شاسیبلند دراکو دراگون به عنوان خودرویی الکتریکی با قدرت 2000 اسب بخار در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد.
به گزارش خودروم، به نظر میآید که استفاده از دربهای گالووینگ در شاسیبلندهای سریع و الکتریکی تبدیل به یک سنت شده است؛ چون دراکو دراگون (Drako Dragon) واقعاً سریع بوده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن با توجه به حداکثر سرعت 321 کیلومتر در ساعتی این خودرو، تنها 1,9 ثانیه زمان میبرد. به این اعداد باید توجه زیادی کرد؛ اما دراکو موتورز با استفاده از پیشرانههایی با مجموع قدرت 2 هزار اسب بخار، همه چیز را تغییر میدهد.
شاسیبلند دراکو دراگون را باید دنباله ابرخودروی GTE EV دانست که در سال 2020 سر و صدای زیادی به پا کرده بود. به جز چند تیزر که از زمان معرفی GTE منتشر شده بود؛ چیز زیادی درباره دراکو نشنیدهایم. اما به نظر میآید که ما با خودروسازی جوان و جاهطلب روبرو هستیم. در این خودرو دربهای بال مانند و بزرگ برای دسترسی افراد به صندلیهای جلو و عقب باز میشوند. فضایی برای پنج نفر در داخل کابین وجود دارد؛ اما به نظر ما اصلاً محیط داخلی این خودرو برای شما اهمیت ندارد! چون شما به دنبال پاسخ این پرسش هستید که این خودرو به عنوان یک شاسیبلند الکتریکی چگونه شتابی هم سطح با سریعترین خودروهای تولیدی جهان دارد؟
همه چیز از جایی شروع میشود که از پیشرانهای شامل چهار موتور و مشابه با GTE استفاده شده و روی هر چرخ موتوری اختصاصی و یک بسته باتری طراحی شده توسط دراکو کار قرار دارد. جزئیات مرتبط به این باتریها اعلام نشده؛ اما این شرکت میگوید که محصول آنها از شارژ سریع 500 کیلوواتی پشتیبانی کرده و در 10 دقیقه باتریهای آن حدود 80 درصد شارژ میشوند. سیستم اختصاصی دراکو دراگون Drako DriveOS نام دارد و یک ECU چند هستهای همه چیز این شاسیبلند را مدیریت میکند.
یکی دیگر از عوامل موثر در عملکرد فوقالعاده را باید ساختاری کاملاً متشکل از فیبر کربن دانست. دراکو میگوید که این اولین شاسیبلندی است که با چنین ساختاری تولید شده و در عین استحکام بیشتر، وزن آن حدود 50 درصد کاهش یافته است. البته 2,253 کیلوگرم خیلی هم سبک به نظر نمیرسد؛ اما با توجه به بُرد بیشتر و قدرت دو برابری، از تسلا مدل X Plaid سبک وزنتر است.
دراکو دراگون در ایتالیا و با توجه به نیاز و کاربرد آن به شکل بسیار عجیبی طراحی شده است. جلوی این خودرو چیزی شبیه به کانسپت دراکو چارجر دایتونا SRT است. دماغه کشیده و کاپوتی منحنی که هوا را به بالای خودرو هدایت میکند. خطوط عقب خودرو هم هوا را به سمت پایین حرکت داده و جریانی روانتر به وجود میآورند.
در داخل کابین، بیشتر روی فناوریهای متصل به صفحه نمایش لمسی 17,1 اینچی تمرکز شده است. یک جلو آمپر دیجیتالی کوچک هم رو به روی راننده قرار دارد. اگر به تصاویر دقت کنید؛ به سادگی میتوان نمایشگرهای دوربینهای جانبی را دید. یکی از نمایندگان شرکت دراکو میگوید که این دوربینها به شکل استاندارد برای خریداران آمریکایی وجود دارند؛ البته اگر تا آن زمان منع قانونی فروش دراگون با دوربینهای مزبور وجود نداشته باشد.
زمان تولید این خودرو کمی طولانی است. دراکو دراگون با هدف تولیدی 5 هزار دستگاه در ایالات متحده تولید میشود. ولی مشتریان این خودرو نباید تا سال 2026 منتظر تحویل آن باشند. قیمت این خودرو هم بیش از 290 هزار دلار بوده و از حالا میتوان ثبت سفارش کرد.
همه چیز از جایی شروع میشود که از پیشرانهای شامل چهار موتور و مشابه با GTE استفاده شده و روی هر چرخ موتوری اختصاصی و یک بسته باتری طراحی شده توسط دراکو کار قرار دارد. جزئیات مرتبط به این باتریها اعلام نشده؛ اما این شرکت میگوید که محصول آنها از شارژ سریع 500 کیلوواتی پشتیبانی کرده و در 10 دقیقه باتریهای آن حدود 80 درصد شارژ میشوند.
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن با توجه به حداکثر سرعت 321 کیلومتر در ساعتی این خودرو، تنها 1,9 ثانیه زمان میبرد.