
مالک جدید خودروسازی سانگ یانگ تصمیم گرفت که نام این شرکت را تغییر دهد. این اقدام به دلیل تصویر دردناک سانگ یانگ و اتفاقات پیرامون آن صورت میگیرد.
به گزارش خودروم، سانگ یانگ قدیمیترین خودروساز کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ توسط گروه KG خریداری شد و حالا مالک جدید این خودروساز در حال برنامهریزی برای تغییر نام ان است. اواخر سال ۲۰۲۳ نام سانگ یانگ به KG Mobility تغییر کرده و همه محصولات آن با لوگوی KG به تولید میرسند. این روند و دستورات اجرایی آن از اوایل این هفته توسط رئیس گروه KG یعنی کواک جئا مورد تایید قرار گرفته است.
رئیس KG در جریان رویدادی که توسط انجن روزنامه نگاران خودروی کره جنوبی در سئول برگزار شد؛ به رسانهها گفت: «نام سانگ یانگ برای هواداران این برند خاطرات خوبی به همراه دارد؛ اما این نام تصویری دردناک نیز در دل خود جای داده است. از این پس تمامی خودروهای سانگ یانگ با نام KG وارد بازار میشوند. تغییر نام این برند به معنی تغییر تاریخچه سانگ یانگ نبوده و این خودروساز مانند قبل عمل میکند.»
ریشههای برند سانگ یانگ به عنوان یک خودروساز به ابتدای سال ۱۹۵۴ بر میگردد. در آن سال سانگ یانگ تاسیس شد؛ اما برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ نام این برند به عنوان یک خودروساز مطرح میشود. این شرکت بعدها توسط دوو خریداری شد و سپس مالکیت آن بین سایک و ماهیندرا چرخید و حالا گروه KG مالک جدید آن شده است.
اگر این تغییر نام اجرایی شود؛ منجر به بازنگری جدی در بازاریابی خواهد شد و لوگو و هویت سانگ یانگ به طور کامل تغییر میکند. نام فعلی این خودروساز در ۳۵ سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت و رئیس KG اعتراف کرد که آنها تصمیمی دشوار درباره آن گرفتهاند. به گفته یک رسانههای کرهای تغییر نام سانگ یانگ به KG Mobility نشان دهنده استراتژی جدید این شرکت و تبدیل سانگ یانگ از خودروسازی قدیمی به یک شرکت حمل و نقل است.
اکنون بسیار جالب خواهد بود که آیا این تغییرات منجر به بازنگری در سبد محصولات سانگ یانگ و ورود دوباره آن به بازارهای جهانی خواهد شد یا نه؟ در حال حاضر این خودروساز در استرالیا، اروپا و چند کشور دیگر محصولات خود را به فروش میرساند. اخیراً نیز شاسی بلند تورس به عنوان محصولی جدید به مجموعه مدلهای این خودروساز کرهای افزوده شده است.














