چرا ام وی ام X55 پرو نخریم؟
خیالی از جنس چینی منتشر شده در ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
X55 پرو

مدیران خودرو کراس اووری کامپکت به نام X55 پرو در سبد محصولات خود دارد. این روزها نام این خودرو زیاد به گوش می‌رسد. اما چرا نباید این محصول را خریداری کرد؟

به گزارش خودروم، ام وی ام X55 پرو به عنوان کراس اووری کامپکت توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. این خودرو با استقبال چندان زیادی نسبت به سایر محصولات برند چری در ایران مواجه نبوده و فروش کمتری نسبت به محصولی همانند تیگو 7 پرو دارد. البته در مجموع باید گفت که اوضاع برای خودروهای چینی در بازار ایران خیلی مناسب نبوده و مسائلی همچون قیمت گذاری، استهلاک، خدمات پس از فروش و… وضعیتی نسبتاً سخت را برای این قبلی محصولات به وجود می‌آورند. حالا اما اگر قصد خرید یک خودروی چینی داشته باشیم؛ اصولاً چرا ام وی ام X55 پرو نخریم و دلایل نخریدن ایکس 55 پرو چیست؟ در این متن به بیان برخی از معایب این خودرو می‌پردازیم.

قبل از هر چیز؛ مشخصات فنی

X55 پرو

پیش از ذکر معایب این خودرو ابتدا نگاهی کوتاه به مشخصات فنی این خودرو می‌اندازیم. طبق معمول حجم موتور ام وی ام X55 پرو 1,498 سی سی از نوع چهار سیلندر خطی پرخوران توربوشارژ است. حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 156 و 230 نیوتن متر بوده و نیرو توسط گیربکس 9 سرعته CVT به محور جلو منتقل می‌شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4,318، 1,830 و 1,662 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2,610 میلی‌متر است. سیستم تعلیق جلو و عقب به ترتیب مک فرسون و محور پیچشی بوده و حجم صندوق عقب و باک سوخت به ترتیب 370 و 51 لیتر خواهد بود.

طراحی ظاهری ضعیف

از نظر ما و برخلاف برخی از مراجعه دیگر، ام وی ام X55 پرو طراحی ضعیفی دارد. در واقع شاید در نگاه نخست این خودرو زیبا به نظر آید؛ اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که برگ برنده چری چیزی جزء سراب نیست. چری با بروز آوری تیگو 4 یا همان ام وی ام ایکس 55 در ایران، سعی می‌کند که از نظر بصری یک هم بستگی کلی میان این خودرو با سایر محصولات جدید خود ایجاد کند. به همین منظور هم برخی از المان‌ها آشنا به نظر می‌رسند و آنها را در سایر محصولات جدید این برند می‌بینیم. اما به کارگیری خطوط قرمز رنگ بر روی بدنه و داخل این محصول بسیار خنده‌دار است. چون ذاتاً ما با محصولی اسپورت روبرو نیستیم و اصولاً چری در رابطه با شناخت سلیقه ایرانی‌ها دچار سوء تفاهم می‌شود.

ام وی ام X55 پرو

از طرفی بخش انتهایی هماهنگی اندکی با پیشانی خودرو داشته و سعی دارد که به سختی با بکارگیری حقه‌های طراحی، ظاهر محصول را بزرگتر نشان دهد. چیزی که در سایر قسمت‌های این خودرو هم می‌بینیم. در کابین نیز با همان تیگو 7 پرو مواجه هستیم و X55 پرو چیزی برای ارائه ندارد. این موضوع کمی آزاردهنده بوده و بیشتر ما را تشویق به خرید 7 پرو (حتی با قیمت بیشتر) با توجه به انسجام بصری آن خواهد کرد. البته شاید شما طراحی X55 پرو را بپسندید و لذت ببرید؛ اما این گونه نیستیم!

