نیو رسماً با تأسیس دفتری در فرانسه وارد بازار این کشور شد. بزودی محصولات این خودروساز چینی در این کشور فروخته شده و ایستگاههای تعویض باتری ان راهاندازی میشوند.
به گزارش خودروم، تیم اصلی نیو در فرانسه اکنون به رهبری تیکلاس وینسلو به عنوان مدیرکل پس از ۲,۵ سال حضور در دفتر مرکزی نیو واقع در شانگهای به فرانسه نقل مکان کرد. این خودروساز چینی دفتر جدید خود در فرانسه را نزدیک مجلس ملی این کشور و در قلب پاریس تأسیس کرد.
نیکلاس وینسلو را دو مدیر سابق کمپانی تسلا همراهی خواهند کرد. پیر آگوست مسئول ارائه خدمات پس از فروش و اریک بان مسئول رسیدگی به پشتیبانی فنی، قطعات یدکی و… هستند. تیم اصلی نیو در فرانسه از ماههای گذشته مشغول فعالیت بود و وینسلو این موضوع را در یکی از شبکههای اجتماعی فاش کرد.
خبر ورود نیو به فرانسه یک سال پس از ورود این خودروساز چینی به چهار کشور از اتحادیه اروپا شامل آلمان، هلند، دانمارک و سوئد منتشر شد. دو سال قبل نیز نیو به عنوان اولین بازار خارجی خود وارد نروژ شد. در ابتدا هدفگذاری نیو ساخت ۱۲۰ ایستگاه تعویض باتری در اروپا بود و با گذشت زمان این عدد به ۸۰ ایستگاه تعویض باتری کاهش یافت.
امروز نیو ۲۶ ایستگاه تعویض باتری در سراسر اروپا دارد. دلیل کندی تأسیس موارد بیشتر به دلیل صدودر دیر هنگام مجوز ساخت چنین مراکزی توسط اتحادیه اروپا است. در حال حاضر مشتریان نیو در اروپا برای برخورداری از سرویس تعویض باتری باید هزینه اشتراک ماهیانه پرداخت کنند. ضمن اینکه در صورت خرید خودرو با باتری، واجد شرایط استفاده از ایستگاه تعویض باتری نخواهید بود.
براساس اطلاعات منابع آماری، نیو از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ موفق به فروش ۱۵۴۸ دستگاه خودرو در اروپا شد. پر فروشترین محصول این خودروساز چینی نیز سدان بزرگ ET7 با فروش تقریبی ۶۰۰ دستگاه بود. سدان کامپکت ET5 و استیشن ET5T نیز در مجموع ۵۰۰ دستگاه فروختهاند. آلمان در حال حاضر بزرگترین بازار نیو در اروپا است. اما هلندیها استقبال کمتری از نیو دارند.