ممنوعیت عرضه دنا، پژو 207 و شاهین در بورس!
منتشر شده در ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
پژو 207

شورای رقابت در نامه‌ای عرضه خانواده محصولات دنا، پژو 207 و شاهین را در بورس کالا ممنوع کرده است.

شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد، عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو 207 و شاهین در بورس کالا ممنوع است. در این نامه آمده است، پیرو عرضه برخی خودروها در بورس کالا به اطلاع میرساند مدت مصوبه شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 28 مهر 1400 در خصوص تنظیم بازار خودرو یکسال بوده است.

بدیهی است با انقضاء این مدت، مصوبات قبلی شورای رقابت در این زمینه به خودی خود مبنای عمل بوده و باید اجرایی می شده است. بر این اساس مطابق مصوبات ،420 442، 462 و 468 بازار خودروهای انحصاری شامل کلیه خودروهای سواری دو شرکت ایران خودرو و سایپا به جز دو خودروی هایما و تارا می‌باشد و عرضه آنها باید طبق روال پیشین و مطابق با مصوبات 414 و 420 صورت گیرد قیمت این خودروها نیز باید براساس مصوبات 148 و 442 طبق فرمول Price Cap محاسبه گردد. فلذا عرضه خودروهای خانواده دنا پژو 207 و شاهین در بورس کالا مجاز نمی باشد.

ممنوعیت عرضه دنا، پژو 207 و شاهین در بورس

شایان ذکر است شورای رقابت با تشکیل کارگروه تخصصی خودرو موضوع بازبینی دستورالعمل‌های بازار خودرو را در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب مصوبه جدید در این ،زمینه جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

دسته بندی ها: تازه ها
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.