معرفی لکسوس جی ایکس 2024 با قلب V6
عضلانی تر از گذشته منتشر شده در ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۳
لکسوس جی ایکس 2024

لکسوس نسل جدید شاسی بلند GX را بر پایه پلتفرم GA-F و مشابه با LX 600 و موتور V6 با قدرت 349 اسب بخار به همراه تغییرات ظاهری فراوان رونمایی کرد.

به گزارش خودروم؛ لکسوس جی ایکس 2024 به عنوان نسل سوم این شاسی بلند مشهور جایگزین نسل فعلی می‌شود. قدمت نمونه کنونی لکسوس GX به سال 2010 باز می‌گردد. لکسوس جی ایکس جدید ظاهری بسیار عضلانی و خشن‌تر نسبت به مدل قبلی دارد. اما در عین حال از فناوری‌های مدرن‌تری هم استفاده می‌کند. شاسی بلند مزبور در اوایل سال 2024 به فروش می‌رسد. قیمت لکسوس GX 2024 هنوز مشخص نیست.

مشخصات فنی لکسوس جی ایکس 2024

لکسوس جی ایکس 2024 بر روی پلتفرم GA-F و مشابه با LX 600 ساخته می‌شود. سیستم تعلیق جلو آن دو شاخه‌ای و در عقب از نوع چند پیوندی است. در این مدل جدید از فرمان الکترونیکی استفاده می‌شود. این فرمان حس تسلط خودرو را در جاده و خارج از آن افزایش می‌دهد. یک سیستم تعلیق متغییر تطبیقی با دمپرهای فعال هم همراه سرنشینان خواهد بود.

لکسوس جی ایکس 2024

در زمان عرضه تنها پیشرانه موجود برای GX 550 موتور 3,4 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 349 اسب بخار و گشتاور 649 نیوتن متر خواهد بود. این پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ‌ها از گیربکس 10 سرعتۀ اتوماتیک استفاده می‌کند. امکان یدک کشی تا وزن 3,628 کیلوگرم وجود دارد. در نسخه استاندارد از سیستم چهار چرخ متحرک و یک دیفرانسیل مرکزی با لغزش محدود Torsen قابل قفل استفاده خواهد شد.

لکسوس جی ایکس 2024

جعبه انتقال الکترونیکی بین حالت چهار چرخ متحرک سخت و نرم سریع‌تر جا به جا می‌شود. نمونه‌های Overtrail هم دارای قفل دیفرانسیل عقب هستند. تویوتا در آینده نسخه هیبریدی G را نیز عرضه خواهد کرد. اما این خودروساز ژاپنی تاریخ دقیق آن را اعلام نمی‌کند. به بیان دیگر هنوز جدول زمان بندی خاصی برای عرضه این نسخه موجود نیست.

طراحی لکسوس GX جدید

جی ایکس 2024 هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد. بدنه زاویه‌دار این خودرو با چین و چروک‌های زیادی پوشیده می‌شود. جلوپنجره لکسوس همان ظاهر همیشگی خود را حفظ می‌کند؛ اما این بار اتصال آن به عناصر جلویی کاهش یافته است. با نگاه به کناره‌های این خودرو به خوبی می‌توان شیشه جلویی عمودی‌تر از گذشته را دید. در عقب نیز از چراغ‌های متصل با گرافیکی ساده در زیر شیشه این بخش استفاده می‌شود. امکان بازکردن این شیشه مستقل از درب صندوق عقب و با بکارگیری سنسور ضربه‌ای خودکار وجود دارد.

لکسوس GX 2024

از نظر ابعاد با توجه به طول 5,005 میلی‌متری باید گفت که لکسوس جی ایکس جدید 70 میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی خود است. همچنین فاصلۀ بین دو محور آن هم 60 میلی‌متر بیشتر خواهد بود. عرض خودرو 2117 میلی‌متر بوده و این رقم نشان دهنده رشد 95 میلی‌متری است. ارتفاع نیز بسته به نوع تایرها بین 1,915 تا 1,935 میلی‌متر متغیر خواهد بود.

لکسوس GX 2024

لکسوس GX جدید شش نسخه پرمیوم، پرمیوم پلاس، لوکس، لوکس پلاس، اورتریل و اورتریل پلاس دارد. دو نسخه آخر برای آفرود بسیار مناسب هستند. خریداران قادر به خرید لکسوس جی ایکس 2024 در 11 رنگ مختلف خواهند بود. نسخه‌های اورتریل را می‌توان با ترکیبی از دو رنگ سفارش داد.

لکسوس GX 2024

نسخه اورتریل بر روی گلگیرها از پلاستیک‌های مشکی به همراه صفحات الومینیومی استفاده می‌کند. این نسخه را می‌توان با تایرهای 18 تا 33 اینچی سفارش داد. امکاناتی مانند کنترل کمکی در سراشیبی و دید سه بعدی زمین به همراه تعلیق دینامیک الکترونیکی و… در این نمونه وجود دارند. در نسخه اورتریل پلاس علاوه بر امکانات مزبور شاهد استفاده از صندلی‌های ویژه با ماساژور هستیم.

کابین لوکس و امکانات متنوع

برخلاف ظاهر بیرونی این خودرو، طراحان برای دیزاین محیط داخلی بیشتر به جنبه‌های لوکس توجه کرده‌اند. اکنون در لکسوس GX 2024 جلوآمپری دیجیتالی با ابعاد 12,3 اینچی است. در برخی مدل‌ها از آمپرهای آنالوگ در کنار این نمایشگر استفاده می‌شود. نمایشگر مرکزی 14 اینچ است. این ابعاد در مدل فعلی 10,3 اینچ بود. امکان بکارگیری بی سیم اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. صفحه‌ای نیز برای کنترل دما و حجم صدا دیده می‌شود. دکمه‌های مرتبط به جعبه دنده، و… بر روی کنسول وسط قرار دارند. در صورت سفارش امکان استفاده از نمایشگر هدآپ هم وجود دارد.

لکسوس GX 2024

این خودرو را می‌توان در انواع شش یا هفت نفره سفارش داد. صندلی‌های جلو به شکل استاندارد دارای سیستم گرمایش و تهویه هستند. امکان سفارش گرمکن برای صندلی‌های ردیف دوم وجود دارد. صندلی‌ها و تودوزی نیز بر اساس نسخه انتخابی مشتری دارای رنگ‌های خاص و کیفیتی بسیار قابل قبول هستند.

قیمت لکسوس جی ایکس 2024

لکسوس GX 2024

در حال حاضر قیمت این خودرو مشخص نیست. برای خرید مدل فعلی باید بیش از 59,775 دلار هزینه کرد. با معرفی LX 600 در سال 2022 قیمت آن در حقیقت کمتر از مدل 2021 بود. بناباین ما انتظار تغییر قابل توجه قیمت این خودرو را نداریم. لکسوس سال گذشته موفق به فروش 29,945 نمونه از مدل GX شد. این رقم نسبت به سال 2021 با فروش 32,509 دستگاهی نشان از کاهش 7,9 درصدی فروش این خودرو بود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.