معرفی فورد کوگا ۲۰۲۴ فیس لیفت پلاگین هیبرید
دوست داشتنی‌تر منتشر شده در ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
فورد کوگا ۲۰۲۴

فورد نسخه اروپایی Escape را با نام کوگا به فروش می‌رساند و اکنون نمونه فیس لیفت و پلاگین هیبرید ۲۰۲۴ آن را در کشورهای اروپا عرضه خواهد کرد.

به گزارش خودروم، شاید فورد کوگا ۲۰۲۴ برای اروپایی‌ها آشنا به نظر برسد. این شباهت یک دلیل خوب دارد. کوگا نسخه مشابه و آمریکایی Escape است که در اواخر سال ۲۰۲۲ فیس لیفت شد. اکنون فورد تنها در حال بروزرسانی این کراس اوور کامپکت در اروپا بوده و ان را با تغییراتی قابل توجه روانه بازار خواهد کرد.

فورد کوگا ۲۰۲۴

اکنون و برای اولین بار کوگا در تیپی به نام اکتیو با روکش پلاستیکی اضافی بدنه و صفحاتی نقره‌ای رنگ به تولید می‌رسد. در این تسپ محور جلو و عقب به ترتیب ۰,۴، و ۰,۲ اینچ فاصله بیشتری نسبت به سطح زمین دارند. به غیر از مورد مزبور، فورد از حالت تریل درایو هم استفاده می‌کند. در صورت بکارگیری این ویژگی پاسخگویی دریچه گاز و کنترل کشش به منظور ایجاد چسبدگی بیشتر بر روی گل، ماسه و سایر سطوح بیشتر می‌شود.

فورد کوگا ۲۰۲۴

در فورد کوگا ۲۰۲۴ فیس لیفت تیپ اکتیو از تزئینات چوبی تیره بر روی داشبورد و پانل درها به همراه تودوزی منحصر به فردی استفاده می‌شود. صندلی‌ها را می‌توان در ۱۸ جهت تنظیم نمود. البته باید توجه کرد که در آمریکا فورد Escape با تیپ اکتیو به عنوان مدل پایه عرضه می‌شد. اکنون نسخه اروپایی این خودرو یعنی فورد کوگا ۲۰۲۴ در تیپ‌های تیتانیوم و ST-Line هم در دسترس هستند.

فورد کوگا 2024

کوگا ۲۰۲۴ فیس لیفت به ورژن ۴ سیستم اطلاعات و سرگرمی SYNC فورد با نمایشگر ۱۳,۲ اینچی و جلو آمپر دیجیتالی ۱۲,۳ اینچی مجهز است. بر روی کنسول مرکزی اکثر دکمه‌های کنترل دیگر وجود ندارند و برای کنترل بسیاری از عملکردها باید از نمایشگر استفاده نمود.

مشخصات فنی فورد کوگا ۲۰۲۴

کوگا جدید در اروپا دیگر در نمونه دیزلی وارد بازار نمی‌شود. نسخه پایه این خودرو موتوری ۱,۵ لیتری اکوبوست توربوشارژ با قدرت ۱۴۸ اسب بخار دارد. در این تیپ نیرو از طریق گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. نسخه هیبرید نیز از موتور ۲,۵ لیتری بنزینی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۷۷ اسب بخار در تیپ FWD بهره می‌برد. قدرت پیشرانه الکتریکی در نمونه AWD به بیش از ۱۸۰ اسب بخار می‌رسد.

نکات برجسته‌ای در رابطه با ارتقا سیستم هیبریدی بر پایه موتور ۲,۵ لیتری وجود دارد. اکنون ۲۴۰ اسب بخار قدرت یا به عبارتی ۳۰ اسب بخار بیشتر نسبت به نمونه پلاگین هیبرید Escape تولید می‌شود. علاوه بر این ۱۸ اسب بخار بیشتر در نسخه چهار چرخ متحرک کوگا پلاگین هیبرید به همراه گیربکسی اتوماتیک و بهینه وجود دارد. اکنون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۷,۳ ثانیه بوده و تقریباً دو ثانیه سریع‌تر از قبل است. ظرفیت یدک‌کشی نیز ۳۰ درصد افزایش یافت. باتری لیتیوم یون ۱۴,۴ کیلووات ساعتی نیز شعاع پیمایش خالص الکتریکی این محصول را به ۶۹ کیلومتر می‌رساند. فورد در حالی مشغول ثبت سفارش برای کوگا ۲۰۲۴ در کشورهای اروپایی است که گزارشی از توقف عرضه Escape در آمریکا با شروع سال ۲۰۲۵ منتشر شد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.