حساسیت به بنزین ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X55 پرو

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث نگارش مقاله‌ (چرا ام وی ام X55 پرو نخریم) شد؛ بحث حساسیت بنزین است. البته این موضوع در بین تمام خودروهای توربوشارژ و به خصوص چینی‌های موجود در بازار ایران رایج بوده و در حال تبدیل به یک معضل بزرگ است. مشکلی که خریداران را وادار به تحمل هزینه اضافی استفاده از مکمل‌های بنزین می‌کند. چون باید بسیار خوش شانس بود که در یک جایگاه سوخت به بنزنین سوپر دسترسی داشته باشید. عدم بکارگیری بنزین مرغوب در برخی مواقع منجر به روشن شدن چراغ چک موتور می‌شود و در صورت ادامه این روند مشکلاتی جدی برای ام وی ام ایکس 55 پرو ایجاد خواهد شد. پس قبل از خرید X55 پرو حساب و کتاب مرتبط به سوخت و ساز آن فراموش نشود. چون این محصول به شکل ترکیبی و با پیمایش 100 کیلومتر مسافت، حدود 8 تا 10 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

سر و صدای اضافی ام وی ام X55 پرو

یکی دیگر از معایب ام وی ام ایکس 55 پرو را باید سر و صدای کابین آن دانست. نخست اینکه خوشبختانه سیستم تعلیق خیلی خشک نیست. اما متأسفانه بخشی از نیروی حاصل ضربات ناشی از عوارض سطح مسیر به کابین منتقل می‌شود. در هنگام عبور از سر بالایی‌ها می‌توان جان کندن موتور را به خوبی حس نمود. اگر کولر خودرو روشن باشد؛ یک جنگ جهانی زیر محفظه موتور شما به راه می‌افتد. صدای باد در سرعت‌های بالا نیز شما را کلافه خواهد کرد و در مجموع همه چیز آن طور که انتظار دارید؛ خوب پیش نمی‌رود.

X55 پرو

ضمن اینکه صدای قطعات موجود در کابین نیز هنگام عبور از سطوح گوناگون به گوش می‌رسد و این موضوع حس شُل بودن اجزاء کابین را به شما انتقال خواهد داد. البته شما مختار بوده و می‌توانید سیستم صوتی بی کیفیت X55 پرو را روشن نموده و با خیال راحت خود را به بی خیالی بزنید.

استهلاک بالای موتور و گیربکس ام وی ام X55 پرو

ام وی ام X55 پرو

اگر از شما پرسیدند که چرا ام وی ام X55 پرو نخریم؟ بهترین جواب اشاره به استهلاک بالای موتور و گیربکس این خودرو است. البته این موضوع یک اپیدمی مرگبار در میان خودروهای چینی توربوشارژ با جعبه دنده CVT بوده و در صورت عدم مراقبت صحیح هزینه‌های قابل توجهی روی دست مالکان خواهد. در این مورد هم پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از مکانیکی‌های معتمد و یا مالکان دلسوز خودروهای چینی پرسجو کنید. چون قطعاً در صورت نشستن پای صحبت‌های افراد صادق، به ماهیت خودروهای چینی پی خواهید برد. ماهیتی که فعل آن متأسفانه برای این خودروی مدیران خودرو کاملاً اتفاق خواهد افتاد.

خدمات پس از فروش ضعیف

ام وی ام X55 پرو

اصولاً خدمات پس از فروش در ایران چیزی شبیه به شوخی است. خودروسازان ایرانی هم از ارائه خدمات پس از فروش فقط بخش مرتبط به تعویض روغن و فیلتر خودروهای مختلف را تا حدودی اجراء می‌کنند. اما اگر لنگ یک قطعه حساب بوده و یا خودروی شما با مشکل الکتریکی مواجه شود؛ باید دست به دعا بود! کیفیت خدمات پس از فروش مدیران خودرو در مجموع بهتر از ایران خودرو و سایپا است. اما نسبت به سایر خودروسازان خصوصی در یک سطح قرار دارد. قیمت بالای قطعات، عدم ارائه صحیح سرویس‌های تعمیراتی، اجرت‌های تعمیر بالا، عدم عیب یابی صحیح و… از مشکلات مرتبط به خدمات پس از فروش خودرو در ایران بوده و مدیران خودرو هم با آن دست و پنج نرم می‌کند. پس قبل از خرید ام وی ام X55 پرو به این نکته توجه داشته باشید.

