لامبورگینی لانزادور کانسپت با قدرت 1341 اسب بخار!
گاو نر الکتریکی منتشر شده در ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
لامبورگینی لانزادور کانسپت

لامبورگینی لانزادور به عنوان کانسپتی برقی توسط این خودروساز ایتالیایی معرفی شد. این خودرو 1341 اسب بخار قدرت دارد و در سال 2028 تولید می شود.

به گزارش خودروم، علیرغم سابقه طولانی در معرفی ابر خودروهای V12، اکنون لامبورگینی لانزادور کانسپت نشان از نگاه برند مطرح ایتالیایی به آینده الکتریکی دارد. لانزادور 2+2 صرفاً تمرینی برای طراحی نیست؛ بلکه نگاهی اولیه به نخستین خودروی برقی لامبورگینی در سال 2028 به عنوان جایزینی برای سایر اتومبیل‌های گران قیمت آن است.

لانزادور باید به مصاف خودروهایی مانند فراری پروسانگ و رولز رویس اسپکتر برود. او اولی را در تمام حالات و با اعدادی خیره کننده و دومی را با حضور خود به چالش می‌کشد. طراحی جسورانه، کابینی آینده‌نگر و مهمتر از همه، خروجی حیرت انگیز 1341 اسب بخاری تضمین تناسب با سایر مدل‌های V12 لامبورگینی خواهد بود.

آنچه از مشخصات فنی لامبورگینی لانزادور می دانیم

لامبورگینی لانزادور (Lanzador) یک کانسپت بوده و طبیعتاً اطلاعات و جزئیات دقیقی در رابطه با پیشرانه الکتریکی آن در دست نداریم. ولی لامبورگینی می‌گوید که موتورهای دوگانه این خودرو خروجی بالایی داشته و از قابلیت تمام چرخ متحرک استفاده می‌کند. وظیفه تأمین انرژی این موتورها بر عهده یک باتری با کارایی بالا است. اما مشخصات آن را نمی‌دانیم. ولی شعاع پیمایش طولانی این اتومبیل تضمین می‌شود. با این حال باید توجه کرد که لامبورگینی با ارقام قابل توجهی روبرو است. چون لانزادور دارای 1 مگاوات قدرت به معنای عدد چهار رقمی هورسی است.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

سیستم Aerodinamica Lamborghini Attiva کنترل آیرودینامیکی دقیق اسپلیتر جلویی متحرک، تیغه‌های جانبی عقب، دیفیوزر بزرگ و کرکره‌های درونی سیستم هوا را بر عهده دارد و کمک حال اتومبیل برای عبور از چالش‌های دینامیکی خواهد بود. بنابراین در بهترین حالت برای ایجاد حداقل مقاومت در برابر هوا آیرودینامیک خودرو نظیم می‌شود و در عین حال تنظیمات درایو اسپرت‌تری برای کنترل بهتر با ایجاد نیوری رو به پایین ایجاد می‌شود.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

یک سیستم تعلیق فعال در لامبورگینی لانزادور شامل فنرهای بادی، دمپرهای تطبیقی و فرمان محور عقب با عملکرد و پایداری مناسب وجود دارد. بردار گشتاور دقیق به توزیع نیرو در موتورهای جلو و عقب کمک می‌کند و هر کدام نیرو را به راست و چپ می‌فرستند تا در نهایت چرخشی سریع با هندلینگی متعادل‌تر ارائه شود.

جزئیاتی درباره طراحی لانزادور

این اتومبیل زیبا از نسبت‌های منحصر به فرد سایر لامبوهای موجود به همراه ترکیبی از عناصر مختلف شامل مدلی نظیر Revuelto و تطبیق پذیری متحرک اوروس استفاده می‌کند. این اقدام با افزایش فاصله از سطح زمین آغاز می‌شود و قابلیت استفاده از خودرو در مسیرهای بد بهبود می‌یابد. با توجه به تجربه قبلی ما، احتمالاً رانندگی با لانزادور بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

با این حال باید به این موضوع عادت کنیم. چون ما با یک ویژگی جدید در خط تولید لامبورگینی مواجه هستیم. کانسپت برقی لامبور بلند و بی رحم به نظر می‌رسد. اگر چه روکش مشکی و براق پایین بدنه به کاهش ارتفاع از نصر بصری کمک می‌کند؛ اما لانزادور تنها حدود 4 اینچ از اوروس پایین‌تر است. با این حال سطح بدنه ساده و مدرن بوده و به طور کلی جذاب‌تر از Revuelto است. البته شاید این موضوع را در لامبوهای آینده شاهد نباشیم.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

