هوندا در نظر دارد که با کمک جنرال موتورز نسخه هیدروژنی مدل CR-V را در سال 2024 وارد بازار آمریکای شمالی و ژاپن کند.
به گزارش خودروم، هوندا اعتقاد دارد که بخشی از آینده متعلق به خودروهای هیدروژنی بوده و به همین خاطر از گسترش قابل توجه تجارت این محصولات خبر داده است. برنامه هوندا شامل بکارگیری یک موتور الکتریکی مبتنی بر پیل سوختی هیدروژن در مدل CR-V و از سال 2024 در آمریکای شمالی و ژاپن میشود.
سیستم پیل سوختی خودروی یادشده حاصل همکاری و توسعه مشترک هوندا و جنرال موتورز است. به گفته خودروساز ژاپنی، این فناوری یک سوم هزینه و دوام سیستم پیل سوختی هوندا کلاریتی 2019 را دارد. خودروی هیدروژنی مبتنی بر CR-V هوندا دارای عملکرد پلاگین برقی است. این یعنی مالکان قادر به شارژ آن در خانه هستند و این موضوع به شکل قابل توجهی از نگرانی در رابطه با کمبود زیرساخت سوخت گیری هیدروژن را کاهش میدهد.
هوندا به توسعه فناوری پیل سوختی ادامه میدهد. هوندا انتظار دارد که در حدود سال 2030 با کمک جنرال موتورز هزینه سیستم پیل سوختی را کاهش داده و دوام آن را بیشتر کند. این خودروساز مدعی است که قیمت هر سیستم هیدروژنی میتواند در حد و اندازه موتورهای دیزلی باشد. خودروهای تجاری هیدروژنی برای استفاده در آینده نیز مورد توجه هستند. در کشور ژاپن هوندا با همکاری ایسوزو روی کامیونی سنگین و مبتنی بر هیدروژن کار کرده و در سه ماهه اول سال 2024 شاهد تردد آن در جادهها هستیم. آزمایشهای مشابهی را کمپانی دانگ فنگ در چین انجام میدهد.
هوندا بدنبال بکارگیری هیدروژن در صنعت مهندسی و عمران است. به همین منظور از پیل سوختی در بیلهای مکانیکی و لودرهای چرخدار استفاده میکند. هوندا بدنبال ارسال فناوری پیل سوختی به فضا است. به همین منظور هم با آژانس اکتشافات هوا و فضای ژاپن در حال همکاری است. این طرح بر روی بکارگیری انرژی خورشیدی برای الکترولیز آب و ایجاد اکسیژن و هیدروژن متمرکز است. پیل سوختی برق و آب را از اکسیژن و هیدروژن تولید میکند. هوندا سیستم مزبور را سامانه انرژی تجدید پذیر در گردش مینامد.
هدف نهایی هوندا رسیدن به شرایط کربن صفر برای همه محصولات و فعالیتهای خود تا سال 2050 است. این شرکت میخواهد که هیچ تاثیر منفی در محیط زیست نداشته باشد.