37 دیدگاه

  1. شهریار جلیلیان گفت:

    کاملا مغرضانه و دور از انصاف مطالب فوق سر هم بندی شده

    بنده شش ماهه ابن خوردو رو گرفتم و مسافرت راه دور هم باهاش رفتم داخل شهر هم باهاش گشتم با بنزین معمولی هم مشکلی نداره ، خدمات پس از فروش هم خوبه

    • ایرانی گفت:

      تصمیم داشتم بخرم،خیلی ازتیپش خوشم میاد.ولی کاملا نا امید شدم.یعنی طوری کوبید که این خودرو هیچ کدوم از اجزایش رضایت بخش نیست

    • منصور گفت:

      دوست گرامی هیچ ماشینی در شش ماه معایبش رو نشون نمیده مخصوصا موضوع حساسیت سوخت رو

    • بنی آدم گفت:

      غرض ورزی در متن به شدت احساس میشه. اولا که موتور و گیربکس ایکس 55 همونیه که روی آریزو 5 و 6 و تیگو 7 هم وجود داره، اتفاقا از نقاط مثبتش هست. شتاب بسیار عالی و نرمی خودرو در حرکت بسیار مشهوده.
      در ثانی پرفروش ترین محصول مدیران خودرو همین ایکس 55 هست. یه سر به نمایندگی خا بزنید تا متوجه بشید تقاضای این خودرو چقدر بیشتره. دلیلش هم مشخصات فنی و امکانات مطلوب نسبت به قیمت هست.
      در خصوص موتورهای توربوشارژ و راندمان به نسبت پایینشون نسبت به چیزی که باید باشه هم برای تمام محصولات توبور شارژ صدق میکنه که بدلیل کیفیت بد بنزین های ماست.
      من باش 3 تا سفر رفتم، توی سربالایی ها جاده را قورت میده.
      البته ضعفهای جزیی هم داره، ولی در برابر نقاط قوتش اصلا به چشم نمیاد.
      خلاصه این مطلب غرض ورزی محض بود.

    • امید گفت:

      سلام، اجازه بدهید، خودرو 150هزار تا کار کند، باید با یک باطری ساز حرفه ای و مکانیک قرار امضا کنید که همیشه در کنار شما حضور داشته باشند، و دونه دونه اپشنها رو از دست می‌دهید، البته قبلش با گزینه کپ کردن، و هنگ کردن فن و… روبرو خواهید شد، که این نشانه فروپاشی سیستم برقی شما خواهد بود.

  2. کریم گفت:

    سلام. هیچ کدام از این مواردی که شما نوشتید صحت ندارد. به نظر بنده یکی از بهترین ماشین های ایران تو این رنج قیمت هست‌ .فنی عالی و بی نقص حتی در سربالا
    نرم و بی سر و صدا
    خدایی ش اصلا سوار این ماشین شدی و این حرفا رو زدی؟؟؟؟!! صد در صد خیر

  3. سعادت گفت:

    سلام با نگاه ظاهری به داخل موتور میتوان اول ازمزیت خوب کولر گازی این خودرو اشاره کر برخلاف اکثر خودرو ها لوله کولر گازی بالای موتور رد میشن وگرمای زیاد موتور تاثیر زیادی نداره درمورد توان میشه با یک ریمپ خوب مشکلش حل کرد توان اسب بخارش که خیلی بالاست وتوسربالایی خوب با این توان مشکلی نیست درمورد بنزین با یک برنامه ecuمشکل چراغ چک وبنزین نامرغوب رو حل کرد درمورد انتقال ضربه وصدا به اتاق جلوبندی ساز خوب. ویک اب بدنی درست حسابی حل میشه برای قضاوت یک ماشین حد اقل 4سال طول میکشه که نظر تقریبی داد اگه خوب نگاه وبرسی کنیم اکثران کیلومتر کار کرد انها بالا نیست وهمه مردم مراقب خودروخود هستن

  4. Hamideh گفت:

    سلام ، تقریبا ۹ ماه هست که این ماشین رو دارم ، نه سر و صدا داخل کابین داره ، نه تو سربالایی کم میاره ، مصرف سوختش پایینه ، از لحاظ طراحی هم اکه ضعیفه به نظرم شما بد سلیقه اید شدیدا

  5. رضا از رشت گفت:

    میخواستم بخرم اما با توجه به توضیحات شما میرم پراید میخرم هزینه نگهداری اش کمه مصرف سوخت پایین داره در سربالایی زیاد ضعف نداره صدای کابین هم قابل قبوله تازه خیلی هم ارزونتر و مقرون به صرف است

