برند آواتر بزودی سدان خود را برای رقابت با نیو ET7 وارد بازار چین خواهد کرد. این خودروی برقی در نسخه چهار چرخ متحرک 578 اسب بخار قدرت دارد.
به گزارش خودروم، تصاویر سدان برقی آواتر 12 به عنوان محصول مشترک چانگان، هوآوی و CATL توسط وزارت اطلاعات و فناوری چین منتشر شد. براساس اطلاعات اولیه این خودرو با قدرت 578 اسب بخار، باتری CATL و بدنهای با شمایل آیندهنگرانه آماده تولید انبوه است. پیش از این سدان آواتر را با نام E12 میشناختیم. این خودرو سدانی ممتاز در ابعاد کامل است. برای ساخت آن از پلتفرم EP1 استفاده میشود و از نظر ظاهری شبیه به شاسی بلند کوپه آواتر 11 خواهد بود. در واقع آواتر 12 بیشتر یک لیفت بک است.
زبان طراحی آن با سایر محصولات آواتر هماهنگ بوده و از ویژگیهای آواتر 12 باید به چراغهای باریک، سپر اسپرت و بدنهای آیرودینامیک اشاره کرد. همچنین بکارگیری دوربین به جای آینههای جانبی چراغهای عقب نازک و شیشه بسیار کوچک عقب را نباید از قلم انداخت. از نظر ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5,020، 1,999 و 1,460 میلیمتر اندازه دارد. اصله محوری آن 3,020 میلیمتر است. بنابر این 81 میلیمتر کوتاهتر، 12 میلیمتر عریضتر و 45 میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به سدان نیو ET7 دارد.
مشخصات فنی آواتر 12
سدان آواتر را باید لیفت بکی سنگین دانست. وزن نمونه دیفرانسیل عقب آن 2,180 کیلوگرم بوده و این رقم در نسخه چهار چرخ متحرک به 2,300 کیلوگرم میرسد. این خودرو ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد. از نظر فنی آواتر 12 در دو نسخه عرضه میشود. نمونه اول موتوری الکتریکی از کمپانی هواوی دارد. این پیشرانه بر روی محور عقب قرار گرفته و 313 اسب بخار قدرت تولید میکند. نمونه چهار چرخ متحرک دو موتور لکتریکی با قدرت 578 اسب بخار دارد. شاسی بلند آواتر 11 از همین پیشرانه استفاده میمکند. ظرفیت باتری هنوز مشخص نیست. ما فقط میدانیم که از باتری سه تایی CATL استفاده میشود. با این حال میتوان حدس زد که از باتریهای آواتر 11 استفاده میکند. بنابراین دو نسخه با باتری 90,4 یا 116,8 کیلووات ساعتی دارد.
سدان آواتر با تولید انبوه خود رقیب مستقیم نیو ET7 و زیکر 001 میشود. در حال حاضر آواتر 11 با مجموع فروش 10,755 دستگاهی عملکرد نسبتاً خوبی در بازار چین دارد. سدان این برند به افزایش حجم فروش کمک خواهد کرد. آواتر در سال 2018 و با همکاری چانگان و نیو تاسیس شد. اما با کنار کشیدن نیو اکنون چانگان و CATL سهامداران اصلی آن هستند.