فورد رنجر 2024 از راه رسید
غرور یک پادشاه منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۸
فورد رنجر

فورد از نسل جدید رنجر به همراه بروزرسانی سیستم تعلیق، اگزوز و بکارگیری پیشرانه‌های جدید برای عرضه در بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، فورد نسل پنجم رنجر را در اواخر سال 2021 معرفی نمود. رنجر رپتور جدید نیز در اوایل سال 2022 معرفی شد. اما این خودرو فقط برای عرضه در بازار کشور آمریکا بود. امروز نیز این خودروساز بنام فورد رنجر 2024 و نسخه رپتور آن را برای عرضه در بازار آمریکای شمالی معرفی کرد.

مشخصات فنی فورد رنجر 2024

فورد رنجر

این پیکاپ جدید کاملاً شبیه به دیگر همتایان جهانی خود در کابین و بدنه است. با این حال شرایط در زیر کاپوت فورد رنجر کمی متفاوت خواهد بود. اکنون رنجر همانند نسخه جهانی خود از پیشرانه 3 لیتری اکوبوست V6 فورد به همراه توئین توربوشارژ استفاده می‌کند. اما قدرت بیشتری در نسخه مخصوص آمریکای این خودرو وجود دارد. پیشرانه 405 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط گیربکس 10 سرعته اتوماتیک سلکت شیفت فورد به تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد. جعبه دنده مزبور تنها گیربکس موجود برای سری جدید رنجر خواهد بود.

فورد رنجر

اما موتور استاندارد فورد رنجر 2024 از نوع 2,3 لیتری اکوبوست چهار سیلندر با قدرت 270 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر خواهد بود. فورد این پیکاپ را با موتور 2,7 لیتری V6 اکوبوست مشترک با F-150 و برانکو با قدرت 315 اسب بخار و 542 نیوتن متر گشتاور نیز تولید می‌کند.

فورد رنجر

نسخه رپتور سیستم چهار چرخ متحرک پیشرفته به همراه جعبه انتقال دو سرعته با کنترل الکترونیکی قفل دیفرانسیل جلو و عقب در اخیتار دارد. رینگ‌های 17 اینچی در درون لاستیک‌های 33 اینچی BFGoodrich قرار دارند. در صورت سفارش فورد روی رینگ‌های 17 اینچی قفل مهره‌ای برای شرایط تحت فشار تایرها نصب می‌کند.

فورد رنجر

رپتور از حالت‌های رانندگی معمولی، یدکش، اسپرت، آفرود، خزیدن بر روی صخره و… برخوردار است. در حالت باجا نیز عملکرد سیستم تعلیق بای پس داخلی فاکس لایو می‌تواند دریچه 2,5 اینچی این پیکاپ را تغییر دهد. هر کدام از حالت‌های مزبور توان تغییر در عملکرد موتور، گیربکس، کالیبراسیون ABS، کنترل کشش، فرمان و دریچه گاز را دارند. در این پیکاپ سیستم اگزوز دارای سوپاپ فعال با تنظیمات مختص با حالت اسپرت، نورمال، باجا و آرام است.

نسخه‌ها

فورد رنجر

رنجر چهار نسخه XL، XLT، Lariat و Raptor دارد. نمونه XL جلوپنجره مشکی، میله جلوپنجره و پوششی مشبک خواهد داشت. در XLT و Lariat از تزئینات خاکستری برای جلوپنجره و بدنه استفاده می‌شود. بکارگیری کروم در این نسخه‌ها اختیاری است. رینگ‌های 17 اینچی به شکل استاندارد در XL و XLT وجود دارند. اما در نمونه Lariat از رینگ‌های 18 اینچی استفاده می‌شود.

قیمت فورد رنجر

فورد رنجر

قیمت پایه فورد رنجر 2024 از 34,160 دلار شروع می‌شود. نسخه رپتور نیز 56,960 دلار قیمت خواهد داشت. نسخه XL رنجر 2023 نیز 28,895 دلار قیمت دارد. هر دو پیکگاپ تا اواخر تابستان وارد بازار می‌شوند. با این حال فورد رنجر مجهز به موتور 2,7 لیتری V6 اکوبوست تا اواخر پاییر در دسترس نیست.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.