عرضه لینک اند کو 03 جدید با قیمت 19 هزار دلار
گزینه‌ای برای ایران! منتشر شده در ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
لینک اند کو 03 جدید

لینک اند کو 03 جدید وارد بازار چین شد و ارزان‌ترین نسخه آن با قیمت 19 هزار دلار یک گزینه ایده آل برای واردات خودرو به ایران است.

به گزارش خودروم، سه مدل جدید از خانواده سدان لینک اند کو 03 به طور رسمی وارد بازار چین شدند. ارزانترین مدل جدید این خودرو 19 هزار دلار قیمت دارد و برای خرید نسخه گران قیمت آن باید 35,500 دلار پرداخت کرد. این مدلها شامل نسخه 1,5 لیتری توربو لینک اند کو 03، لینک اند کو 03 پلاس و لینک اند کو 03 پلاس Cyan با رنگ سفارشی فیروزه‌ای هستند.

از آنجا که در آئین‌نامه جدید واردات خودرو کشور، نرخ حداکثر ارز مجاز برای واردات خودرو سواری 20 هزار دلار عنوان شده و محدودیتی برای تجارت با خودروسازان چینی وجود ندارد؛ نسخه ارزان قیمت مدل جدید لینک اند کو می‌تواند گزینه‌ای مناسب و بروز برای واردات به کشور باشد. البته این کار نیازمند مشارکت طرف‌های داخلی با لینک اند کو و ایجاد نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش اختصاصی برند لینک اند کو در ایران است.

لینک اند کو 03 جدید

لینک اند کو 03 جدید از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,697، 1,448 و 1,843 میلی‌متر اندازه دارد و فاصله بین دو محور آن 2,730 میلی‌متر است. جلو پنجره این خودرو مشکی و بزرگ بوده و چراغ‌های روشنایی روز و دریچه‌های ورودی هوا در دو طرف، از گرافیکی مشکی رنگ برخوردار هستند. از جمله سایر عناصر قابل توجه و مرتبط به طراحی این خودرو باید به پنجره‌های کروم کاری شده، دستیگره‌های در و رکاب‌های جانبی مشکی برای افزایش حس اسپرت بودن آن اشاره کرد.

لینک اند کو 03 جدید

لینک اند کو 03 پلاس Cyan با الهام از نسخه مسابقه‌ای TCR این خودرو که در جام جهانی اتومبیل‌های تورینگ موسوم به WTCR شرکت داشت؛ ساخته شده و شرکت سوئدی Cyan Racing با تجربه‌ای طولانی و همراهی با ولوو در مسابقات گوناگون آن را خلق کرده است. این شرکت در سال 2005 به نام Polestar Racing تغییر نام داده بود؛ اما زمانی که پولستار به یک برند مستقل و زیر مجموعه ولوو تبدیل شد؛ دوباره از نام قدیمی خود استفاده کرد. البته امروزه Cyan Racing هنوز هم بخشی از کمپانی ولوو بوده و یان لاچر، راننده مسابقات قهرمانی 2021 رهبری آن را برعهده گرفته است.

لینک اند کو 03 جدید

بدنه لینک اند کو 03 پلاس Cyan به رنگ آبی سفارشی ولوو در آمده و سقف، آینه‌ها و کالیپرهای ترمز آن مشکی رنگ هستند. پوشش روی دستگیره‌های در نیز مشکی رنگ است. قسمت‌های زیادی از فضای داخلی با استفاده از پلاستیک نرم و پوشش جیر پوشیده شده و از نظر ایمنی این خودرو دارای 25 عملکرد کمک رانندگی از جمله سیستم کمکی حفظ اضطراری خودرو در خط حرکتی، سیستم کمک راننده بزرگراهی و  سامانه کمکی تغییر خط حرکتی است.

لینک اند کو 03 جدید

در داخل این خودرو از صفحه نمایشی 12,3 اینچی به عنوان صفحه کیلومتر و یک صفحه کنترل مرکزی 12,8 اینچی  استفاده شده است. برخی از برنامه‌ها مثل ابزار ناوبری خودرو روی صفحه کیلومتر نمایش داده می‌شوند. صفحه کنترل مرکزی از تراشه کوالکام اسنپ دراگون 8155 با حافظه 128 گیگابایت استفاده می‌کند و قدرت محاسباتی آن 300 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این امکان استفاده از دستیار صوتی هوش مصنوعی برای سرنشینان وجود دارد.

نسخه پایه لینک اند کو 03 جدید از یک موترو 1,5 لیتری TD با قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر به همراه جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته و دوکلاچه استفاده می‌کند. اما در نسخه‌های پلاس و پلاس Cyan از موتور 2 لیتری TD از نوع T5 Evo در سه نسخه قدرتمند با قدرت 214، 250 و 261 اسب بخار استفاده می‌کند. بیشینه گشتاور هم به ترتیب 325، 350 و 380 نیتون‌متر بوده و از جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته و اتوماتیک استفاده می‌شود. لینک اند کو 03 پلاس جدید در 5,7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.