معرفی آئودی S3 مدل ۲۰۲۵ با حمله به گلف R
سبقت از فولکس منتشر شده در ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰
2025 Audi S3

سرانجام آئودی S3 با قدرت بیشتری نسبت به گلف R در نسخه ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. بهبودهای فنی مختلف در این نمونه بسیار قابل توجه بوده و S3 را به محصولی متفاوت تبدیل می‌کنند.

به گزارش خودروم، قدرتمندتر بودن فولکس واگن گلف R نسبت به آئودی S3 با آن چهره زیبا و قیمت بیشتر همیشه عجیب بود. اما خوشبختانه دیگر شاهد این موضوع نیستیم. اکنون آئودی S3 مدل ۲۰۲۵ به عنوان سدانی اسپورت از اینگولشتات، فیس لیفت با قدرت بیشتر و گشتاور اضافی است.

مشخصات فنی

حالا در زیر درب موتور آئودی اس ۳ مدل ۲۰۲۵ قلب تپنده‌ای ۲ لیتری و بنزینی توربوشارژ با قدرت ۳۲۸ اسب بخار و گشتاوری نزدیک به ۴۲۰ نیوتن‌متر وجود دارد. ارقام مزبور یعنی ۲۲ اسب بخار اضافی به همراه ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دیگر، آئودی S3 جدید را نسبت به گلفت با قدرت ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، قوی‌تر می‌کند. ضمن اینکه هاچبک فولکس واگن تا اواخر امسال فیس لیفت خواهد شد. بنابراین شاید در آن زمان خود را به اس ۳ جدید کمی نزدیک کند.

بهبود با مهندسی

در بخش انتهایی آئودی S3 از پورت انتقالی گشتاوری با سرعت کمتر استفاده می‌شود. این فناوری توزیع گشتاوری کاملاً متغیر را بین چرخ‌های عقب امکان‌پذیر خواهد کرد. در حالت جدید داینامیک پلاس نیز خودرو حداکثر گشتاور ممکن را به محور عقب می‌رساند و به این ترتیب از رانندگی با آئودی S3 مدل ۲۰۲۵ بیشتر لذت می‌برد. البته چنین پیش آمدی تمایل اس ۳ را به بیش فرمانی در بالاترین سطح اسپورت بیشتر می‌کند. آئودی امکان تنظیم فرمان را فراهم نموده و در عین حال خبری از حالتی با عنوان دریفت اختصاصی نیست.

عملکرد بهتر موتور آئودی S3 مدل ۲۰۲۵

آئودی S3 جدید

موتور ۲ لیتری TFSI در دور موتور ۱۳۰۰ دور در دقیقه عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارد و پاسخ‌دهی دریچه گاز بهبود بهتر است. علاوه بر این کم یهم نسبت دنده‌ها کوتاه‌تر از قبل بوده و در S3 جدید دیرتر شاهد تعویض دنده‌ها هستیم. اما در عین حال خیلی زودتر دنده‌ها کم خواهند شد تا دور موتور بالاتری برای حفظ قدرت بیشتر در دسترس باشد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت با ۱ ثانیه کاهش اکنون به ۴,۴ ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

سایر ویژگی‌ها

اکنون از تایرهای فالکن و رینگ‌های ۱۹ اینچی همراه با کالیپرهای دو پیستونه جدید قرمز رنگ با دیسک‌های سورخ‌دار استفاده می‌شود. سیستم کنترل پایداری جدید و یاتاقان‌هایی محکم‌تر همراه با تعلیق جناغی نیز هندلینگی بهتر را به ارمغان می‌آورند. برخلاف گلف R هنوز در آئودی S۳ جدید دکمه‌های فیزیکی زیادی در زیر نمایشگر ۱۰.۱ اینچی وجود دارند. نور LED کنسول وسط، جا لیوانی، پنل‌های پارچه‌ای جدید و… از دیگر مشخصات این خودرو هستند. قیمت نسخه پایه بیش از ۴۸ هزار دلار است.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.