تفاوت‌ های سورن پلاس ۸۵ گانه با معمولی چیست؟
اجبار و تغییر منتشر شده در ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
سورن پلاس

سورن پلاس برای اجرای الزامات مرتبط به استانداردهای ۸۵ گانه با تغییراتی نسبت به نمونه فعلی وارد بازار می‌شود. اما سورن پلاس جدید چه تفاوتی با نمونه معمولی دارد؟

به گزارش خودروم، الزامات ۸۵ گانه استاندارد خودروسازان را مجبور به اعمال تغییراتی برای امتداد یافتن روند تولید برخی از مدل‌ها کرد. از جمله خودروهای مزبور نیز سورن پلاس ۸۵ گانه ایران خودرو است. اما این خودرو چه ویژگی‌هایی نسبت به نسخه معمولی سورن پلاس دارد و اساساض تفاوت‌ های سورن پلاس ۸۵ گانه ایران خودرو با نمونه معمولی چیست؟

ظاهر سورن پلاس ۸۵ گانه ایران خودرو

ساختار کلی بدنه سورن پلاس جدید نسبت به نمونه قبلی حفظ می‌شود. اما برخی از جزئیات مرتبط به این خودرو برای عبور از گردنه استاندارد ۸۵ گانه تغییر می‌کرد. از جمله تفاوت‌های سورن پلاس ۸۵ گانه ایران خودرو با نمونه معمولی باید به حذف فلاپ‌ یا زه‌های کناری آن اشاره کرد. این اتفاق ظاهر سورن پلاس جدید از نمای کناری را شبیه به دنا معمولی می‌کند. دیگر تغییر جزئی نیز به حضور علامت سنسور سنجش فشار باد تایرها بر روی والف رینگ‌ها مرتبط است.

عقب خودرو هیچ تفاوتی نسبت به نمونه قبلی سورن پلاس ندارد. اما با روشن کردن خودرو چراغ‌های عقب نیز همراه دیلایت‌های سورن پلاس روشن خواهند شد. اما در جلوی خودرو نیز اتفاق خاص و شگفت انگیزی را شاهد نیستیم. ولی در پایین‌ترین قسمت سپر، قطعه‌ای برای افزایش طول آن قرار دارد. این قطعه موجب اصلاح ساختار سپر به منظور دریافت استاندارد عابرپیاده می‌شود. ضمن اینکه بخشی دیگری از درون سپر نیز ساختاری متفاوت با نمونه معمولی سورن پلاس دارد. بکسل بند نیز پیچی بوده و در صورت عدم نیاز می‌توان آن را جدا نموده و در صندوق عقب قرار داد.

تغییرات داخلی و آپشن‌های سورن پلاس ۸۵ گانه

کابین سورن پلاس ۸۵ گانه نیز همچون بدنه آن تغییر چشمگیری نسبت به نمونه معمولی ندارد. اما به منظور افزایش ایمنی سورن پلاس، دیگر اهرم مرتبط به قفل درها بر روی رو دری‌های این خودرو دیده نمی‌شود. علاوه بر این بخش مرکزی داشبورد و ساختارهای کنترلی آن تغییر کرده‌اند. به گونه‌ای که دیگر دکمه‌های عمودی کنترلی سیستم تهویه مطبوع را نمی‌بینیم.

سورن پلاس 85 گانه

یک نمایشگر کوچک نیز در میانه داشبورد حضور دارد. بر روی جلو آمپر از نشانگر تعویض دنده می‌شود. این ویژگی زمان تعویض دنده را به شما یادآوری خواهد کرد. همان‌گونه که اشاره شد؛ سنسور سنجش فشار باد تایرها در سورن پلاس جدید وجود دارد. این سامانه کم بودن باد هر لاستیک را به راننده یادآور می‌شود. سیستم کنترل پایداری و کنترل خودرو در سربالایی در این خودرو وجود دارد.

دسته بندی ها: داخلی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.