خودروساز چینی و مطرح BYD مجوز آزمایش سطح ۳ رانندگی خودکار را دریافت کرد. بی وای دی تا پیش از این بر روی سخت افزار متمرکز بود و این رخداد چالشی جدید برای آن محسوب میشود.
به گزارش خودروم، مجوز آزمایش سطح ۳ رانندگی خودکار توسط بی وای دی در چین صادر شد. این اولین مجوز خودروسازی چینی برای آزمایش سطح L3 رانندگی خودکار است. بی وای دی این مجوز را مدتی پیش دریافت کرد و دلیل تعلل این برند چینی در اعلام دریافت این مجوز روشن نیست.
خودروسازی بی وای دی به عنوان شرکتی مستقر در شنژن تأکید میکند که سطح ۳ به معنی رانندگی کاملاً خودکار نیست. به بیانی دیگر در سطحو رانندگی خودکاری L2 تا L4 همچنان راننده برخی از عملکردهای خودرو را کنترل خواهد کرد. در واقع فقط سطح L5 را باید مرتبط به رانندگی کاملاً خودکار دانست و بی وای دی صحبت در رابطه با این سطح را خیلی زود میداند.
اخیراً خودروسازان زیادی موفق به دریافت مجوز آزمایش سطح ۳ رانندگی خودکار در چین شدند. این شرکتها شامل جیایو، آواتر، مرسدس بنز، بی ام و، Arcofx، دیپال چانگان و IM سایک میشوند. تاریخ بی وای دی نشان میدهد که این شرکت بیشتر بر روی سخت افزار متمرکز بوده و حالا وانگ چوانفو به عنوان بینانگذار و مدیرعامل این شرکت به دنبال کاهش هزینههای بیشتر ساخت خودروها است.
بی وای دی اکنون برند یانگ وانگ و فنگ چانگ بائو را نیز هدایت میکند. این اتفاق باعث افزایش فشار بر بخش تحیق و توسعه خودروهای این شرکت برای استفاده از سیستمهای رانندگی خودران میشود. به همین دلیل نیز بی وای دی با بایدو و هوریزون روبوتیک همکاری میکند. این همکاری با مشارکت فولکس واگن انجام میشود تا در نهایت محصولی برای رقابت با اتوپایلوت تسلا ساخته شود. اولین حاصل این همکاری نیز سیستم رانندگی خودکاری بود که در دنزا N۷ مورد استفاده قرار میگیرد.