مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024 معرفی شد
برقی سازی آرام منتشر شده در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024

مدل 2024 مرسدس بنز کلاس GLE با تغییرات ظاهری جزئی و نسخه جدید پلاگین هیبریدی با قدرت 381 اسب بخار توسط این خودروساز آلمانی معرفی شده است.

به گزارش خودروم، بیش از یک سال از زمان مشاهده حرکت مرسدس بنز GLE با کمترین تغییرات بر روی جاده‌ها می‌گذرد. اکنون مدل 2024 این خودرو بازگشته است. شاید تغییرات محسوسی مشاهده نکنید و ما شما را برای این موضوع سر زنش نمی‌کنیم. با این حال خبر مهم در مورد مدل 2024 کلاس GLE افزوده شدن یک نسخه پلاگین هیبریدی به آن است.

مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024

بیایید نگاهی به تغییرات ظاهری این شاسی بلند و کوپه بی‌اندازیم. عده تغییرات منحصراً در قسمت جلو رخ داده است. نوار افقی در جلوپنجره، حالا به لطف برخی از المان‌های مربعی شکل کرومی ظاهری بهتری دارد. ورودی‌های هوا در گوشه بزرگ بوده و با مواد کرومی تزئین شده‌اند. چراغ‌های جلو هم اندازه و هم شکل با مدل قبلی هستند؛ اما عناصر جدیدی در داخل آنها دیده می‌شود. همین اتفاق برای چراغ‌های عقب هم افتاده است. بدین ترتیب مرسدس بنز به فیس‌لیفت بصری مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024 پایان می‌بخشد.

مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024

در درون کابین هم اتفاقی مشابه رخ می‌دهد. یک فرمان جدید دارای سنسورهای لمسی بر روی پره‌ها دیده می‌شود. این سنسورها به راننده اجازه خواهند داد که هر دو صفحه لمسی مرکزی و نمایشگر دیجیتالی جلو آمپر را کنترل کنند. تزئینات دریچه‌های هوا و تزئینات موجود Piano Black Flowing Lines که قبلاً منحصر به مدل‌های مایباخ بود را می‌توان دید. مرسدس بسته آفرود را برای GLE 580 در نظر گرفته که شامل سینی زیر بدنه و 3 سانتی‌متر فاصله بیشتر از سطح زمین است.

مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024

از فناوری‌های بیشتری برای تردد در مسیرهای آفرودی استفاده می‌شود که توان خودرو برای عبور از شیب‌ها، زوایای چرخش و زوایای فرمان را نشان داده و در عین حال تصویری از چرخ‌های جلو در نمایشگر مرکزی ارائه خواهد داد. برای افرادی که تریلر یا واگن حمل می‌کنند؛ از یک برنامه جدید برای کنترل بهتر آن استفاده می‌شود. همچنین سیستم کمکی جدیدی برای حرکت به شکل دنده عقب با تریلر وجود دارد.

مرسدس بنز کلاس GLE مدل 2024

خبر بزرگ برای این بروزرسانی، افزوده شدن نسخه پلاگین هیبریدی است. مدل GLE 400e 4Matic از پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت 134 اسب بخار در کنار موتور 4 سیلندر 2 لیتری استفاده کرده و مجموع خروجی آن 381 اسب بخار قدرت به همراه گشتاور 650 نیوتن‌متر است. مرسدس بنز شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نسخه پلاگین هیبریدی را 5,8 ثانیه اعلام می‌کند. انرژی پیشرانه الکتریکی توسط یک باتری 23,3 کیلووات ساعتی تامین شده و هنوز شعاع پیمایش خالص برقی این خودرو اعلام نشده است. این خودرو در کنار دیگر تریم‌های کلاس GLE با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی قرار گرفته و تمام مدل‌های جدید GLE برقی می‌شوند.

در جهان AMG باید گفت که GLE 53 و 63 S تغییرات ظاهری یکسانی دارند. قدرت موتورها نیز برای هر دو خودروی یادشده یکسان است؛ اما با انجام اصلاحاتی جزئی و برنامه نویسی ECU به همراه بکارگیری توربوشارژی بزرگتر شاهد گشتاور 560 نیوتن متری GLE 53 هستیم. این خودرو از موتور 3 لیتری I6 با قدرت 429 اسب بخار استفاده می‌کند. افزایش گشتاور شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را به 4,9 ثانیه رسانده است. در GLE 63 S نیز از توربوشارژ دوقلو در کنار موتور 4 لیتری V8 با قدرت 603 اسب بخار استفاده می‌شود. هر دو خودرو به تجهیزات استاندارد AMG شامل Air Balance، هدآپ نمایشگر و… مجهز هستند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.