مرسدس بنز E کلاس 2024 معرفی شد
زیبایی را ببینید منتشر شده در ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۴
مرسدس بنز E کلاس 2024

سرانجام مرسدس بنز از E کلاس 2024 همراه با انبوه امکانات و فناوری‌های جدید رونمایی کرد. این خودرو از نوع پلایگن هیبریدی ملایم است.

به گزارش خودروم، مرسدس بنز E کلاس در سال 2016 با انواع و اقسام فناوری‌های گوناگون معرفی شد. حالا نوبت به نسل ششم این خودرو با کد W214 رسیده و این خودرو نیز از همان شیوه پیروی می‌کند. نکته مهم برای مرسدس بنز E کلاس 2024 ترکیب طراحی بیرونی تکامل یافته و موتورهای جذاب به همراه تغییرات انقلابی محیط داخلی، نمایشگرهای بزرگ و دوربین است. همچنین 5 تریم انتخابی پیش روی مشتریان مرسدس بنز E کلاس 2024 قرار دارد.

مرسدس بنز E کلاس 2024

در آمریکای شمالی بنز کلاس ای 2024 را با کد E-350 و E-450 عرضه می‌کند. مدل‌های مزبور فقط یک اینچ بلندتر و فاصله بین دو محور آنها نیم اینچ بیشتر است. این یعنی حدود یک چهارم اینچ فضای سر بیشتر، نیم ایچ فضای پای بیشتر در پشت و عرضی تقریباً معادل با کلاس S را شاهد هستیم. هر دو تریم به سیستم 4MATIC AWD مجهز هستند. همچنین هر دو آنها از گیربکسی 9 سرعته اتوماتیک و ارتقا یافته استفاده می‌کنند. بسته به تریم انتخابی می‌توان از نعمت پیشرانه چهار یا شش سیلندر خطی برخوردار بود.

نور، صدا و حرکت!

مرسدس بنز E کلاس 2024

شاید شما بسیاری از نکات این متن را از قبل بدانید. چون مردسدس در اقدامی عجیب و پیش از رونمایی، مجموعه‌ای از تصاویر فهرستی از ویژگی‌های این خودرو را منتشر کرد. برای یادآوری باید به شما بگوئیم که مرسدس بنز E کلاس 2024 از نمایشگری با کیفیت و MBUX کاملاً فعال برخوردار است. این یعنی استاندارد این خودرو شبیه به EQE با نمایشگر مستقل راننده و یک نمایشگر بزرگ در مرکز داشبور خواهد بود. نمایشگر مرکزی جلوهای خود را با دو سبک اسپرت و رنگ قرمز و کلاسیک پخش می‌کند.

فناوری ها

در صورت سفارش MBUX پریمیوم پلاس یک نمایشگر نیز در روبروی سرنشین جلو قرار می‌گیرد. این نمایشگر به حسگرهای صندلی سرنشین متصل خواهد بود. این یعنی نمایشگر مزبور فقط در صورت وجود سرنشین بر روی صندلی فعال می‌شود. طراحی نمایشگرها دید کاملی برای سرنشینان فراهم می‌کنند. اما دید راننده نسبت به نمایشگر سرنشین بسیار ناچیز بوده و این به خاطر کسب اطمینان از عدم حواس پرتی راننده است.

مرسدس بنز E کلاس 2024

البته مرسدس بنز ای کلاس 2024 پنج دوربین در فضای داخلی خود دارد. تنها یکی از آنها به شکل استاندارد وظیفه نظارت بر چشمان راننده را برعهده دارد. دوربین فراگیر هم به راننده برای بکارگیری سیستم‌های پیشرفته رانندگی کمک خواهد کرد. دوربنی دیگری هم به MBUX و دستیار مرسدس متصل است. دو دوربین RGB هم برای فیلمبرداری و سلفی گرفتن وجود دارد. دوربین سلفی امکان برگزاری جلسات کاری در حین رانندگی را فراهم می‌کند.

