نتایج ناامیدکننده تست تصادف آیتو M7 در چین
ستونی که خم شد! منتشر شده در ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۴
تست تصادف آیتو M7

تست تصادف آیتو M7 در چین بسیار نا امیدکننده بود و ضعفی جدی در ستون‌های A این خودروی گران قیمت دیده می‌شود.

به گزارش خودروم، تست تصادف موسسه تحقیقات و بیمه چین برای شاسی‌بلند آیتو M7 هوآوری برگزارش شد. براساس نتایج به دست آمده، این خودرو در هنگام سانحه رانندگی سازه ضعیفی دارد و تا 25 درصد آسیب پذیر خواهد بود.

آیتو M7 به تازگی وارد بازار چین شده و به شدت مورد تمجید کارشناسان خودرویی قرار می‌گرفت. اما حالا نتایج تست تصادف این خودرو که توسط موسسه C-IASI انجام شده است؛ لزوم بازنگری در بدنه آن و تقویت سازه اتو M7 را ایجاد می‌کند.

درباره آیتو M7

ابتدا از برند آیتو(AITO) شروع می‌کنیم. این برند یک پروژه مشترک میان سرس و هوآوری است. نام ان مخفف وازگانی به معنای افزودن هوش به خوردو است. در این برند مشترک هوآوی مغز، موتورهای الکتریکی و برخی از قطعات را تامین کرده و سرس نیز مسئولیت مونتاژ و تولید را برعهده دارد.

آیتو M7 یک شاسی‌بلند بزرگ از نوع EREV با ابعاد 5,020، 1,945 و 1,775 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2,820 میلی‌متر است. در واقع این خودرو را باید نسخه‌ای الکتریکی از کراس‌اوور دانگ فنگ Fengguang ix7 دانست و اتو ام7 از پیشرانه‌ای 1,5 لیتری و توربوشارژ بنزینی در کنار موتورهای الکتریکی و باتری استفاده می‌کند. موتور الکتریکی محور عقب 272 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه دو موتور الکتریکی هم 449 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور دارد. تمام نسخه‌های آیتو M7 به باتری 40 کیلووات ساعتی ساخته شده توسط CATL مجهز هستند. نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو در حالت کاملاً الکتریکی مسافتی 195 کیلومتری را طی می‌کند و در صورت استفاده از موتور بنزینی می‌توان 1100 کیلومتر را با آن رانندگی کرد. این اعداد در نسخه دو دیفرانسیل به ترتیب 165 و 1000 کیلومتر است.

تست تصادف آیتو M7

همان طور که گفته شد، موسسه تحقیقات بیمه چین، آزمون تصادف آیتو AITO M7 را برگزار کرد. این موسسه در سال 2017 برای ارائه شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی جدید به نام C-IASI تاسیس شد. امروزه بسیاری از خودروهای چینی در آزمون این موسسه شرکت کرده و امتیازهایی به دست آورده‌اند. تست تصادف این موسسه شامل چهار فاکتور اصلی ایمنی در تصادف، خدمات کم هزینه، ایمنی سرنشینان، و ایمنی فعال می‌شود. در پایان آزمون یک وسیله نقلیه باید از بین چهار رتبه مختلف یکی را دریافت کند. حرف G به معنی عالی، حرف A به معنای خوب، حرف M به معنای متوسط و حرف P به معنای ایمنی ضعیف است.

تست تصادف آیتو M7

کارشناسان C-IASI نسخه دو دیفرانسیل آیتو M7 را برای تست انتخاب کرده‌اند. متاسفانه این خودرو در مجموع عملکرد متوسطی دارد. البته در بخش ایمنی سرنشینان، ایمنی عابر پیاده و ایمنی فعال رتبه G را دریافت کرده است. ولی در مورد هزینه خدمات امتیاز M به این خودرو اختصاص یافت. ایمنی خودرو بدنه خودرو هم نمره A گرفته است.

تست تصادف آیتو M7

دلیل این رتبه‌بندی ایمنی پایین و شکنندگی 25 درصدی آیتو M7 در برخورد با مانع و با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت بود. در این حالت ستون A تغییر حالت داد و به نظر می‌رسد که در تصادف واقعی، ستون A خودروی آیتو M7 قادر به مقاومت در برابر ضربات شدید نیست.

تست تصادف آیتو M7

در نتیجه باید گفت که نتایج مزبور برای خودرویی 41,400 دلاری به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و ظاهراً برند AITO باید تغییراتی در این خودرو ایجاد کند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.