کاتالوگ ری را ، شاسی بلند ملی ایران خودرو منتشر شد
قدرت 160 اسب بخار منتشر شده در ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۸
ری را ایران خودرو

کاتالوگ ری را ، شاسی بلند ملی ایران خودرو همزمان با نمایش این محصول در بیست و سومین دوره از نمایشگاه خودروی مشهد منتشر شد.

به گزارش خودروم، بیست و سومین نمایشگاه خودروی مشهد در حال برگزاری بوده و در این رویداد خودروسازان و واردکنندگان خودرو محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند. در این بین حضور شاسی بلند ملی ایران خودرو با کد K125 و با نام فعلی ری را نظر بسیاری را به خود جلب نمود. اما به دلیل فقدان برخی از قطعات موجود در کابین این خودرو، فعلاً ری را به شکل آکواریومی نمایش داده می‌شود و امکان حضور در داخل این خودرو برای بازدیدکنندگان فراهم نیست.

مشخصات فنی و ابعاد

اما خوشبختانه کاتالوگ شاسی بلند ری را توسط ایران خودرو در حاشیه این رویداد منتشر شد و حالا ما می‌دانیم که تقریباً با چه خودرویی روبرو هستیم. محصولی که ادعا می‌شود برای ساخت آن از پلتفرم نسل قبلی پژو 2008 استفاده شده و برخی دیگر پلتفرم آن را به برند هایما از کشور چین مرتبط می‌دانند. در هر حال ری را ایران خودرو به موتور EF7P TC با حجم 1,645 سی سی مجهز می‌شود.

موتور شاسی بلند ملی ایران خودرو قادر به تولید قدرتی معادل با 160 اسب بخار همراه با گشتاور 240 نیوتن متر است. این موتور 16 سوپاپ برای انتقال نیرو به محور جلو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. جداکثر سرعت 195 کیلومتر بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 10,4 ثانیه است. میزان مصرف سوخت ترکیبی به ازای پیمایش 100 کیلومتر مسافت نیز 7,3 لیتر اعلام می‌شود.

ری را فضای باری 410 لیتری دارد. باک سوخت آن گنجایش 50 لیتر بنزین داشته و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4,334، 2,077 و 1,638 میلی‌متر است. وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی 1,425 کیلوگرم خواهد بود. فرمان برقی، قابلیت تنظیم ستون فرمان در چهار جهت، آینه داخلی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی تاشونده و… نیز سایر ویژگی‌های این خودرو هستند.

کاتالوگ ری را

کاتالوگ ری را

ایمنی و امکانات

از نظر ایمنی با توجه به اطلاعات مندرج در کاتالوگ ری را این خودرو به ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کمکی حرکت در سر بالایی، سیستم نگهدارنده خودرو در سراشیبی، کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سامانه کمکی ترمز، چهار کیسه هوا و… مجهز است. همچنین آی کانکت، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو، سامانه سنجش فشار باد تایرها، دوربین دنده عقب و… نیز در این خودرو وجود دارند.

ری را ایران خودرو از نظر امکانات رفاهی دارای نورپردازی محیط داخلی کابین، فرمان چرم، نمایشگر دوگانه شامل جلو آمپر دیجیتال و سیستم مولتی مدیا هوشمند لمسی، کروز کنترل، سنسور باران و نور، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، چراغ گردش، تعویض دنده الکترونیکی و.. است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.