بررسی هیوندای کونا ۲۰۲۴ کرمان موتور
زشت و زیبا منتشر شده در ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
بررسی هیوندای کونا کرمان موتور

هیوندای کونا یکی از محصولات وارداتی جدید کرمان موتور برای بازار ایران است. در این متن به بررسی کونا ۲۰۲۴ و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

به گزارش خودروم، ظاهراً کراس‌اوورهای کوچک هر روز بزرگ‌تر از قبل می‌شوند. هیوندای کونا ۲۰۲۴ نیز زمانی یک کراس‌اوور کوچک بود. اما حالا این خودرو با طول، ارتفاع و عرض بیشتر جایگزینی برای کراس‌اوور قبلی است. اما این اتفاق لزوماً چیز بدی نیست. ابعاد بزرگتر یعنی فضای سرنشینان بیشتر بوده و می‌توان بار بیشتری با این خودرو حمل کرد. در ادامه با بررسی هیوندای کونا ۲۰۲۴ همراه باشید تا کمی بیشتر در رابطه با این خودرو صحبت کنیم. محصولی که توسط کرمان موتور و به شکل وارداتی به بازار ایران خواهد آمد.

ابعاد و رقبا

بررسی هیوندای کونا ۲۰۲۴

هیوندای کونا طولی معادل با ۴,۳۵ متر دارد. فاصله بین دو محور نیز ۲,۶۵ متر بوده و این ارقام نسبت به گذشته و به ترتیب ۱۴,۴ و ۵,۸ سانتی‌متر بیشتر هستند. علاوه بر این کونا صندوق عقبی با گنجایش ۷۱۳ لیتر در اختیار دارد. این رقم نسبت به قبل ۱۷۳ لیتر بیشتر بوده و حتی بهتر از رقیبانی همچون هوندا HR-V و سوبارو کراس تراک است. فضای پای سرنشینان عقب نیز حدود ۷,۶ لیتر بیشتر بوده و به این ترتیب صندلی‌های عقب مکانی بسیار راحت هستند.

کابین هیوندای کونا ۲۰۲۴

بررسی هیوندای کونا کرمان موتور

داخل هیوندای کونا ساده و در عین حال مدرن به نظر می‌رسد. استفاده از پلاستیک نرم و چرم مصنوعی با کیفیت در کنار تزئینات آلومینیومی بر روی داشبوردف پنل درها و کنسول میانی از ویژگی‌های آن است. در مجموع طراحی و کیفیت کابین هیوندای کونا ۲۰۲۴ بهتر از قبل بوده و حتی گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو در نسخه‌های پایه آن هم در دسترس هستند. نمایشگر مرکزی و جلو آمپر دیجیتال،  هر دو ابعادی ۱۲,۳ اینچی دارند. خودرو به اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو متصل خواهد شد. ضمن اینکه هیوندای امکان بروزرسانی نرم‌افزاری کونا به وسیله OTA را فراهم می‌کند.

طراحی بدنه هیوندای کونا

بررسی هیوندای کونا کرمان موتور

کونا ظاهری مدرن دارد. اما قطعاً باب میل بسیاری از هواداران برند هیوندای نیست. دور تا دور بدنه و به خصوص بخش انتهایی خودرو را فلاپ‌های پلاستیکی فرا می‌گیرند. سپر جلو میزبان چراغ‌های اصلی در گوشه‌ها است. ورودی هوا به درون کاپوت نیز با المان‌هایی نقره‌ای رنگ در دو طرف تزئین می‌شود. دیلایت در امتداد کاپوت کشیده کونا مشاهده می‌شود. خطوط مورب بسیار تندی بر کنار خودرو وجود دارند. فرم انتهای خودرو نیز بسیار عجیب بوده ونحوه قرارگیری چراغ‌های اصلی در این بخش دلچسب نیست.

مشخصات فنی هیوندای کونا

کرمان موتور ترجیح می‌دهد که فعلاً به جای نسخه ۱,۶ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار، به سراغ موتور ۲ لیتری برود. بنابراین تا به این لحظه هیوندای کونا ۲۰۲۴ با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی از سری Smart Stream  هیوندای و کیا وارد بازار ایران می‌شود. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت به همراه ۱۷۹ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT مخصوص هیوندای کیا با نام IVT به محور جلو انتقال می‌دهد. سیستم تعلیق در جلو و عقب به ترتیب از نوع مک فرسون و نیمه مستقل هستند.

بررسی هیوندای کونا ۲۰۲۴

 استاندارد آلایندگی یورو ۶ و مصرف سوخت ۷,۳۵ لیتر به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز  جزئی دیگر از مشخصات این خودرو است. گیربکس CVT هیوندای کونا ۲۰۲۴ نسبت به قبل ارتقاء یافته و حالا شاهد تعویض دنده‌ها به بهترین شکل و در مناسب‌ترین زمان ممکن هستیم. سیستم تعلیق نیز عملکرد بسیار مطلوبی دارد و خودرو به خوبی در برابر ناهواری‌ها و حرکات گوناگون واکنش نشان خواهد داد.

امکانات کونا ۲۰۲۴

بررسی هیوندای کونا 2024

هیوندای کراس‌اوور کونا را در نسخه‌های گوناگون به تولید می‌رساند. بنابراین سطح امکانات این خودرو در نسخه‌های مختلف متفاوت است. با این حال ظاهراً کرمان موتور این محصول را با شش کیسه هوا، کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، صندلی برقی راننده، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و… به فروش می‌رساند.

قیمت هیوندای کونا در ایران

بررسی هیوندای کونا ۲۰۲۴

کونا توسط شرکت KTL به عنوان بازوی واردکننده کرمان موتور وارد بازار کشور شد. قیمت مصوب این خودرو در مبادی ورودی حدود ۲ میلیارد تومان ارزیابی شد و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ قیمت تقریبی این خودرو با احتساب هزینه شماره‌گذاری، مالیات و… به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم رسید. بنابراین احتمالاً کراس‌اوور هیوندای در بازار آزاد ارزشی بیش از ۳ میلیارد تومان دارد. ضمن اینکه نسخه لیمیتت این خودرو با موتور و مشخصات فنی بهتر نسبت به نمونه وارداتی کرمان موتور، ارزشی معادل با ۳۴ هزار دلار دارد. ولی نمونه پایه این محصول با حدود ۲۵ هزار دلار در بازار جهانی قابل خریداری است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.