موج سرمای بیسابقه در چین خودروهای برقی را با چالشی جدی مواجه ساخت و اکنون پلاگین هیبریدیها برگ برندهای خاص در برابر رقبای الکتریکی خود دارند.
به گزارش خودروم، در سال جاری میلادی دمای هوا به شکل بیسابقهای در شمال چین کاهش یافت. کاهش ناگهانی هوا در این بخش از کشور چین، بحث درباره عملکرد ضعیف خودروهای برقی در مناطق سردسیر را داغ کرد. به طوری که اکنون این سوأل مطرح میشود که با پیشرفت سریع فناوری خودروهای برقی، رشد موام فروش و بهبود نظر مردم نسبت به محصولات برقی، آیا زمستان احتمال موفقیت این خودروها را کاهش خواهد داد؟ مقالههای مختلفی با نگاه موشکافانه به بررسی این موضوع میپردازند و نتایج نشان میدهد که پلاگین هیبریدیها نسبت به خودروهای الکتریکی مفیدتر هستند.
یکی از رسانههای چینی با پرداخت به این موضوع بازخوردهای فراوانی در رابطه با عملکرد خودروهای برقی در هوای سرد دریافت کرد. عدهای میگویند که شارژ خودروهای برقی در هوای سرد بسیار کُند بوده و بعضی دیگر خودروهای الکتریکی را مسخره میکنند. زیرا آنها معتقد هستند که در صورت بارش برف، این خودروها مجسمههایی یخی و بیفایده خواهند بود. البته این موضوع جدیدی نیست و رسانههای چینی همواره تجربیات کاربران مختلف در این رابطه را گزارش میدهند.
در طی روزهای اخیر دمای هوا در پکن به شکلی غیر عادی کاهش یافت و بعد از آن موجی از نارضایتی مالکان خودروهای برقی به دلیل کاهش عملکرد باتری و کُندتر شدن فرآیند شارژ ایجاد شد. این شکایتها نشان از اضطراب میزان مسافت پیمایش ناشی از هوای سرد و ترس از گرفتاری در یخبندان بود. خودروسازان چینی این موضوع را درک نموده و اغلب آنها محصولات جدید را در آب و هوای سرد آزمایش میکنند. مانند آیتو M7 یا وویا دریمر که در مغولستان و شرایط سخت زمستانی آزمایش شد.
اما فعلاً راه حل روشنی برای بهبود وضعیت در دسترس نیست. به همین خاطر هم وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی نسبت به خودروهای الکتریکی در آب و هوای سرد عملکرد بهتری دارند. بنابراین واضح است که فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در نواحی سردسیر بهبود مییابد و ما شاهد کاهش استقبال از محصولات برقی در این نواحی هستیم.