
کراون بلافاصله بعد از معرفی پریوس جدید نسخه اسپرت آن با نام مدلیستا را به همراه کیت بدنه عضلانی و... معرفی کرده است.
به گزارش خودروم، تویوتا این هفته را طوفانی آغاز کرده و کارهای غیرممکن زیادی میکند. تنها چند ساعت پس از معرفی تویوتا پریوس 2023 در اروپا، بخش لوکس تویوتا یعنی کراون فعال شده و این خودروی جدید را به به خاطر نحوه طراحی و شکل چراغهای جلو و عقب شبیه به محصولات برند Crown است؛ تیونر کرده و نسخهای به نام تویوتا پریوس 2023 مدلیستا (2023 Toyota Prius Modellista) با چند کیت بدنه و به عنوان یک هیبریدی اصلاح شده معرفی کرده است. به این ترتیب دو تریم Neo Advance Style یا Elegant Ice Style برای عضلانیتر کردن پریوس 2023 در دسترس قرار دارد.
اکنون پریوس 2023 نئو را میتوانید به خاطر استفاده از چراغهای اضافی بر روی سپر انتخاب کنید. سپر جلویی این خودرو کاملاً بزرگتر از نمونه استاندارد است. گوشههای سپر دارای LEDهایی به شکل بومرگ بوده و دو چراغ آبی در گوشههای ورودی هوای پایین تکمیل کننده ظاهر خودورو هستند. رینگها نیز سفارشی بوده و از طرحی شامل چند پره پیچیده استفاده میکنند که نسبتاً شلوغ به نظر میرسد.
نسخه Elegant Ice Style تویوتا پریوس 2023 مدلیستا ظریفتر است؛ چون در روی سپر خبری از LEDهای اضافی نیست و به جا یان از تزئینات کروکی استفاده میشود. قطعات تزئینی مستطیلی شکل قسمت پایین سپر شبه به اگزوزهای جعلی بوده و از این ویزگی در کیت بدنه نئو هم استفاده شده است. رکابهای دور بدنه هم قطورتر به نظر رسیده و سپر جلویی کشیدهتر نیز باعث میشود که راننده پس از مدت کوتاهی به سپر پریوس آسی وارد کند.
نسل پنجم اکنون شایسته یک چهره تهاجمیتر برای نسخه پلاگین هیبریدی 220 اسب بخاری است. این نمونه در 6.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و نسخه هیبریدی معمولی پریوس 2023 به موتوری 2 لیتری با توانی بیشتر از 193 اسب بخار مجهز شده است.
اعداد بالا به معنی شایستگی پریوس 2023 برای استفاده از کیتهای عضلانی نیست؛ زیرا مدلیستا این خودرو را بیش از حد تهاجمی کرده است. نمونه مزبور 22 میلیمتر پهنتر از نسخه قبلی است و فاصله محور آن 50 میلیمتر بیشتر شده است. طول کلی آن نیز 46 میلیمتر کوتاهتر است. سایز رینگهای سفارشی ذکر نشده اما به نظر میآید که از نمونه 19 اینچی استفاده شده باشد. به احتمال زیاد پریوس 2023 هم مجموعهای از قطعات TRD را دریافت میکند.