جیلی شاسیبلند FX11 ژینگیائو هیبریدی را با چهرهای مدرن و پیشرانه هیبریدی 317 اسب بخاری معرفی کرد.
به گزارش خودروم، خودروی FX11 جانشین جیلی Boyue یا جیلی اطلس خواهد بود؛ اما دیگر خبری از Boyue نبوده و تغییر نام آن به FX11 به معنی استفاده جیلی از جدیدترین فناوریهای خود برای ساخت و تولید آن است.
مدل Boyue تا مدتها یکی از پرفروشترین خودروهای کمپانی جیلی چین بود و حالا به نظر میآید که FX11 جانشین آن است. فروش Boyue در آگوست 2021 به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. عدم استقبال از خودروی مزبور ادامه یافت و در ماه مه 2022 تنها 10707 دستگاه از آن فروخته شد که این رقم 41 درصد کمتر از سال قبل بود. پس دلیل خداحافظی با Boyue را باید کاهش فروش آن دانست؛ خودرویی که در سال 2016 معرفی شد و از آن زمان چندین بار فیسلیفت شد. در این مدت نسل جدیدی برای Boyue معرفی نشده بود و حالا به نظر میرسد که FX11 نام جدید و جایگزین Boyue است.
در عقب محصول جدید جیلی از کلمات Jili Qiche به معنی خودروی جیلی و Xingyao استفاده شده است. کلمه Xingyao ظاهراً نام اصلی FX11 بوده و به معنای ستاره درخشان است. مدل FX11 با بهرهگیری از پلتفرم CMA جیلی و ولوو ساخته شده و همه مدلهای جیلی که با استفاده از پلتفرم CMA ساخته شوند؛ جزء سری استار جیلی خواهند بود و به عنوان مثال زینگروی، ژینگیائو و ژینگیائو L ستارههای جیلی خواهند بود و FX11 هم از این قاعده مستثنی نیست. اما نام بینالمللی این خودرو هنوز مشخص نشده است.
جیلی FX11 ژینگیائو چهرهای مدرن دارد. جلوپنجره بزرگ بوده و چراغها باریک هستند. چراغهای جلو با ظرافت تمام در جلوپنجره ادغام شدهاند و به سختی میتوان آنها را تشخیص داد. در عقب نیز چراغها از گرافیک بسیار قابل توجهی برخوردار هستند. به طور کلی از نظر ظاهری باید FX11 را خودرویی قوی و آیندهنگر دانست که برای طراحی آن از کانسپت ویژن استاربورست(Vision Starburst) الهام گرفته شده است. اما نباید از یاد بُرد که هنوز هم شباهتهایی با مدل فعلی جیلی Boyue دارد و لچکی عقب و خطوط کاپوت بسیار شبیه به آن هستند.
همان طور که بیان شد، برای ساخت FX11 از پلتفرم CMA و نسخه بروز شده CMA 1.5 استفاده شده است. ما هنوز اطلاعی درباره تغییرات پلتفرم مزبور نداریم و تنها میدانیم که FX11 از نسخه دوم پلتفرم محاسباتی GEEA پشتیبانی خواهد کرد و به این ترتیب خودرو دارای سطح 2 رانندگی خودکار خواهد بود. پیشرانه از نوع هیبریدی Hi-F بوده و موتوری 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه پیشرانهای الکتریکی وظیفه تأمین انرژی را برعهده دارند. حداکثر قدرت 317 اسب بخار بوده و در صورت رانندگی با سیستم هیبریدی میتوان تا 1 هزار کیلومتر رانندگی کرد.
گفته میشد که FX11 در کارخانه نینگو واقع در ژجیانگ چین مونتاژ میشود؛ اما حالا کارخانه بائوجی در استان شانشی چین گزینه اول شده است. این کارخانه در حال حاضر مدل جیلی بویو را مونتاژ میکند. جیلی در ژانویه 2022 بیش از 145 میلیون دلار صرف بازسازی کارخانه مزبور کرد و آن را در نوامبر 2022 آماده تولید سالانه محصول به میزان 100 هزار دستگاه خواهد بود.