پر خرج ترین ماشین های اروپایی چند سال اخیر!
از پژو 206 تا پاسات منتشر شده در ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
پژو 206

هزینه تعمیر و نگهداری برخی از خودروهای اروپایی بسیار بالا است و ما در این متن 10 خودروی پر هزینه اروپایی را به شما معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خودروم، اغلب خودروهای اروپایی نسبت به محصولات مشابه از سایر خودروسازان جهان با قیمتی یکسان به فروش می‌رسند. اما هزینه تعمیر و نگهداری برخی از آنها بسیار بالا بوده و به همین خاطر عنوان پر خرج ترین ماشین را به دوش می‌کشند! البته وقتی صحبت از ماشین‌های پر خرج به میان بیاید؛ به خودی خود شما یاد خودروهای اسپرت و لوکس خواهید افتاد. ولی باید توجه کرد که خودروهای یادشده همیشه پر خرج بوده و باید هزینه زیادی برای آنها صرف کرد. بنابراین احتمالاً شما متوجه شده‌اید که منظور ما پر خرج ترین ماشین‌های اروپایی معمولی در سال‌‌های اخیر است.

خودروهای موجود در فهرست ما از نظر تامین اقلام و نگهداری، هزینه بالایی را به صاحبان اروپایی آنها تحمیل کرده و به غیر از مشکلات مرتبط به تامین قطعات، باید هزینه فراوانی به مکانیک‌ها برای تعمیر این خودروها در اروپا پرداخت کرد. البته مهم نیست که هزینه اولیه شما برای خرید یک خودروی اروپایی چه‌قدر باشد؛ چون به طور کلی محصولات اروپایی نسبت به کارکرد خود هزینه بیشتری را به مالکان تحمیل می‌کنند.

پژو 206

پژو 206

اولین خودروی فهرست ما رفیق چندین ساله شرکت ایران خودرو است. در اوایل دهه 2000 میلادی، پژو 206 با شرکت در مسابقات قهرمانی رالی جهان به عنوان هاچبکی کوچک نظر ها را به خود جلب کرد و فروش خوب آن عامل تولید نسخه GTI شد. این خودرو در اروپا به قدری خوب به نظر می‌رسید که فراخوانی آن برای انجام تعمیر و رفع ایرادات فنی، تقریباً محال به نظر می‌رسید. اما کیفیت ساخت پایین این خودرو در اروپا مسئله ساز شد. شاید موتور به خوبی و تا مدتی برای شما کار می‌کرد؛ اما بدنه و اجزای داخلی به مرور زمان تحلیل رفته و پژو 206 اندک اندک از هم می‌پاشید!

آئودی A4

آئودی A4

اکثر آئودی A4 های تولید شده در دهه 2000 به پر خرج بودن معروف شده‌اند. در این دوره گروه فولکس واگن در حال رشد بود و اغلب با بکارگیری مهندسی پیچیده و اضافه کردن برخی نکات به همه مدل‌ها سعی در بهبود عملکرد خودروها داشت. اما همیشه این فرایند موفقیت آمیز نبود! طبیعی است که هزینه جاری اکثر خودروها با افزایش سن بیشتر شود؛ اما مدل پایه و نسبتاً ساده آئودی A4 در اروپا، می‌تواند تا 40 درصد از قیمت اولیه خرید و پس از 10 سال برای شما هزینه تراشی کند.

سیتروئن C6

سیتروئن C6

سیتروئن C6 در اوایل دهه 2000 میلادی و با وجود آپشن‌های مختلف، قیمتی کاملاً رقابتی داشت. اکنون هم این خودرو در بازار ماشین‌های دست دوم اروپا حضور داشته و با قیمت اندک خود به عنوان محصولی مقرون به صرفه شناخته می‌شود. اما باید توجه داشت که C6 سالخورده دیگر مثل سابق نیست. به عنوان مثال چون در این خودرو از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک DS استفاده می‌شود؛ در صورت خرابی آن باید هزینه‌ای هنگفت پرداخت کرد.

بی ام و X3

بی ام و X3

بی ام و در زمینه هزینه‌های تعمیر و نگهداری به عنوان یکی از بدنام ترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود. این شرکت بیشتر انرژی خود را صرف ارائه بهترین تجربه رانندگی کرده و به همین خاطر اطمینان پذیری و هزینه نگهداری را در اکثر مواقع از یاد می‌برد. بی ام و X3 اکنون یکی از خودروهای گران قیمت بازار جهانی محسوب می‌شود. اگر کسی به سراغ مدل دست دوم و به عنوان مثال نسخه 2012 آن برود؛ باید بیش از 35 درصد قیمت خرید آن را صرف تعمیر و نگهداری کند. انتظار می‌رود که این رقم طی 10 سال آینده به بیش از 50 درصد برسد.

آلفارومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفارومئو جولیا یکی از خودروهایی است که برند ایتالیایی آلفارومئو به آن افتخار می‌کند. اما این خودرو با وجود قابلیت‌های فراوان، از اطمینان پذیری ناچیزی برخوردار است. به طور کلی در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری این خودرو و به خصوص نسخه پرفورمنس آن هزینه بالایی باید پرداخت کرد. اگر نسخه معمولی و پایه این خودرو را خریداری کنید؛ وضعیت بدتر می‌شود و برای تعمیر آن باید حتی بیشتر از نسخه پرفورمنس خرج کنید!

مینی کوپر

مینی کوپر

هزینه تعمیر و نگهداری مینی کوپر به عنوان یک خودروی کوچک، تقریباً معادل با یکی از محصولات میان رده بی ام و است. این موضوع منظقی به نظر می‌رسد؛ چون از نظر فنی، برند مینی وابسته به BMW است. کوپر واقعاً خودرویی سرگرم کننده محسوب می‌شود؛ اما وقتی عمر آن به 5 سال برسد، باید گفت که نگهداری یک پورشه از مینی کوپر مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

فیات 500

فیات 500

فیات 500 یکی دیگر از خودروهای کوچک و سرگرم کننده لیست ما بوده و بسیار جذاب به نظر می‌رسد. متاسفانه این خودرو یکی از پر خرج‌ترین و غیرقابل اطمینان‌ترین خودروهای مدرن و کوچک در اروپا است. این خودرو ایمنی ناچیزی دارد؛ اما با این وجود در اروپا به فروش می‌رسد. اکثر بازارهای جهانی از عرضه این خودرو خودداری کرده و هزینه نگهداری بالا و ایمنی پایین را از دلایل این اقدام عنوان می‌کنند.

بی ام و سری 3 اتاق E46

بی ام و سری 3

بی ام و در حد بسیار زیادی بر روی سری 3 متمرکز شده و این خودرو را به یکی از سرگرم کننده‌ترین اتومبیل‌های جهان تبدیل کرده است. به گونه‌ای که اکنون یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کمپانی بی ام و در جهان را باید سری 3 دانست؛ اما هزنیه تعمیر و نگهداری این خودرو کمی بالا است. مدل‌های مرتبط به دهه 2000 سری 3 یک استثناء هستند؛ چون با توجه به فناوری ساخت قدیمی آنها، باید هزینه بیشتری برای تعمیر و نگهداری پرداخت کرد.

رنج روور ایووک

رنج روور ایووک

رنج روور برای عقب نماندن از رقبا، با مدل ایووک وارد بازار کراس اوورهای کوچک شد. اما این کمپانی بیشتر به زیبایی اهمیت داده و به همین خاطر استحکام و اطمینان پذیری را تقریباً نادیده گرفت. به طور قطع باید ایووک را خودرویی جذاب دانست؛ اما مانند اکثر محصولات رنج روور این خودرو نیز با مشکلات فراوانی روبرو است. در مجموع ایووک یکی از اتومبیل‌های بازار اروپا است که امتیاز اطمینان پذیری بالایی ندارد و اگر نسخه دست دوم آن خریداری شود؛ باید هزینه زیادی برای تعمیر و نگهداری آن پرداخت کرد.

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن پاسات

یکی از بدنام ترین خودروهای جهان که از آن به عنوان کابوسی در زمینه تعمیر و نگهداری یاد می‌شود؛ فولکس واگن پاسات به عنوان یکی از محصولات لوکس و قدیمی فولکس واگن نام دارد. پاسات قدیمی بر پایه پلتفرم آئودی ساخته شده بود. فولکس در مدل 2001 تا 2004 پاسات از موتور W8 بهره برد. هزینه تعمیر و نگهداری این خودرو و موتور W8 آن حتی بیشتر از مدل‌های متوسط برند آئودی است!

پر خرج ترین خودروهای اروپایی سال های اخیر

فولکس واگن پاسات، پژو 206، آئودی A4، آلفارومئو جولیا، فیات 500، رنج روور ایووک،سیتروئن C6، بی ام و سری 3 اتاق E46، مینی کوپر و بی ام و X3 هستند.

چرا هزینه تعمیر و نگهداری این خودروها بالا است؟

به دلیل کیفیت ساخت پایین، توجه و تمرکز بیشتر بر روی کیفیت رانندگی و جنبه‌های لوکس اتومبیل‌های گوناگون و استفاده از فناوری‌های منسوخ هزینه تعمیر و نگهداری این خودروها بالا است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.