  6. رضا گفت:

    فکر کنم نویسنده خیلی دلش از این ماشین پره من یک ساله دارم قبلا ویتارا داشتم خیلی سر تر از ویتاراست هیچ کم اوردنی هم نداره ماشینی که سینه کش اتوبان زنجان تبریز و با کولر روشن با ۱۶۰کیلونتر بر ساعت میره آیا کم پیاره

  7. بهنام گفت:

    این مطلب رو ایران خودرو نوشته که ملت برن اشغال های داخلی رو بخرن، کاملا چرندیات گفتی

  8. مرتضی گفت:

    شما که این مطالب را نوشتید فرضا همه درست شما بفرمائید بااین پول ما چه ماشینی بخریم که هم حس وحال به روز بودن بهمون دست بده واز نظر اقتصادی در هزینه های نگهداری به صرفه باشه

  9. حمید رهنما گفت:

    از نویسنده یه سوال دارم و بس
    نمی‌گم با این ماشین رانندگی کردی یا سوار شدی ازت میپرسم تا حالا از نزدیکی این ماشین رد شدی؟؟

  10. علیرضا شکیبا گفت:

    سلام ماشین عالیه عالی من دوتا مسافرت رفتم قبلش جک s5 داشتم ینی خیلی سر تره از جک چرا الکی چرت می‌نویسی مهندس

    • واود گفت:

      بنده هم تایید میکنم این ماشین عالیه حدود ۸۰ درصد همان تیگو ۷ پرو هست ونسبت به آن ۴۰۰ میلیون ارزانتره و اقتصادی وپرشتاب هیت

  11. امین گفت:

    من دارم عالیه، راضیم، واقعا نویسنده به نظرم با پراید یا پیکان اشتباه گرفته

  12. ابراهیم گفت:

    با اینکه خودم از مدیران خودرو دل خوشی ندارم ولی مغرضانه بودن مطالب تون خیلی واضح است .

  13. علی گفت:

    سلام
    من این ماشینو ۱ساله که دارم تا حالا این مشکلات رو ندیدم فقط هر چند گاهی مانیتور نیاز به ریسیت داره سواری عالی هندلینگ خوب چابک بودن ومصرف خوب وامکانات رفاهی عالی داره من هیچ صدایی داخل کابین که بتونه اذیت کنه احساس نکردم بر خلاف گفته مقاله نویس کابین راحت نرم وبی سرو صدا داره واینکه بعداز چنین سال استهلاک ماشین چه طور میشه دیگه مونده به راننده که چطور از ماشین مواظبت کنه.
    من قبلا نیو سانتافه داشتم ۵سال سوارش بودم با توجه به این از ۵۵ پرو راضیم.

  14. قربان گفت:

    سلام من ۷ماهه که از این ماشین استفاده میکنم این موردهایی که شما گفتید دروغه از لحاظ سواری عالی شتاب بی نظیر ضمنا اگه ماشین ایراد داشت ۵سال گارانتی نمی کردن بهترین ماشین در این رنج قیمت هست

  15. مسعود گفت:

    یعنی دل پری از مدیران داری یا پولتو ندادن یا بابا من دوستم داره سوار شدم عالی بود

  16. حسین گفت:

    الان ۵ ماه سوارشم، بدلیل کارم همیشه در جاده خاکی و سربالایی های طولانی هستم، فقط توصیه میکنم از توربو استفاده نکنید، چون خیلی وحشی میشه

  17. ... گفت:

    سلام متاسفانه همش چرت وپرت سرهم کردن،خدامیدونه دلیلش چیه اینقدر از بدی این ماشین گفته.من یه سال این ماشین خریدم خداییش ازهمه لحاظ عالیه ارزشش خیلی بیشتر ازقیمتشه.

  18. مرتضی گفت:

    احتمالا نویسنده مطلب نمیدونه ایکس ۵۵ پرو چیه.
    من نزدیک به یکساله که دارم استفاده میکنم و تا دلتون بخواد مسافرت رفتم . ۳۰ هزار کیلومتر توی هشت ماه باهاش رفتم و هیچکدوم از این چیزایی که گفت رو نداشته.
    شتاب عالی
    مصرف خوب
    حالت اسپرت هم فوق العاده

  19. همتی گفت:

    من ۱۹ ماه هست که x33 دارم خیلی هم عالی و پر شتاب هست و الان هم حواله x55 دارم و با توجه به مطلبی که شما گذاشتید باز هم x55 را میخرم ..

