسی به MBUX وجود دارد.

سرنشینان جلو به هایپراسکن استاندارد دسترسی دارند. این ویژگی اکنون گرافیک مخصوص مایباخ را دارد. چرم ناپا و مواد بازیافتی و گیاهی مانند دانه‌های قهوه پوشش سطح کابین را تشکیل می‌دهدند. پوشش چوب را می‌توان در دو نوع توس قهوه‌ای و گردو به همراه مشکی پیانیویی سفارش داد. چوب‌ها گرم و زیبا هستند. چرم نیز غنی و ترکیبی جالب را شاهد هستیم.

مشخصات فنی و قیمت

شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

مرسدس مایباخ EQS مدل 2024 به موتورهای الکتریکی دوقلو مجهز است. مجموع قدرت 649 اسب بخار با گشتاور 949 نیوتن متر در دسترس راننده قرار دارد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 4,1 ثانیه خواهد بود. شارژ 200 کیلوواتی DC نیز در دسترس است. شعاع پیمایش این خودرو 598 کیلومتر خواهد بود. سیستم تعلیق بادی اختصاصی مایباخ در این خودرو وجود دارد. این سامانه بر روی بهبود کیفیت سواری برای سرنشینان عقب متمرکز است.  محصول جدید مایباخ در کارخانه توسکالوزا آلاباما ساخته می‌شود. قیمت اولیه این شاسی بلند نزدیک به 200 هزار دلار است. عرضه این خودرو در آمریکای شمالی در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 آغاز می‌شود.

مشخصات فنی شاسی بلند مرسدس مایباخ EQS مدل 2024

این خودرو به موتروهای الکتریکی دو قلو با قدرت 649 اسب بخار و گشتاور 949 نیوتن متر مجهز است.

شتاب و شارژ

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 4,1 ثانیه است. این خودرو با یکبار شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی معادل با 598 کیلومتر خواهد بود.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.