رندرهایی از نیو ET7 استیشن واگن منتشر شد
خلاقیت چینی! منتشر شده در ۲۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷
نیو

یک طراح چینی رندرهایی از نسخه استیشن واگن نیو ET7 را منتشر کرد.

به گزارش خودروم، مدتی است که طراحان خودرو وارد نبردی پایان ناپذیر شده‌اند که پیروزی در آن تقریباً غیرممکن است. هر بار که خودروی جدیدی معرفی می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌خواهند آن را به شکل دیگری تصور کنند و به همین خاطر خودروها از یک سوپراسپرت وحشی به پیکاپی عضلانی تغییر شکل می‌دهد و گاهی هم خودروهای لوکس به رودسترهایی برای عبور از مسیرهای رالی تبدیل می‌شوند. شاید به همین خاطر یکی از برجسته‌ترین هنرمندان چینی در زمینه طراحی خودرو که بیشتر برای سرگرمی دست به کار می‌شود؛ به سراغ سدان نیو ET7 رفته است.

صنعت خودروسازی به تدریج به سمت ساخت خودروهای برقی حرکت می‌کند و خودروسازان این کشور ترجیح می‌دهند که محصولات خود را در قالب SUV و سدان عرضه کنند. بنابراین استیشن واگن‌ها در میان خودروسازان چینی محبوبیت ندارند. اما داستان در اروپا کمی متفاوت بوده و مردم قاره سبز نسبت به خرید استیشن واگن‌ها روی خوش نشان می‌دهند و شاید توجه به همین موضوعات باعث شد که مالک یا مالکان صفحه اینستاگرامی Sugar Design به سراغ نیو ET7  رفته و نسخه استیشن واگن آن را خلق کنند.

طراح و یا طراحان، تصاویر مزبور را علاوه بر اینستاگرام در Weibo نیز به اشتراک گذاشته و سقف یکی از شاخص‌ترین خودروهای برقی چین را به شکل اغراق آمیزی طویل کرده‌اند. اکنون ET7 به جای سه ستون، دارای چهار ستون A، B، C و D است! در رندرهای منتشر شده؛ طراحی جلوی ET7 تغییری ندارد؛ اما در قسمت عقب تغییرات فراوانی دیده می‌شود. در این قسمت یک اسپویلر برروی سقف دیده شده و به جای درب صندوق عقب، از یک درب استیشن استفاده شده است. همچنین یک اسپویلر کوچک در بالای نوار چراغ‌های LED عقب دیده می‌شود. علاوه بر این رندرهای منتشر شده؛ نیو ET7 را شبیه به آئودی A6 آوانت با موتور V8 توربو دوقلو کرده است.

نیو(NIO) هیچ بیانیه و خبری در رابطه با برنامه‌ریزی خود برای ساخت نمونه استیشن واگن مدل ET7 منتشر نکرده است. با این حال با ورود نیو به آلمان و برنامه‌ریزی این کمپانی برای نفوذ در بازار اتحادیه اروپا، اگر نمونه استیشن این خودرو ساخته شود؛ به هیچ عنوان شگفت زده نخواهیم شد. نیو اخیراً از برنامه خود برای ورود به بازار آلمان در اواخر سال 2022 با مدل ET7 گفته و این سدان الکتریکی و پرچمدار خود را با قدرت ترکیبی پیشرانه‌ها الکتریکی به میزان 643 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر راهی جاده‌های اروپا خواهد کرد. این خودرو را می‌توان با سه باتری مختلف سفارش داد که بهترین آنها باعث پیمایش 1000 کیلومتر با یکبار شارژ می‌شود. نیو از زمان آغاز فروش محصول خود در پایان ماه مارس، در مجموع 6912 دستگاه از ET7 را به مشتریان تحویل داده و 4349 دستگاه از آن را فقط در ماه ژوئن به فروش رسانده است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.