قیمت جدید شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی (تیر 1402)
عقب نشینی شورای رقابت منتشر شده در ۱۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
شورای رقابت

شورای رقابت قیمت گذاری جدیدی برای 28 خودروی مونتاژی را اعلام کرده و بر این اساس قیمت خودروها افزایش یافته است.

به گزارش خودروم، در راستای اجرای ماده 3-1 دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری مصوبه 543 شورای رقابت مورخ 11 بهمن 1401، قیمت‌های محاسباتی محصولات مونتاژی که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسات کارگروه خودروی این شورا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، جمع بندی و پیشنهاد نهایی کارگروه مذکور به تصویب شورای رقابت رسید.

بر این اساس، قیمت دو خودروی هایما اس 5 و اس 7 بر اساس مصوبه 572 مورخ ششم خرداد 1402 لازم‌الاجراست. از زمان ابلاغ نامه شماره 111975 مورخ 30 فروردین 1402 سازمان حمایت مبنی بر برخورد با رویه‌های مغایر با مصوبه‌های این شورا، همه تولیدات خودروهای سواری مونتاژی از زمان ابلاغ به خودروسازان (که مقرر است بر اساس مصوبه های شورا در تاریخ‌های 16 اردیبهشت و 6 خرداد 1402 عرضه کنند)، بر اساس ثبت‌نام کنندگان سامانه یکپارچه متناسب با اولویت‌های فصلی تا تاریخ 17 تیر 1402 اقدام به فروش کنند.

قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت

بر پایه این گزارش، مبنای قیمت‌گذاری شورای رقابت، صورت‌های مالی سال 1401 و همچنین سه ماهه نخست سال 1402 خودروسازان بوده که مطابق شرایط روز اقتصادی کشور، نرخ ارز و غیره به روز رسانی شده است. این قیمت‌ها از تاریخ 17 تیر 1402 لازم‌الاجراست و «عطف به ما سبق نمی‌شود.»

پیش از این 16 اردیبهشت‌ امسال پس از بررسی قیمت خودروهای سواری تولیدی خودروسازان بخش خصوصی از سوی شورای رقابت و تصویب آنها، مشخص شد 13 خودرو از بین 17 خودروی سواری باید در قیمت تمام‌شده خود تجدید نظر کنند.

چنانچه خریداری تا پیش از تاریخ 17 تیرماه اقدام به خرید خودروهای یاد شده کرده باشد، همان قیمت‌ها مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود. همچنین در صورت تخلف خودروساز از قیمت‌های یاد شده و عدم تمکین به نرخ‌های شورای رقابت تا همان تاریخ، حق شکایت برای مشتریان و خریداران این محصولات پابرجاست.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شورای رقابت از قیمت‌های قبلی خود عقب‌نشینی کرده و قیمت‌های بالاتری را برای خودروهای مونتاژی تصویب کرده است.به عنوان مثال قیمت خودروی دیگنیتی پرایم که پیش از این شورای رقابت 969 میلیون تومان اعلام کرده بود، به یک میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش یافت.

قیمت فیدیلیتی 5 نفره که پیش از این شورای رقابت قیمت آن را 837 میلیون تومان اعلام کرده بود، به 990 میلیون تومان افزایش یافت. همچنین قیمت خودروی جک J4 که پیش از این 635 میلیون تومان اعلام شده بود به 685 میلیون تومان افزایش یافت.قیمت‌های جدید اعلامی از سوی شورای رقابت برای محصولات مونتاژکاران به شرح زیر است:

قیمت خودروهای مونتاژی تیر 1402

منبع: خبرگزاری ایرنا

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.