
اوپل گرندلند GSe مدل 2023 به عنوان یک کراساوور پلاگین هیبریدی با قدرت 296 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 کیلومتر 6,1 ثانیه معرفی شد.
به گزارش خودروم، ماه گذشته کمپانی اوپل خودروی آسترا GSe را معرفی کرد. حالا این برند آلمانی قد و قواره خودروی مزبور را بیشتر کرده و یک شاسیبلند بزرگ، اسپرت و الکتریکی بنام اوپل گرندلند GSe را معرفی کرده است.
البته این خودرو را نباید یک مدل جدید دانست و ما بیشتر آن را نسخه هیبرید4 با نامی جدید میدانیم؛ زیرا نسخه معمولی این کراساوور پلاگین هیبریدی، اولین خودروی تولیدی اوپل بود که قدرت آن با ترکیب یک پیشرانه احتراقی و یک موتور الکتریکی به دست میآمد و در می سال 2019 معرفی شد. در ژوئن سال 2021 نیز فیس لیفت آن به تولید رسید.
در هر حال و در آینده نزدیک آسترا GSe متحول شده با نام اوپل گرندلند GSe وارد بازار شده و در کنار نسخههای هاچبک و استیشن آسترا GSe قرار میگیرد. در این کراساوور سایز متوسط از ترکیب یک پیشرانه بنزینی 1,6 لیتری توربو با یک جفت موتور الکتریکی برای رسیدن به قدرت 296 اسب بخار استفاده شده و شتاب صفر تا 100 نسخه چهار چرخ متحرک آن 6,1 ثانیه است. حداکثر سرعت 235 کیلومتر در ساعت اعلام شده و این رقم در صورتی که فقط از پیشرانههای الکتریکی استفاده شود؛ حدود 135 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
اوپل گرندلند GSe بسیار شبیه به آسترا GSe بوده و از سیستم تعلیق، فرمان و هندلینگ بهتری برای ارائه تجربه یک رانندگی لذت بخش استفاده میکند.
سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب چند لینکی با فنرها و دمپرهای سفترتری است که با استفاده از فناوری FSD ساخته شدهاند. نسخه پلاگین هیبرید اسپرت از رینگهای 19 اینچی با طرحی موسوم به rad Manta GSe استفاده میکند.
برای ایجاد تفاوت نسبت به گرندلند معمولی، مشتریان میتوانند کاپوت این خودرو را به رنگ مشکی سفارش دهند تا هماهنگی بیشتری با سقف و روکش آینههای جانبی ایجاد شود.
نسخه GSe دارای یک دیفیوزر سفارشی در عقب با نشانی ویژه است. در داخل نیز از صندلیهایی با دوخت پیچیده و دربرگیرندگی بیشتر استفاده شده است.
نسخه GSe جایگزین GSi خواهد شد؛ چون برند آلمانی خود را برای عصر خودروهای الکتریکی آماده میکند. ما از برنامه استلانتیس به عنوان شرکت مادر اوپل برای توقف تولید خودروهای واکسهال و اوپل با موتور احتراقی تا سال 2028 در اروپا صحبت میکنیم و ظاهراً این اتفاق زودتر از چیزی که تصور میکردیم به وقوع خواهد پیوست.
در این کراساوور سایز متوسط از ترکیب یک پیشرانه بنزینی 1,6 لیتری توربو با یک جفت موتور الکتریکی برای رسیدن به قدرت 296 اسب بخار استفاده شده و شتاب صفر تا 100 نسخه چهار چرخ متحرک آن 6,1 ثانیه است.
نسخه GSe جایگزین GSi خواهد شد؛ چون برند آلمانی خود را برای عصر خودروهای الکتریکی آماده میکند.