مرسدس بنز کلاس CLA مدل 2024 با ظاهری جدید معرفی شد
416 اسب بخار قدرت منتشر شده در ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
مرسدس بنز کلاس CLA 2024

مرسدس بنز نسل جدید و مدل 2024 کلاس CLA را با ظاهری تازه و بهبود مشخصات فنی معرفی کرد و بزودی این آن را وارد بازار جهانی می‌کند.

به گزارش خودروم، سری جدید مرسدس بنز کلاس CLA مدل 2024 با ظاهری جدید، فناوری پیشرفته و ارتقاء فنی وارد بازار می‌شود. تمام اعضاء این خانواده اصلاح شده تا اواخر امسال در بازاری مانند ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسند. قیمت این خودرو در آستانه ورود آن به بازار اعلام خواهد شد.

مرسدس برای شروع ساخت CLA جدید بر روی خطوط تولید خود CLA 250 دیفرانسیل جلو و CLA 250 4Matic تمام چرخ متحرک را تولید می‌کند. این خودروها به موتوری توربوشارژ و 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 221 اسب بخار مجهز هستند. در کنار این پیشرانه از یک سامانه الکتریکی 48 ولتی و استارت ژنراتور تسمه محور با قدرت 13 اسب بخار استفاده شده و تا زمانی که سیستم استارت و استاپ موتور فعال نباشد به آرامی فعالیت خواهد کرد.

مرسدس بنز کلاس CLA 2024

از نظر طراحی باید گفت که از دماغه‌ای جدید با جلوپنجره‌ای تازه به همراه ستاره سه پر در مرکز جلوپنجره استفاده می‌شود. چراغ‌های جلو گرافیک جدیدی دارند و در پشت نیز طراحی دیفیوزر تغییر کده است. مرسدس بنز مدل‌های جدید CLA 250 را در رنگ‌های آبی هایپر و آبی استارلینک عرضه می‌کند. همچنین سه طرح مختلف برای رینگ‌ها در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز کلاس CLA 2024

در داخل مدل‌های یادشده اکنون به شکل استاندارد از صفحات دیجیتالی 10,25 اینچی به عنوان جلو آمپر و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌شود. نرم افزار MBUX با سبک‌های جدیدی به شکل کلاسیک، اسپرت و معمولی در دسترس است. فرمان با چرم ناپا پوشیده شده و گرمکن آن به شکل آپشن قابل سفارش است. برخی از جزئیات کابین مانند بکارگیری فیبر کربنی تیره رنگ، میکرو فیبر قهوه‌ای و… در دسترس است. همچنین امکان سفارش سیستم Burmester با قابلیت Dolby Atmos وجود دارد. دوربین 360 درجه، بسته کمک راننده برای بهبود کنترل فرمان و سیستم کمکی نگهدارنده بین خطوط تکامل بخش این خودروها هستند.

مرسدس بنز کلاس CLA 2024

روی خط تولید AMG CLA نیز مدل‌های 35 و S45 حضور دارند. در مدل 35 از سیستم الکتریکی 48 ولتی به همراه استارت ژنراتوری مبتنی بر تسمه استفاده می‌شود. موتور 4 سیلندر و 2 لیتری توربوشارژ این خودرو 302 اسب بخار قدرت دارد و گیبرکسی هشت سرعته دوکلاچه جای گزین گیربکس هفت سرعته قبلی شده است.

مرسدس بنز کلاس CLA 2024

در مدل S 45 به جای 382 اسب بخار قدرت، نیرویی معادل با 416 اسب بخار را در اختیار دارید. گشتاور 500 نیوتن متری نیز جایگزین گشتاور 480 نیوتن متری قبلی شده است. مرسدس بنز شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو را 4 ثانیه اعلام کرده و این عدد تغییری نسبت به گذشته نمی‌کند.

مرسدس بنز کلاس CLA 2024

در مدل‌های AMG نیز نمای جلو تغییر کرده است. چراغ‌های جلو و عقب از نظر گرافیکی اصلاح شده‌اند. مدل S 45 با بسته آیرودینامیک AMG و اسپویلر عقب ثابت قابل سفارش خواهد بود. مدل 35 را می‌توان با سه رینگ مختلف سفارش داد. مجموعه استاندارد رینگ‌ها شامل رینگ 10 پره و 18 اینچی با روکش مشکی براق و تراش خرده است. گزینه‌ای 19 اینچی دارای پنج جفت پره با سطوح تراش خورده نیز در دسترس است.

مرسدس بنز کلاس CLA 2024

مدل CLA S 45 به شکل استاندارد دارای رینگ‌های 19 اینچی تراش خورده بوده و بکارگیری رینگ‌های 19 اینچی، اختیاری و سفارشی خواهد بود. در داخل از گزینه‌های تودوزی ترکیبی شامل Sage Grey و Black MB-Tex استفاده شده و ترکیب چرم مشکی و قرمز اختیاری است. یک فرمان 3 بروز هم وجود دارد که دکمه‌های کنترلی روی آن در موقعیت ساعت 9 و 3 قرار دارند.

مشخصات فنی CLA S 45 چیست؟

در مدل S 45 به جای 382 اسب بخار قدرت، نیرویی معادل با 416 اسب بخار را در اختیار دارید. گشتاور 500 نیوتن متری نیز جایگزین گشتاور 480 نیوتن متری قبلی شده است.

زمان ورود CLA 2024 به بازار

تمام اعضاء این خانواده اصلاح شده تا اواخر امسال در بازاری مانند ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسند. قیمت این خودرو در آستانه ورود آن به بازار اعلام خواهد شد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.