مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی معرفی شد
ایتالیا بدون سقف! منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹
2024 Maserati GranCabrio Folgore

مازراتی از مدل ۲۰۲۴ نسخه برقی گرن کابریو موسوم به فولگوره با قدرت ۸۱۸ اسب بخار، باتری T شکل و ویژگی‌هایی لوکس رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، مازراتی یک کانورتیبل جدید را تولید می‌کند. اکنون یکی از نسخه‌های این خودرو را باید جزء جدیدی از خودروهای الکتریکی موجود در بازار بدانیم. نام اصلی این خودرو مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی موسوم به فولگوره است. این نمونه جایگزین نسخه قبلی نوع فولگوره می‌شود؛ اما پیشرانه و بسیاری از تجهیزات آن با نمونه مزبور یکسان خواهد بود.

مشخصات فنی

مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی

اطلاعات اولیه در رابطه با این خودرو وسوسه انگیز هستند. مازراتی پیشرانه‌ای متشکل از سه موتور مغناطیسی دائم شار شعاعی را مورد استفاده قرار می‌دهد. هر کدام دارای اینورتر کاربید سیلیکون خاص خود بوده و دو موتور در عقب و یکی بر روی محور جلو قرار دارد. هر کدام از موتورها ۳۰۰ کیلووات قدرت تولید می‌کنند. بنابراین حداکثر خروجی ۹۰۰ کیلووات یعنی ۱۲۰۷ اسب بخار است. اما فعلاً به دلیل ضعف باتری عدد مزبور غیر قابل دسترس است. در واقع مازراتی اوج قدرت گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی را ۸۱۸ اسب بخار عنوان می‌کند و این میزان در حالت مکس بوست در دسترس است. اما در حالت عادی حداکثر قدرت ۷۵۱ اسب بخار خواهد بود.

باتری خاص

مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی

باتری شامل بسته‌ای لیتیوم یونی و به شکل T است. این بسته بین و پشت سر سرنشینان قرار دارد. به این ترتیب نسبت‌های مرتبط به گرن کابریو رعایت خواهد شد و از بکارگیری یک باتری ضخیم روی کف خودرو جلوگیری می‌شود. باتری ۹۲,۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد؛ اما تنها ۸۳ کیلووات ساعت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یعنی مازراتی حداکثر ولتاژ شارژ و شاید تخلیه را محدود می‌کند. احتمالاً این اقدام به افزایش عمر باتری‌ها مرتبط می‌شود.

شارژ مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی

2024 Maserati GranCabrio Folgore

با بکارگیری ترمز احیاکننده انرژی می‌توان در مدت زمانی کوتاه ۴۰۰ کیلووات انرژی را جذب نمود. در ۱۸ دقیقه و از ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ نیز می‌توان ۲۷۰ کیلووات انرژی را ذخیره کرد. مازراتی در پشتیبانی گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی از معماری ۸۰۰ ولتی شارژ کمی مردد است. به همین خاطر نیز از تقویت کننده DC استفاده می‌کند. این ویژگی ولتاژهای پایین ایستگاه‌های شارژ قدیمی را به ۸۰۰ ولت می‌رساند. هامر برقی هم شرایطی مشابه دارد. ولی به نظر می‌رسد که این گرن کابریو ۲۰۲۴ برقی از کنتاکتورهایی به منظور سیم‌کسی بین دو نیمه خودرو به صورت سری ۸۰۰ ولت در هنگام شارژ و به صورت موازی ۴۰۰ ولتی در هنگام رانندگی معمولی استفاده می‌کند.

سایر ویژگی‌ها

شعاع پیمایش این خودرو با شارژ کامل و بر اساس استاندارد اروپا ۴۴۷ کیلومتر است. سیستم تعلیق در جلو از نوع دو جناغی و در عقب سیستم تعلیق چند پیوندی است. همه این‌ها یک رانندگی لوکسی را به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این، ۱۶ بلندگو، گرمکن گردن سرنشینان و… را نباید از یاد ببریم. البته قیمت این محصول هنوز مشخص نیست.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.