لامبورگینی آخرین نسخه هورکان را با کد STJ معرفی نمود. تنها ۱۰ دستگاه از این مدل انحصاری به تولید میرسد و پس از آن باید منتظر جایگزین هوراکان تا پایان سال جاری باشیم.
به گزارش خودروم، لامبورگینی هوراکان STJ خبر مرگ این سوپر اسپورت دوست داشتنی با موتور V10 را اعلام میکند. حروف STJ مخفف کلمات Super Trofeo Jota بوده و این نامگذاری براساس نسخه STO است. تنها ۱۰ دستگاه هوراکان اس تی جی ساخته میشود و پس از آن شاهد پایان حضور ۱۰ ساله هورکان در بازار سوپر اسپورتها خواهیم بود.
مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان STJ و مرگ یک V10
اما اگر بدنبال قدرت بیشتر در لامبورگینی هوران STJ هستید؛ برای شما خبرهایی ناامیدکننده داریم. نسخه مزبور از موتور ۵,۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۳۱ اسب بخار و ۵۶۵ نیوتنمتر گشتاور استفاده میکند. نیرو همچنان توسط گیربکس هست سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور عقب منتقل میشود. تغییرات فنی نسبت به نمونه STO شامل افزودن چهار کمک فنر قابل تنظیم براساس اتومبیلهای مسابقهای است. تایرهای ۲۰ اینچی به همراه قفل مرکزی و ساخت بریجستون با مدل پوتنزا ریس هستند. فیبرکربن بر روی سپر و بسته آیرودینامیکی شامل زاویه متفاوت بال عقب میشود. هوراکان STJ در پیست ناردو آزمایش شد و یک ثانیه سریعتر از STO است.
ویژگیهای طراحی
لامبورگینی برای ایجاد تمایز دو جا لیوانی برای STJ در نظر میگیرد. این کمپانی از روکش آبی و تزئینات قرمز و سفید بر روی بدنه استفاده میکند. رنگ خاکستری و سقفی با جزئیات مشکی، قرمز و سفید نیز از دیگر ویژگیها است. صفحهای از جنس فیبر کربن نیز شماره خودرو در بین ۱۰ نسخه تولیدی را نشان میدهد و این موضوع به انحصاری بودن STJ اشاره دارد. مشتریان میتوانند یک پلاک اختصاصی بر اساس سلیقه خود پیش روی سرنشین جلو نصب نمایند.
ناامیدی مطلق
در صورت مقایسه هوراکان اس تی جی با آخرین مدل گالاردو تا حدودی نامید خواهیم شد. نسخه سستو المنتو جانوری مخصوص برای پیست بود که بدنه آن به شکل گستردهای از فیبرکربن ساخته شد و وزن بسیار کمی داشت. هورکان STJ نشانهای از پایان دوران V10 است. دورانی که حتی آئودی R8 نیز از خطوط تولید خارج میشود و نفسهای موتور ۵,۲ لیتری FSI به شماره میافتد.
قیمت و جایگزین
قیمت لامبورگینی STJ مشخص نیست. اما مدتی قبل این کمپانی اعلام نمود که نزدیک به یکسال پیش تمام هوراکانها را به فروش رسانده است. بنابراین ۱۰ مدل خاص هوراکان از حالا صاحبان آینده خود را میشناسند. جایگزین هوراکان تا اواخر سال جاری میلادی معرفی میشود. خبری از موتور V10 نیست و در عوض شاهد یک موتور کوچک و احتمالاً توربوشارژ در کنار سیستمی هیبریدی خواهیم بود.