به رقم تناسب و شکل مدرن این اتومبیل، لانزادور همچنان تعدادی از نشان‌های طراحی با امضاء لامبورگینی را به دوش می‌کشد. از جمله باید به قوس‌های هندسی گلگیرهای روی چرخ‌ها، تزئینات Y شکل بدنه و ورودی‌های میانی هوا اشاره کرد. خط سقف متناسب با سرنشینان عقب بوده و با این وجود همچنان شباهت خودرو به یک لامبورگینی مدرن حفظ می‌شود. چراغ‌های سه بخضی عقب همانند پرچمدار پلاگین هیبریدی این خودروساز یعنی Revuelto هستند. شمایل چراغ‌های جلو نیز کمی شبیه به Murcielago بوده و این شباهت را می‌توان در نحوه طراحی شیشه عقب و تناسب با ورودی‌های هوا مشاهده نمود.

فضای داخلی لانزادور چه شکلی است؟

کسانی که به دنبال کمی هیجان هستند؛ با دانستن این موضوع که درهای لانزادور به شکل معمولی باز می‌شوند؛ کمی غمگین خواهند شد. در واقع خبری از در گالووینگ خودروهای V12 و معروف Countach نیست. اما لامبورگینی همانند کوپه‌ای اسپورت به کانسپت جدید خود نگاه می‌کند و فضای داخلی جادار، صندلی‌های عقب قابل تنظیم و فضای حمل بار بزرگی با قابلیت بکارگیری روزانه در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این جا از طرح پایلوت لامبورگینی در جلو استفاده می‌شود. جایی که راننده و سرنشین جلو در برابر داشبورد Y شکل و یک کنسول دو بخشی قرار می‌گیرند.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

جلو آمپر دیجیتال و نمایشگر سرنشین وظیفه انتقال اطلاعات و سرگرم نمودن سرنشینان را برعهده دارند. خبری نمایشگری لمسی مرکزی نیست. به جای آن شاهد استفاده از مجموعه‌ای شامل دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و… بر روی کنسول هستیم. برخی از آنها برای کنترل نمایشگر و سایرین نیز برای کنترل قابلیت‌های مختلف خودرو هستند. مثل سایر لامبورگینی‌های مدرن، دکمه استارت زیر در پرتاب موشکی قرار دارد. ضامن انتخاب حرکت رو به جلو یا عقب در کنار این دکمه قرار می‌گیرد.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

لامبورگینی می‌گوید که برای ساخت این کابین از مواد سازگار با محیط زیست به میزان بسیار بالایی استفاده می‌کند. به عنوان مثال روکش پشم مرینو از گوشفند استرالیایی تهیه می‌شود. این پشم هر ساله رشد می‌کند و ماده‌ای تجدیدپذیر است. دوخت داشبورد پشمی، پانل در و روکش صندلی‌ نیز با نرخ‌هایی از جنس پلاستیک بازیافتی است. فوم صندلی‌ها بازیافتی بوده و برای کاهش ضایعات آنها را با چاپگر سه بعدی ساخته‌اند.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

لانزادور دارای چرم دباغی پایدار در کابین بوده و آن را با آب باقیمانده در فرایند تولید روغن زیتون آماده می‌کند. در غیر این صورت آب به دلیل اسیدیته بالا و اثر سمی گیاه باید در تأسیسات فاضلاب تصفیه شود. اما به جای ان و به وسیله تولیدکننندگان شیمایی امکان استفاده به عنوان ماده‌ای برای دباغی فراهم می‌شود. لامبورگینی به ایجاد هم افزایی ایتالیایی بین ابرخودروهای خود و صنعت زوغن زیتون این کشور افتخار می‌کند.

قیمت احتمالی و زمان عرضه لانزادور

کانسپت لامبورگینی لانزادور اخرین سند بگیری روش جدید کربن زدایی این برند به نام Direzione Cor Tauri است. نام مزبور از درخشان‌ترین ستاره صورت فلکی ثور یعنی Cor Tauri به معنای قلب گاو نر گرفته می‌شود. لامبو Cor Tauri را همچون نمادی برای کاهش کربن بدون رها کردن ایده‌های فروچیو لامبورگینی می‌داند.

لامبورگینی لانزادور کانسپت

لانزادور از سال 2028 به عنوان چهارمین مدل این خودروساز و اولین مدل الکتریکی آن تولید می‌شود. این خودرو در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت واقع در Sant’Agata Bolognese ساخته خواهد شد. لامبورگینی از حالا در حال برنامه‌ریزی برای استخدام کارمندان جدید به منظور پشتیبانی از فراید توسعه و تولید خودروهای برقی است. قیمت هنوز مشحص نیست. ولی تمام لامبورگینی‌های موجود بیش از 200 هزار دلار ارزش دارند. بنابراین نباید انتظار عرضه لانزادور با قیمتی ارزان را داشته باشید.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.