هلدینگ گروه الفیصلیه وابسته به خاندان سعودی، بر روی برند بیانکا سرمایهگذاری کرد و به این ترتیب BeyonCa به واسطه عربستان وارد بازار خاورمیانه خواهد شد.
به گزارش خودروم، بیانکا (BeyonCa) یکی از برندهای درجه یک صنعت خودروسازی چین بوده و بینانگذار ان نیز معاون سابق گروه فولکس واگن، آقای سو ویمینگ است. این خودروساز در سال ۲۰۲۱ متولد شد و خیلی زود به یکی از با ارزشترین شرکتهای جهان برای سرمایهگذاری، حتی بدون فروش خودرو تبدیل میشود. امروز بیانکا توانست نظر یک گروه سرمایهگذاری عربستانی را جلب کند و به این ترتیب شاهد حضور بیانکا در منطقه خاورمیانه خواهیم بود.
بیانکا تفاهمنامهای برای سرمایهگذاری و همکاری استراتژیک با شرکتی به نام هلدینگ گروه الفیصلیه عربستان سعودی امضا کرد. شرکت مزبور یکی از برجستهترین مجموعههای فعال سرمایهگذاری عربستانی بوده و با خاندان سعودی ارتباط بسیار نزدیکی دارد. همکاری بیانکا با عربستان شامل توسعه، تولید، فروش، شارژ و سایر جزئیات مرتبط به خودروهای الکتریکی میشود.
شرکا بیانکا چه کسانی هستند؟
قرارداد فوق در مرکز گروه دانگ فنگ موتور واقع در ووهان چین به امضاء رسید. پیش از این رسانههای چینی دانگ فنگ را مسئول تولید خودروهای بیانکا در چین معرفی میکردند. اما هیچ کدام از اطلاعات مزبور توسط نمایندگان دانگ فنگ تأیید نشد. علاوه بر این گروه دانگ فنگ تنها یکی از سرمایهگذاران استراتژیک بیانکا بوده و سهامدار دیگر این برند چینی گروه رنو است.
علاوه بر این برند بیانکا با شرکتی به نام Q-Auto به منظور ساخت و اجرا اکوسیستمی پیشرو برای خودروهای برقی چین در خاورمیانه همکاری میکند. این شرکتها با یکدگیر در زمینه مشارکت تجاری همکاری میکنند و مرکزی محلی برای توسعه صنعت خودروهای برقی چین ایجاد خواهند کرد. در واقع هدف بیانکا تحقیق و توسعه بیشتر، تجارت مطلوب، تولید، توسعه شبکه شارژ، ارائه خدمات بیمه، حفظ محیط زیست و… است.
بیانکا چیست و چه اهدافی دارد؟
بیانکا توسط تیمی از کارمندان قدرتمند فولکس واگن و دایملر تأسیس شد. از جمله این افراد نیز باید به هانس روتنپیلر، دیرک وون براکل و لوکاس کلمبو اشاره نمود. اولین وسیله نقلیه بیانکا نیز در سال ۲۰۲۲۲ به عنوان کوپهای الکتریکی با نام GT Opus 1 معرفی شد. خودرویی که ۵,۱ متر طول و باتری با ظرفیت ۱۳۰ کیلووات ساعت دارد و قیمت اولیه آن بیش از ۱۳۶ هزار دلار است.
هدف بیانکا جذب مشتریان ۴۰ تا ۴۹ ساله است. در واقع استراتژی این برند و موقعیت آن در بازار بسیار به پورشه نزدیک است. بیانکا بدنبال فروش ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه در طی ۳ تا ۵ سال آینده است. به نظر میرسد که خاورمیانه یکی از بزرگترین بازارهای جهان برای خودروهای این برند چینی باشد.