ون مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024 معرفی شد
تجارت پاک منتشر شده در ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024

مرسدس بنز نسخه 2024 ون تجاری اسپرینتر برقی را به همراه بهبود مشخصات فنی و شعاع پیمایش رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، بنز ابتدا حدود پنج سال پیش اسپرینتر برقی (eSprinter) را وارد بازار اروپا کرد؛ اما ون برقی مرسدس هیچگاه وارد بازار آمریکای شمالی نشد. در نیمه دوم سال 2023 این روند تغییر کرده و اسب کاری بنز در آمریکا به مصاف فورد ترانست برقی (E-Transit) می‌رود. مدل یادشده به تازگی معرفی شده و ظاهری آشنا دارد. ولی باطن این ون میزبان پلتفرم تطبیق پذیر الکتریکی جدید است که پس از سرمایه‌گذاری 350 میلیون یورویی مرسدس بنز توسعه یافته است.

مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024

نسل دوم اسپرینتر برقی که در نیمه دوم سال 2023 وارد بازار کانادا نیز خواهد شد؛ بر روی محور عقب از یک موتور الکتریکی میزبانی می‌کند. نسخه پایه 134 اسب بخار قدرت دارد و نمونه‌های قدرتمندتر نیز توانی معادل با 201 اسب بخار دارند. با توجه به جابجایی وزن خودرو به میزان 130 کیلوگرم، موتور الکتریکی 400 نیوتن متر گشتاور دارد.

مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024

مرسدس می‌خواهد که اسپرینتر برقی را در آمریکای شمالی با بزرگترین باتری موجود برای این خودرو به فروش برساند. باتری از نوع سلولی لیتیوم فسفات اهن یا LFP با ظرفیت 113 کیووات ساعت است. این باتری از مدیریت حرارتی فعال پشتیبانی کرده و برای این کار به سراغ کلبات و نیکل نمی‌رود. جزئیات شعاع پیمایش مدل مخصوص آمریکا فاش نشده است؛ اما نسخه اروپایی با یک بار شارژ و مطابق با آزمون‌های جهانی مسافتی معادل با 400 کیلومتر را طی می‌کند.

مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024

در پیمایش شهری WLTP باتری توان کافی برای پیمایش 500 کیلومتر را دارد. مرسدس می‌گوید که ارقام مرتبط به شعاع پیمایشی این خودرو در آمریکا را همزمان با عرضه اسپرینتر برقی در آن کشور اعلام می‌کند. نمونه اصلاح شده اسپرینتر مرسدس بنز در اکتبر 2022 در آلمان مورد آزمایش قرار گرفت. نمونه مزبور که نسخه‌ای نزدیک به تولید بود توانست 475 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. در پایان مسیر تعیین شده؛ انرژی کافی برای پیمایش 20 کیلومتر دیگر موجود بود.

مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024

پس از اتمام باتری، امکان شارژ آن با توان 115 کیووات وجود دارد. در این صورت شارژ از 10 تا 80 درصد حدود 40 دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین نازل شارژ همراه نیز توانی معادل با 9,6 کیلووات دارد. در این خودرو کابین بسیار آشنا به نظر می‌رسد؛ اما برای اولین بار در یک خودروی تجاری شاهد بکارگیری سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX هستیم. هنگامی که سیستم ناوبری روشن است، باید به مفید بودن ابزار یادشده پی بُرد؛ چون امکان تخمین ترافیک و… را دارد. علاوه بر این به راننده اجازه می‌دهد که با سطح مصرف انرژی باتری دلخواه به مقصد برسد.

مرسدس بنز اسپرینتر برقی 2024

ظرفیت حمل بار اسپرینتر برقی 13,818 لیتر بوده و وزن ناخالص این خودرو 4,25 تن است. مرسدس بنز علاوه بر کارخانه دوسلدورف آلمان، این محصول را در کارخانه چارلستون کارولینای جنوبی و لودویگزفلد آلمان مونتاژ می‌کند. این ون در 60 بازار جهانی عرضه شده و اروپت هم همانند آمریکای شمال در اواخر سال 2023 میزبان نسخه جدید آن خواهد بود.

شعاع پیمایش

در پیمایش شهری WLTP باتری توان کافی برای پیمایش 500 کیلومتر را دارد. مرسدس می‌گوید که ارقام مرتبط به شعاع پیمایشی این خودرو در آمریکا را همزمان با عرضه اسپلینتر برقی در آن کشور اعلام می‌کند.

قدرت

نسخه پایه 134 اسب بخار قدرت دارد و نمونه‌های قدرتمندتر نیز توانی معادل با 201 اسب بخار دارند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.