آئودی تا سال 2026 بیش از 20 خودروی جدید عرضه می کند
بلند پروازی بزرگ منتشر شده در ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
آئودی اکتیو اسفیر

آئودی بیش از 20 خودروهای الکتریکی جدید را معرفی کرده و به طور کامل تولید خودروهای احتراقی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خودروم، مدیر طراحی آئودی مارک لیخت گفت که این برند آلمانی در حال آماده شدن برای عرضه بلند پروازانه‌ترین طرح محصولات خود در چند سال آینده است. این طرح شامل عرضه بیش از 20 خودرو از جمله مجموعه‌ای شامل خودروهای الکتریکی و جانشین‌هایی برای مدل‌های احتراقی موجود است.

لیخت در مصاحبه اختصاصی خود با اتو اکسپرس بریتانیا گفت: «ما مشغول کار بر روی خودروهای الکتریکی و جانشینان مدل‌های احتراقی هستیم. ما در آستانه بزرگترین معرفی آئودی در طول تاریخ با بیش از 20 خودرو در طی دو سال آینده مواجه خواهیم بود. به همین دلیل هم ما روی خودروهایی مانند اکتیو اسفیر که آخرین خودروی مفهومی ما برای چند سال آینده است؛ تمرکز کرده تا بتوانیم بهتر به تولید سری جدید خودروهای خود بپردازیم.»

این اظهارات نشان دهنده تمرکز این برند بر انتقال کامل به سمت الکتریکی سازی بوده و نشان دهنده اهمیت نسل جدید خودروهای الکتریکی است. همان طور که در A6 E-Tron آزمایشی و کانسپت تازه آئودی اکتیو اسفیر شاهد هستیم. این کانسپت یک وسیله نقلیه مهم و نشان دهنده چشم انداز آئودی از آینده حرکت است. این آخرین مفهوم آنها به عنوان یک کوپه لوکس بوده که می‌تواند به یک پیکاپ تبدیل شود و توانایی این خودروساز را در ترکیب و تطبیق‌پذیری با فناوری نمایش می‌دهد.

به گفته آئودی اکتیو اسفیر سرشار از ایده و فناوری‌هایی است که شاید سال‌ها تا تبدیل شدن آنها به واقعیت فاصله داشته باشیم؛ اما این ظرفیت خودروهای مجهز به فناوری‌های پیشرفته در آینده را نشان می‌دهد. این کانسپت که طراحی جالبی دارد؛ مدل‌های اسپرت بک و آلرود آئودی را ترکیب کرده و یک خودروی الکتریکی مانند خودروهای شاسی بلند ایجاد می‌کند.

در اکتیو اسفیر از فناوری پیشرفته‌ای مانند سیستم تعلیق بادی با دمپرهای تطبیقی با توانایی افزایش فاصله خودرو از سطح زمین به میزان 40 میلی‌متر استفاده شده است. طراحی بیرونی نیز شامل زائدهائی شبیه به میله‌های گرد و نوارهای فلزی بوده تا به این ترتیب ارتفاع اضافه شده را از نظر بصری بهبود ببخشند.

آئودی اعلام کرده که از سال 2026 فقط خودروهای الکتریکی معرفی کرده و تا سال 2033 خودروهای احتراقی را حذف می‌کند. این شرکت آماده است تا در سال 2029 تمام خودروهای بدون آلایندگی را در تمام کارخانه‌های خود بسازد و تقریباً 500 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌کند. آئودی در حال آموزش کارکنان خود برای تولید خودروهای الکتریکی در سراسر جهان است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.