  20. سعید گفت:

    من این ماشینو خریدم
    توی این رنج قیمت به نسبت ماشینای ایرانی بسیار با کیفیت و بهتر هست و نسبت به همرده های خودش در بین ماشینای چینی قابل رقابت هست.

  21. علی گفت:

    سال ۹۳ از اشغالهای ایرانی نتونستم بخرم مجبور شدم ۵۳۰ بخرم اینقدر بعد گفتند از این ماشین تا یک هفته اطراف ماشین هم نرفتم ولی تا امسال سوارش شدم همه جا هم باهش رفتم هیچ مشکلی پیدا نکرد تا اینکه امسال یکی از فامیلامون ازم خرید و رفتم x55 خریدم ولی این چند روزی که سوارش شدم مشکلاتی که این آقا میگه من ندیدم ولی تیبا صفر پارسال تو زمستان تحویل گرفتم رادیاتور کولرش از همون اولش سوارخ بود چون من سوارش نشده بودم داخل پارکینگ بود آخه بین دو رادیاتور چه طوری میشه سوارخ کنیم و نمایندگی هم قبول نکرد ۲ میلیون برام هزینه داشت حالا خودتون قضاوت کنید.

  22. منصور گفت:

    سال ٩٧ چانگان شاسی صفر خریدم. خدارو شکر تا امروز که نزدیک ۵ سال دارم استفاده می کنم هیچگاه مشکلی نداشته یکبار هم تعمیرگاه نرفتم. قدرت خوبی هم داره حتی گردنه های صعب العبور رفتم نیاز به دنده معمولی نداشته و با اتومات معمولی و غیر اسپرت رفته. مصرف بسیار پایین. کاش به جای این خودروهای جورواجور مدلهای بالاتر چانگان را مونتاژ می کردند.

  23. رحمانی گفت:

    به نظر میرسه نگارنده مطلب نظر اصلی دارندگان X55 پرو رو میخواسته استخراج کنه

  24. افسانه گفت:

    من میخواستم بخرم ولی منصرف شدم

  25. فرزاد مشرفی گفت:

    بخدا همش دروغ بافی بیشتر نیست … ما داریم .. بینظیره ….. و عالی .. بزرگ … کم مصرف … نرم … .. ناز راه رفتنش …. مثل سفینه می مونه .. یک آپشن داره که من یکی خیلی ازش خوشم اومد … کنترل سرعت ماشین در سر پایینی ها.. بینظیر بود .. من روشم اسم گذاشتم .. اسب زیبای سفید لامصب خیلی عالیه

  26. حسین گفت:

    خیلی بی رحمانه گفته شده. من شخصا یکساله سوار هستم و به نسبت قیمت راضی هستم و مسافت های طولانی هم طی کردم، مشکل بنزین هست ولی برای همه خودروهای توربو هست. ولی در کل ماشین نرم و راحتی هست ،به نسبت تیگو ۷ خرابی کمتری داشته این رو در نمایندگی ها شاهد هستیم. دیزاین داشبوردو کنسول خودرو به نظر من جز بهترین طراحی های فعلی خودروهای موجود در ایرانه.

  27. رزم ارا گفت:

    یکی از بهترین ماشین های بازار در این رنج قیمتی است فقط برا اینکه توربو موتور به مشکل برخوردید حتی الامکان یورو۴،سوپر بزنید یا بنزین همراه با اکتان…..همچنین قبل از خاموش کردن پس از خارج کردن از حالتDحالت pرا انتخاب کنید و بعداز یک دقیقه کارکرد درجا موتور ماشین را خاموش کنید بدین شکل توربو ماشین بهترین کارایی دوام را خواهد داشت

  28. آریان گفت:

    من خودم چانگان 98 دارم از صفر دستم بود تا الان هیچ مشکلی پیش نیومد خیلی راضی ام .
    از این ماشین ایکس ۵۵ خوشم اومد میخام بخرم توش موندم بگیرم یا نه .

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.