مرسدس بنز E کلاس 2024

همچنین امکان سفارش یک جلوآمپر سه بعدی با جلوه‌های برجسته وجود دارد. این نمایشگر در چپ و راست خود پیکسل‌هایی متفاوت را نمایش می‌دهد. به این ترتیب عمق کافی به تصاویر بخشیده و تصاویری عجیب و غریب را پیش روی خود خواهید دید. امکان سفارشی دیگری به نام Active Ambient Lighting نیز وجود دارد. این سامانه مجموعه‌ای از لامپ‌های LED را در بستر پخش موسیقی با سیستم صوتی Burmester هدایت می‌کند.

تیک تاک و دیگران

مرسدس ای کلاس 2024 به جدیدترین نرم افزارها و سخت افزارهای گوناگون مجهز است. این سدان یک سیستم کامپیوتری جدید را اجرا می‌کند. سامانه مزبور اجازه سرگرم شدن با بازی‌هایی مانند پرندگان خشمگین را فراهم خواهد کرد. همچنین امکان ضبط و به اشتراک گذاری ویدیو توسط مرورگر وب Vivaldi یا پلتفرم ویدیویی تیک تاک وجود دارد. کنترل تهویه مطبوع، تنظیم موقعیت صندلی‌ها و سایر ویژگی‌ها را می‌توان با این سامانه مدیریت نمود.

مرسدس بنز E کلاس 2024

مرسدس برای کمک به راننده سیستم فرمان صوتی خود را ارتقا می‌دهد. به این ترتیب در صورت وجود یک نفر درون خودرو نیازی به استفاده از کلمه سلام مرسدس نیست! همچنین E کلاس دارای سیستم هوش مصنوعی پیشرفته‌ای است. این سامانه در طول روز رفتار راننده را یاد گرفته و به شکل خودکار تنظیمات مرتبط به آن را اعمال می‌کند.

زندگی در بیرون

فناوری‌های مرسدس نباید باعث فراموشی ظاهر E کلاس 2024 از سوی ما شود. کابین این خودرو همان همیشگی است. پنلی مشکی و براق با چراغ‌های LED استاندارد و شبیه به EQ در کابین می‌بینیم. جلو پنجره کمی بزرگتر از قبل است. چراغ‌های LED جلوپنجره زیبای ای کلاس را در بر گرفته‌اند. همچنین چراغ‌های عقب نیز دارای عناصر ستاره سه پر هستند. دستگیره‌های در مخفی هستند. اندازه رینگ‌ها نیز بین 18 تا 21 اینچ خواهد بود.

مرسدس بنز E کلاس 2024

فرمان محور عقب با قابلیت چرخش 4,5 درجه‌ای با سرعت 60 کیلومتر قابل سفارش خواهد بود. این قابلیت مرسدس به اندازه کافی خوب بوده و شعاع چرخش سدان مرسدس را افزایش می‌دهد. در سرعت‌های بالاتر محور عقب 2,5 درجه چرخ دارد. بسته سفارشی و سیستم تعلیق ایرمایتیک با میرایی دائمی هم برای ای کلاس قابل سفارش است. این ویژگی بدنه را بدون حرکت نگاه می‌دارد. همچنین در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتر ارتفاع E کلاس 2024 را نیم اینچ کاهش می‌دهد. این کار کارایی خودرو را بهتر و مرکز ثقل آن را کمتر می‌کند.

مشخصات فنی

مرسدس E350 همچنان دارای یک موتور توربوشارژ 2 لیتری چهار سیلندر به همراه یک پیشرانه کوچک الکتریکی است. این خودروی پلاگین هیبریدی ملایم 255 اسب بخار قدرت و گشتاور آن نیز 400 نیوتن متر خواهد بود. اگر چه 20 اسب بخار اضافی در صورت تقویت موتور در دسترس است.  نسخه E450 نیز از موتور I6 به همراه سیستم هیبریدی ملایم با قدرت 375 اسب بخار بهره می‌برد. این موتور شش سیلندر  500 نیوتن متر گشتاور دارد. مانند نمونه چهار سیلندر می‌توان 20 اسب بخار اضافی را در اختیار گرفت.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.