کرایسلر تا سال ۲۰۲۸ به برندی کاملاً برقی تبدیل میشود. به همین خاطر نیز کانسپت هالسیون با ویژگیهای آینده نگرانه و هوش مصنوعی جلوهای از توان کرایسلر را نمایش میدهد.
به گزارش خودروم، کرایسلر هالسیون را باید جایگزینی برای ایرفلو دانست. پیش از این گمان میکردیم که ایرفلو خودرویی با قابلیت تولید انبوه است. اما حالا کرایسلر Halcyon به عنوان یک مدل مفهومی و تمام الکتریکی جلب توجه میکند.
فهرست متن
البته کرایسلر هیچ اشارهای به پیشرانه، عملکرد فنی و شعاع پیمایش آن نمیکند. ولی خوشبختانه این خودرو بر روی یک پلتفرم واقعی ساخته میشود و سیستمهای مختلف کمک راننده به ایجاد ارتباط با وسیله نقلیه کمک خواهند کرد.
طراحی خاص کرایسلر هالسیون
ارتفاع کانسپت کرایسلر هالسیون بسیار پایین بوده و دماغه آن تنها ۱۰ سانتیمتر با سطح زمین فاصله دارد. درهای جلو و عقب کاملاً به شکل ۹۰ درجه باز میشوند. فضای داخلی جادار به نظر میرسد و خبری از ستون B نیست. برای ورود و خروج آسانتر از پانلهای سقفی به شکل گالووینگ استفاده میشود. این ویژگی کرایسلر Halcyon را به جای مفهومی آینده نگرانه، بیشتر شبیه به مدل تی تایپ در دهه ۱۹۸۰ میکند. در صندوق عقب شمایل سادهای دارد و ما شاهد پنهان بودن آن در زیر شیشه عقب و با شمایلی صاف هستیم. البته این شکل ظاهری کمی برای ما جدید و در عین حال جذاب به نظر میرسد.
پلتفرم جارجر دیتونا برقی
در زیر این بدنه عجیب پلتفرم استلانتیس SRLA لارج قرار دارد. این سازه در حقیقت پلتفرم داج چارجر دیتونا برقی است. کرایسلر در هالسیون از پلتفرم ۸۰۰ ولتی استفاده میکند. این ویژگی چیزی در حد کارایی بالا و شارژ سریع دیتونا Banshee خواهد بود. بدنه نیز ویژگیهای آیرودینامیک فراوانی دارد. در این زمینه نیز باید به ورودی بزرگ هوای موجود بر روی سپر و جلو پنجره همراه با شکل خاص کاپوت اشاره کرد. این ویژگیها بخشی از قابلیتهای چارجر دیتونا بوده و دوج این خودرو را احتمالاً بزودی رونمایی خواهد کرد. به همین خاطر هم کرایسلر هالسیون شبیه به یک مدل مفهومی به نظر نمیآید.
امکانات فضایی
نگاهی به فهرست سیستمهای فنی کرایسلر نیز خالی از لطف نیست. هالسیون دارای سطح ۴ رانندگی خودکار با فرمان و چیدمانی اختصاصی برای پدالها همراه با قابلیت جمع شدن بوده و به راننده اجازه سفر کردن به شکل بسیار راحتی را میدهد. برای رسیدن به سطح بسیار عالی رانندگی حالتی برای تماشای ستارگان با تیرگی شیشهها وجود دارد. در این حالت صندلیها میخوابد تا سرنشینان به تماشای ستارگان بپردازند. نمایشگری با وضوح بالا نیز در بخش جلو وجود دارد. این نمایشگر بخشی از اطلاعات مرتبط با خودرو را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. هدآپ نیز برای نمایش برخی از دادهها وجود دارد. اما متاسفانه ما چیزی درباره توان خروجی باتری لیتیوم سولفور این کانسپت نمیدانیم.
هوش مصنوعی و هالسیون
کرایسلر میگوید که در هالسیون از هوش مصنوعی برای گفتگو با راننده استفاده میشود. این ویژگی امکان تنظیم نور صفحه نمایش و… را فراهم نموده و هنگان نزدیک شدن به خودرو، صدایی خاص به شما خوش آمد میگوید. بنابراین با در نظر گرفتن همه موارد شامل تقویم، شرایط آب و هوایی و… برای رانندگی آماده میشوید. کرایسلر ارتباط بین هالسیون و راننده را از نوع شخصی و قانونی ارزیابی میکند. چون همه چیز با گفتن کلمه سلام آغاز نخواهد شد. اسنکرهای بیومتریک حضور شما را شناسایی میکنند و با پخش صوتی آرامش بخش محیطی دلنشین را تجربه میکنید. این صوت باعث کاهش استرس میشود و گرافیک نمایشگر خودرو نیز شما را به یاد انیمیشینهای دیزنی میاندازد. به همین خاطر کرایسلر خودروی جدید خود را نوعی هارمونی در حال حرکت میداند.
گامی ارزشمند
در حال حاضر هیچ نشانی از تلاش کرایسلر به منظور تولید هالسیون وجود ندارد. اما این گامی ارزشمند برای تولید اولین خودروی برقی کرایسلر در سال ۲۰۲۵ است. این برند تا سال ۲۰۲۸ کاملاً الکتریکی خواهد بود.