بررسی مرسدس بنز سی کلاس 2022
با شخصیت و دوست داشتنی منتشر شده در ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۳
مرسدس بنز سی کلاس 2022

در این متن به بررسی مرسدس بنز C کلاس مدل 2022 می‌پردازیم. خودرویی که از جهات بسیاری نزدیک به S کلاس گران قیمت است.

به گزارش خودروم، در جهانی عادلانه همه مردم دنیا می‌توانند از مرسدس بنز کلاس S لذت ببرند. با این حال پرچمدار برند لوکس و قابل احترام آلمانی به عنوان تجلی فناوری‌های جدید و بی شماری مانند کمربند ایمنی پیش کشنده، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل تطبیقی و… خودرویی بسیار گران قیمت است. درست در همین نقطه مدل 2022 مرسدس بنز کلاس C وارد میدان می‌شود.

مرسدس بنز سی کلاس 2022

کلاس C تقریباً با یک سوم قیمت نسخه S در دسترس است. این خودرو شبیه به برادر بزرگ خود بوده و از نظر فناوری، سطح مواد مورد استفاده و… چیزی نسبت به کلاس S کم ندارد. اکنون نسل پنجم مرسدس بنز کلاس سی 2022 باز طراحی و حس غرور پیشنیان خود را حفظ می‌کند. اما این خودرو چه شاخصه‌هایی دارد و چرا باید به آن توجه کرد؟ در ادامه ما با بررسی مرسدس بنز کلاس C مدل 2022 به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

طراحی

به نظر ما از نظر طراحی بدنه مرسدس بنز کلاس C نسبت به کلاس S جایگاه بهتری دارد. در واقع تناسب میان اجزا بنده بیشتر است. کاپوت بلند این خودرو در راستای داشبورد و با محوریت یک ماشین اسپرت است. چراغ‌های جلو بیشتر به بدنه تکیه دارند. گلگیرها نیز از حالتی کشیده برخوردار هستند. چراغ‌های کوچک عقب شبیه به کلاس S هستند. اما در این بخش به دلیل هماهنگی سپر و گلگیرها زیبایی بیشتری را شاهد هستیم. در مجموع مرسدس بنز کلاس سی 2022 سدانی زیبا است.

مرسدس بنز سی کلاس 2022

کابین سی کلاس را می‌توان به اندازه اس کلاس دوشت داشت. در دورن این خودرو یک نمایشگر به عنوان جلوآمپر و صفحه نمایشی لمسی بر روی کنسول مرکزی قرار دارد. به طور کلی شباهت‌های زیادی با اس کلاس دیده می‌شود. روی داشبورد این خودرو را با بکارگیری چرمی نرم و مشکی و نواری از چوب ساخته‌اند. با این حال از پلاستیک ارزان قیمت برای قسمت پایین داشبورد استفاده می‌شود. قسمت مزبور خیلی به چشم نمی‌آید. تریم مشکی رنگ پیانویی روی کنسول میانی در یک مدل کامپکت 44 هزار دلاری نسبت به نسخه پرچمدار 100 هزار دلاری قابل قبول‌تر است.

راحتی

مرسدس بنز سی کلاس 2022

صندلی‌های سی کلاس 2022 بسیار راحت بوده و به خوبی راننده را در بر می‌گیرد. همچنین دید بهتر و کنترل عالی نسبت به فرمان به خاطر صندلی‌های فوق‌العاده این خودرو به وجود آمده است. وضعیت برای سرنشین عقب نسبتاً مناسب بوده و این خودرو فضای پای بیشتری نسبت به سایر رقبای اصلی خود در بازار جهانی دارد. کیفیت سواری، صدا و لزرش بسیار خوب است. البته نسخه مورد آزمایش ما AMG Line با چرخ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های زمستانی پیرلی Sottozero عرضه می‌شود. امکان تجهیز کلاس سی 2022 به رینگ‌های 19 اینچی هم وجود دارد. همچنی در صورت بکارگیری پکیپ اسپرت ضریب درگ این خودرو به 0.24 می‌رسد.

فناوری

سی کلاس نیز همانند اس کلاس به آخرین و بهترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX مجهز است. هر دو نمایشگر وضوح تصویر بسیار خوبی دارند. نمایشگر اصلی از قدرت تاچ و وانکش پذیری بسیار بالایی برخوردار است. تمام این ویژگی‌ها سیستمی دوست داشتنی برای استفاده‌های روزانه را پیش روی راننده قرار می‌دهد. عملکرد واقعیت افزوده ناوبری و نمایشگر هدآپ بسیار خوب است. در این خودرو از سیستم صوتی فراگیر 3 بعدی Burmester به ارزش 650 دلار استفاده می‌شود. روی فرمان نیز کنترل‌های لمسی با سرعتی بسیار قابل قبول حضور دارند.

مشخصات فنی

مرسدس بنز سی کلاس 2022

در مرسدس بنز سی کلاس 2022 از موتور 2 لیتری توربوشارژ 225 اسب بخاری استفاده می‌شود. این پیشرانه 400 نیوتن متر گشتاور را به وسیله گیربکس 9 سرعته و اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. شیفرهای کوچکی در پشت فرمان برای تعویض دنده قرار دارد. اما بکارگیری این شیفرها به دلیل اندازه کوچک آنها جالب به نظر نمی‌رسد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو 5,9 ثانیه است. حداکثر سرعت سی کلاس 2022 چهار چرخ متحرک 210 کیلومتر بر ساعت است. با چرخ‌های 19 اینچی و لاستیک‌های تهاجمی گودیر Eagle F1 رانندگی اسپرتی را تجربه می‌کنید. اما این گونه رانندگی کردن با سی کلاس ضرورتی ندارد. پس باید از لاستیک‌های زمستانی پیرلی Sottozero با رینگ‌ها 18 اینچی استفاده کرد. این لاستیک‌ها هندلینگی تهاجمی را به ارمغان می‌آورند. اما امکان کنترل بهتر این خودرو و واکنش سریع راننده فراهم خواهد شد.

ایمنی

مرسدس بنز سی کلاس 2022

موسسه NHTSA رتبه ایمنی سی کلاس 2022 را اعلام نکرده است. اما این خودرو در آزمایش تصادف IIHS رتبه Top Safety Pick Plus را از ان خود کرد. مجموع امکان ایمنی این خودرو در جاده فقط با فشار دادن یک دکمه فعال خواهد شد. تغییر خودکار بین خطوط نیز از امکانان قابل توجه مرسدس بنز سی کلاس 2022 است.

قیمت

مرسدس بنز سی کلاس 2022

قیمت نسخه پایه سی کلاس 44,600 دلار است. برای نمونه پرمیوم و Exclusive باید 46,850 و 48,550 دلار پرداخت کرد. سیستم 4Matic برای تمام نسخه‌ها و با قیمت 2 هزار دلار قابل سفارش خواهد بود. برای تودوزی چرم باید 1650 دلار پرداخت کرد. سنانروف پانوراما با قیمت 1 هزار دلار قابل سفارش است. پک AMG Line Night در نسخه Selenite Grey نیز قیمت را به 63,440 دلار میرساند.

مشخصات فنی مرسدس بنز سی کلاس 2022 چیست؟

این خودرو به موتوری 2 لیتری با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر مجهز است. برای انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود.

شتاب مرسدس بنز C کلاس 2022 چه قدر است؟

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو 5,9 ثانیه است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.