آیتو وینجی M7 با پیشرانه هیبریدی معرفی شد
حاصل همکاری هوآوی و سرس منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷

دومین خودروی برند آیتو به عنوان خودروسازی مشترک شرکت هوآوی و سلیس با نام آیتو وینجی M7 معرفی شد.

به گزارش خودروم، دومین خودروی برند آیتو به عنوان خودروسازی مشترک شرکت هوآوی و سرس با نام وینجی M7 معرفی شد. آیتو M7 به عنوان شاسی‌بلندی بزرگ به تولید رسیده و چینش صندلی‌های آن 2+2+2 است. در آیتو M7 از سیستم عامل هوشمندی با نام Hongmeng استفاده می‌شود و کابین به سیستمی هیبریدی با برنامه‌ای توسعه یافته مجهز شده است.

زبان طراحی آیتو M7 مشابه با مدل M5 است. نمای جلویی شامل دو جلوپنجره بوده و ظاهری یک پارچه دارد. نواری از لامپ‌های LED چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل کرده‌اند. در عین حال چراغ‌های LED روز را می‌توان همراه با لوگو روشن کرد و این عمل باعث می‌شود که جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل بزرگ آیتو M7 از نظر تأثیرگذاری بصری، بسیار زیبا و با اهمیت به نظر آید.

سایر نقاط بدنه بسیار ساده هستند و از خطوط پیچیده‌ای برای طراحی بدنه استفاده نمی‌شود. شکل کلی خودرو شبیه به مربعی کشیده است و از ویژگی‌های آن باید به استفاده از دستگیره‌های درب مخفی، رینگ‌های 20 اینچی و لچکی بزرگ قسمت عقب اشاره کرد. عقب خوردو حس و حال خوبی به ما منتقل می‌کند و چراغ‌ها از نظر طراحی مطابق با چراغ‌های جلو بوده و علاوه بر گرافیک خوب، روشنایی بسیار قابل قبولی ارائه می‌دهند. ابعاد خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5020، 1945 و 1775 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور 2820 میلی‌متر است.

آیتو M7 به موتوری 1.5 لیتری و چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با کد H15RT و قدرت 125 اسب بخار مجهز شده و سیستم ICE آن به وسیله باتری تغذیه می‌شود. پیشرانه‌های الکتریکی باعث شده‌اند که آیتو M7 در دو نسخه متفاوت عرضه شود. نسخه اول با یک موتور الکتریکی و سوار بر محور عقب با توان 272 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر عرضه می‌شود و شتاب صفر تا 100 آن 7.8 ثانیه است. نسخه دوم دارای دو پیشرانه الکتریکی و مجموع توان 449 اسب بخار و گشتاور 660 نیوتن‌متر بوده و در 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری تمام نسخه‌ها 40 کیلوواتی بوده و کمپانی کاتل آنها را ساخته است. نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو در حالت الکتریکی تا 195 کیلومتر پیمایش می‌کند و اگر پیشرانه احتراقی را هم به آن اضافه کنید، می‌توان 1100 کیلومتر را به راحتی پیمایش کرد. نسخه دو دیفرانسیل در حالت تمام الکتریکی 165 کیلومتر پیمایش می‌کند و در صورت استفاده از حالت هیبریدی بُرد آن به 1000 کیلومتر می‌رسد.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.