معرفی آئودی Q6 ای ترون ۲۰۲۵
قدرتمند و با هوش! منتشر شده در ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۰
2025 Audi Q6 E-Tron

مدل ۲۰۲۵ شاسی بلند الکتریکی آئودی Q6 E-Tron را باید نخستین محصول این برند آلمانی دانست که از پلتفرم PPE و ۸۰۰ ولتی استفاده می‌کند.

به گزارش خودروم، آئودی Q6 ای ترون ۲۰۲۵ یا Q6 E-Tron جدید بالاخره معرفی شد. نمونه اولیه این خودرو در ژوئیه ۲۰۲۳ به تولید رسید. نخستین تصاویر خبر از کابینی زیبا با صفحاتی تمام دیجیتالی می‌داد. اکنون همه جزئیات در رابطه با این خودرو را در اختیار داریم.

2025 Audi Q6 E-Tron

پلتفرم آئودی Q6 ای ترون ۲۰۲۵ با معماری درجه یک پورشه ماکان الکتریکی یکسان است. در واقع برای اولین بار شاهد استفاده از پلتفرمی اختصاصی از سوی آئودی هستیم. این سیستم ۸۰۰ ولتی دارای دو موتور الکتریکی بوده و مشتریان قادر به سفارش دو تیپ Q6 و SQ6 این خودرو با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی هستند. تیپ‌های اسپورت و نمونه تک دیفرانسیل عقب با شعاع پیمایش بیشتر هم در آینده عرضه می‌شوند.

2025 Audi Q6 E-Tron

مشتریان این خودرو در آمریکای شمالی از قدرت ۴۲۲ اسب بخاری Q6 E-Tron استفاده می‌کند. نسخه اروپایی ۴۰ اسب بخار بیشتر تولید خواهد کرد. تیپ SQ6 قادر به تولید قدرتی معادل با ۴۸۳ اسب بخار است. البته در صورت استفاده از لانچ کنترل فعال میزان خروجی در Q6 معمولی ۴۵۶ اسب بخار و در SQ6 معادل ۵۱۰ اسب بخار است. این تفاوت در مورد شتاب هم وجود دارد و Q6 و SQ6 به ترتیب در ۵ و ۴,۲ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

باتری و پلتفرم PPE

آئودی شعاع پیمایش Q6 ای ترون ۲۰۲۵ را در نمونه استاندارد معادل ۴۸۲ کیلومتر با یک بار شارژ می‌داند. رقمی برای تیپ SQ6 در دسترس نیست. اما هر دو تیپ از یک باتری استفاده می‌کنند و احتمالاً شعاع پیمایش SQ6 کمتر است. ویژگی شارژ ۸۰۰ ولتی Q6 برقی بسیار جالب است. زیرا می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را تنها در ۲۱ دقیقه با اتصال به یک شارژ سریع DC با توان ۲۷۰ کیلووات شارژ کرد.

آئودی Q6 ای ترون ۲۰۲۵

آئودی از پلتفرم چینشی PPE برای به حداقل رساندن اشغال فضا توسط باتری‌ها استفاده می‌کند. به این ترتیب به چابکی خودرو در هنگان رانندگی کمک خواهد شد. بنابراین بازوهایی برای کنترل بهتر باتری‌ها از نظر قرارگیری در سیستم تعلیق وجود دارد. جعبه فرمان نیز برای افزایش کنترل روی یک فریم ثابت قرار دارد. آئودی برای بهبود حداکثری شرایط از تایرهایی پهن‌تر بر روی محور عقب استفاده می‌کند. به همین خاطر هم نمونه اولیه Q6 ای ترون علی‌رغم تغییرات ۶۰ درصدی شاسی، به خوبی در پیچ‌ها تعادل خود را حفظ می‌کرد.

فناوری

عملکرد و قدرت از نکات مهم در رابطه با Q6 برقی ۲۰۲۵ هستند. اما بخش مهم داستان PPE آئودی به فناوری پیشرفته این شاسی‌بلند مرتبط است. یعنی جایی که این خودروساز مشهور آلمانی از پلتفرم E3 به عنوان یک دستیار داخلی برای مدیریت سیستم‌های خودرو با تکی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هوشی که کنترل نمایشگر ۱۴,۵ اینچی مرکزی و هدآپ واقعیت افزوده را در اختیار دارد. البته به غیر از این نمایشگر ۱۱,۹ اینچی در مقابل راننده قرار دارد و سرنشین هم از نمایشگر ۱۰,۹ اینچی استفاده می‌کند. واقعیت افزوده اطلاعات مختلف را بر روی شیشه جلو نمایش می‌دهد. نمایش اطلاعات به گونه‌ای است که گویی ۲۰۰ متر جلوتر از خودرو هستند.

زمان عرضه و قیمت

این محصول شگفت انگیز از برند آئودی به طور کامل با سیستم بروزرسانی از راه دور در ارتباط است. آئودی Q6 ای ترون ۲۰۲۵ پاییز امسال وارد بازار می‌شود. قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.