مشخصات متفاوت تویوتا پریوس 2023 در آمریکا
نمونه چهار چرخ متحرک با موتور قدرتمندتر منتشر شده در ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
تویوتا پریوس 2023 در آمریکا

تویوتا پریوس 2023 در آمریکا با مشخصاتی بسیار متفاوت نسبت به نمونه اروپایی عرضه شده و قدرتمندترین نسخه آن 220 اسب بخار قدرت دارد.

به گزارش خودروم، پس از معرفی نسخه اروپایی تویوتا پریوس 2023، این خودروساز ژاپنی به سراغ نمونه‌ای رفت که در بازار آمریکا عرضه می‌شود. پریوس هیبریدی و پرایم 2023 از نظر طراحی در داخل و خارج همچون همتای اروپایی خود به نظر می‌رسند؛ اما اطلاعات بیشتری در مورد مدل آمریکایی منتشر شده که نشان دهنده وجود تفاوت‌هایی بارز میان نسخه آمریکایی و اروپایی است. از جمله این تفاوت‌ها باید به عرضه پریوس جدید در آمریکا به شکل چهار چرخ متحرک اشاره کرد.

نسل پنجم پریوس روی نسل دوم پلتفرم TNGA-C تویوتا سوار شده و 50,8 میلی‌متر کوتاه‌تر و 25,4 میلی‌متر عرض‌تر از مدل قبلی است. تویوتا برای کمک به کاهش مرکز ثقل و حفظ فضای بار، باتری‌ها را در زیر صندلی عقب قرار داده است.

تویوتا پریوس 2023 در آمریکا

پریوس از یک موتور 2 لیتری و بسته باتری لیتیوم یونی جدیدی استفاده می‌کند که 15 درصد بهبود یافته است. قدرت در نسخه استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قدرت ترکیبی 194 اسب بخار بوده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت پریوس 2023 تنها 7,2 ثانیه خواهد بود. این رقم در مقایسه با مدل دیفرانسیل جلو قبلی که 9,8 ثانیه بود؛ حدود 26 درصد بهبود یافته است. تویوتا می‌گوید که میزان مصرف سوخت مدل پایه و استاندارد دیفرانسیل جلو این خودرو نیز بسیار پایین‌تر از نمونه مشابه در نسل قبلی است.

تویوتا پریوس 2023 در آمریکا

تویوتا پریوس 2023 تمام چرخ متحرک به یک موتور مغناطیسی بر روی محور عقب مجهز شده است. این نسخه پیشرانه‌ای هیبریدی و 2 لیتری با قدرت 196 اسب بخار دارد و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن 7 ثانیه خواهد بود.

تویوتا پریوس 2023 در آمریکا

پریوس 2023 نسخه‌ای به نام پرایم پلاگین هیبریدی دارد. این نمونه را باید اسپرت‌ترین نسخه پریوس جدید دانست. در این مدل از موتور 2 لیتری و باتری جدیدی استفاده می‌شود. مجموع قدرت 220 اسب بخار بوده و قوای محرکه قوی‌تر باعث می‌شود که شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو به 6,6 ثانیه برسد. پیشرانه جدید بُرد پیمایشی خالص الکتریکی نسل قبلی را که 40 کیلومتر بود؛ اکنون حدود 50 درصد بهبود بخشیده است. اما اعداد حکایت دیگری دارند و بُرد خالص الکتریکی این خودرو را 60 کیلومتر اعلام می‌کنند. در پریوس پرایم 2023 امکان شارژ مجدد باتری با استفاده از یک پنل خورشیدی سفارشی وجود دارد.

تویوتا پریوس 2023 در آمریکا

تویوتا پریوس معمولی و پریوس پرایم 2023 دارای سه تریم هستند. نسخه‌های هیبریدی معمولی پریوس با نام لیمیتد، LX و XLE شناخته شده و نسخه‌های پرایم نیز با نام XSE، SE و XSE پریمیوم به فروش می‌رسند. در بهترین نمونه‌های هر دو نسخه از صفحه نمایش لمسی کنترل مرکزی با ابعاد 12,3 اینچ و بروزرسانی OTA، سیستم صوتی پریمیوم JBL با هشت بلندگو و به همراه صندلی‌های جلویی دارای گرمکن و سردکن استفاده می‌شود.

در نسخه‌های متوسط می‌توان از رینگ‌های 19 اینچی، دو جا لیوانی اضافی برای سرنشینان عقب، آینه دید عقب با نور خودکار و شارژر بی‌سیم تلفن همراه استفاده کرد. نسخه‌های پایه هم از رینگ‌های 17 اینچی و صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی به ابعاد 8 اینچ بهره می‌برند. تویوتا Safety Sense نیز در تمام نسخه‌ها به صورت استاندارد وجود دارد.

تویوتا تاکنون اطلاعاتی درباره قیمت پریوس 2023 منتشر نکرده است. زمان فروش این محصول و قیمت آن تا اواخر سال جاری میلادی اعلام می‌شود.

تویوتا پریوس 2023 پرایم چیست؟

این نمونه را باید اسپرت‌ترین نسخه پریوس جدید دانست. در این مدل از موتور 2 لیتری و باتری جدیدی استفاده می‌شود. مجموع قدرت 220 اسب بخار بوده و قوای محرکه قوی‌تر باعث می‌شود که شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو به 6,6 ثانیه برسد.

پلتفرم پریوس 2023

نسل پنجم پریوس روی نسل دوم پلتفرم TNGA-C تویوتا سوار شده و 50,8 میلی‌متر کوتاه‌تر و 25,4 میلی‌متر عرض‌تر از مدل قبلی است. تویوتا برای کمک به کاهش مرکز ثقل و حفظ فضای بار، باتری‌ها را در زیر صندلی عقب قرار داده است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.