مرسدس بنز CLE کوپه 2024 از راه رسید
بزرگتر از کلاس E منتشر شده در ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
مرسدس بنز CLE کوپه 2024

مرسدس بنز CLE کوپه 2024 در بهترین نسخه از موتور 6 سیلندر توئین توربو با قدرت 375 اسب بخار استفاده کرده و اوایل سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش خودروم، ما گمان می‌کردیم که چنین روزی را دیگر نخواهیم دید. اما در کمال تعجب شاهد معرفی مرسدس بنز CLE کوپه 2024 هستیم. این خودرو پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف به عنوان جایگزین نسخه کوپه کلاس C و E در اوایل سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود.

مرسدس بنز CLE کوپه 2024

فاصله محوری CLE کوپه 112,8 اینچ بوده و مطابق با کلاس C است. اما طول آن 191 اینچ بوده و نسبت به کلاس C طولانی‌تر خواهد بود. ارتفاع این خودرو نسبت به کلاس C کوپه هم بیشتر است. مرسدس بنز CLE کوپه 2024 برخلاف کلاس C جدید به جای موتور چهار سیلندر از پیشرانه شش سیلندر استفاده خواهد کرد. بنابراین موتور CLE 450 4Matic شش سیلندر و 3 لیتری توئین توربو 375 اسب بخار قدرت با گشتاور 500 نیوتن متر در اختیار ما قرار می‌دهد. نیرو توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و به واسطه سامانه چهار چرخ متحرک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

مرسدس بنز CLE کوپه 2024

البته این به معنی عدم تولید این خودرو با موتور چهار سیلندر نیست. زیرا در ایالات متحده نسخه CLE 300 4Matic با موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربو و سامانه هیبریدی ملایم قادر به تولید 255 اسب بخار قدرت و 399 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو نیز از همان گیربکس 9 سرعته با سیستم 4Matic استفاده می‌کند. حداکثر سرعت دو نمونه مزبور در بازار آمریکا 210 کیلومتر بر ساعت است.

مرسدس بنز CLE کوپه 2024

در CLE کوپه 2024 از تعلیق چهار لینکی برای چرخ‌های جلو و چند پیوندی در محور عقب استفاده می‌شود. علاوه بر تعلیق مزبور با سفارش نمونه اسپورت امکان برخورداری از بسته AMG با فنرهای سفت و فرمانی تیزتر وجود دارد. کابین نیز یک کپی کربنی از کلاس C است. در محیط داخلی این خودرو نمایشگر 12,3 اینچی و جلوامپر دیجیتالی 11,9 اینچی جلب توجه می‌کنند.

مرسدس بنز CLE کوپه 2024

صندلی‌های جلو دو بلندگو در پشت سری‌های خود به عنوان بخشی از سیستم صوتی استاندارد Burmester در اختیار دارند. مرسدس ابتدا نمونه کوپه و سپس کانورتیبل را با برند AMG وارد بازار می‌کند. فعلاً قیمت این خودرو مشخص نیست.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.